Ongelmani kuvaus:
Lämmityslaite ei puhalla tuulilasille laisinkaan ilmaa vaikka ilmavirran suuntaus ohjattu ainoastaan tuulilasille. Tämä todettu kädellä ja ainoa mitä tuulilasille tulee on leuto lehmän henkäys vaikka tuuletus asennossa neljä, jolloin jalkatilaan tulee ilmaa niin että matot lähtevät lentoon.
Ihan sama mikä asento valittu niin ilmavirta on ohjattu jalkoihin ja etupaneeliin. Tästä aiheutuu se, että olen jumissa 700 km päässä kodistani, kun näillä pakkasilla ei saa tuulilasia pidettyä kuurattomana.
Huomiona, että sisäilmankierron ohjaus toimii. Menee siis päälle ja pois päältä, joten vika ei ole siinä.
Lämityslaite toimii muuten, tulee kuumaa ja kylmää valinnan mukaan, nopeuden säädöt 0-4 toimivat kaikki asennot.
Auton käynnistäessä vielä viikko sitten kuului jostain etupaneelista rutiseva klonk klonk ääni kun ilmansuuntausta muutti. Oletettavasti ilmavirran ohjaus tuulilasille toimi vielä pari viikkoa sitten.
Onkohan siis jossain jotkut läpät, jotka ohjaavat ilmavirran suuntausta, sekä mahdollisesti jotkin moottorit (esim. servot) jotka nuita läppiä ohjaavat. Ääni joka vielä pari viikkoa sitten kuului muistutti viallista hammasratasta, josta puuttuisi hampaita.
Voisiko joku ystävällinen kertoa mistä voisin vikaa lähteä etsimään ja joudunko purkamaan koko auton tuon tuulettimen ympäriltä. Hanttimiehen puolelta jossa itse tuuletinlaite on en löytänyt mitään mikä viittaisi tuon ilmavirran ohjaukseen. En siis ole mikään autoalan ammattilainen, puoliammattilainen tai edes harrastelija, joten kaikki annetut ohjeet saisivat olla mahdollisimman selkokielisiä
Vaikka näin joulu on toivoisin, että joku konstikas jaksaisi kertoa, mistä pääsisin ongelmaan käsiksi ja millainen tuon ilmavirran ohjausjärjestelmä on. Olen käytännössä jumissa joulunviettopaikassani tiettömän tien päässä, koska näillä pakkasilla ei ole toivoakaan lähteä ajamaan kahta kilometriä kauemmaksi ellei sitten tykkää elää vaarallisesti tai ohjata autoa auton ulkopuolelta, joka sekin tosin on vaarallista.
Kiitoksia jo näin etukäteen, rauhallista joulua ja onnellista uuttavuotta.