Zafira Tourer omistajat
Re: Zafira Tourer omistajat
Onko kukaan laittanut ZT:n keulalle lisäpitkiä? Vähän niinku houkuttelis, lähinnä jos joku on laittanut niin "foto ois kiva"
Mielessä on ollut X-Vision Dominator slim xenonit. Kytkentä myös mietityttää, onko sieltä mahdollista ryöstää sähkö "normaalisti" pitkiltä releelle, kun on nää umpiot missä peili kääntyy. Vai löytyykö jostain "ulosottoa" lisäpitkiä varten. Kun ma ei tieta...
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Subaru Legacy 1998
LepopeL kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen Zafira Tourer 2,0 CDTi automaatti.
Varustetaso ei ollutkaan tuo Cosmo vaan Enjoyn korvaava "Drive" joka on jo hieman lähempänä Cosmoa;
vakiona mm. Premium Appearance paketti (ikkunatummenusten korostus, krominväriset kattokaiteet ja ikkunan alareunat)
Lisäksi tuli ruksittua seuraavat varusteet, varsinkin tuo Drive Business paketti varsin edullinen => 395€
Drive Business -paketti
-Mukautuvat AFL-valot
-Flex Organizer -paketti
-Kevytmetallivanteet, monipuolavanne 7J x 17
-Lämmitettävä ohjauspyörä
-Pysäköintitutka edessä ja takana
-Sähköisesti taittuvat, säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit
AGR jakkarat eteen
18 tuuman kevytmetallivanteet kesäpyörille / talvirenkaat 17 tuuman aluilla
Kauko-ohjattava Webasto
Irroitettava vetokoukku
Etusumuvalot
Hinta jäi näilläkin varusteilla nipin napin alle 40k€:n. Cosmo paketilla hinta oli jo lähempänä 42k€:a eikä varustetsoissa mitään huomattavaa eroa ole. Etusumuvalot tuli ruksittua mikä kuului vakiona Cosmon vakiovarusteisiin. Toivotaan että auto toimii ja etenkin tuo automaattivaihteisto, tätä kun ei koeajoautossa ollut testattavana.
Citikan C4 Grand Picasso oli kovimpana haastajana (tilavampi ja avarampi, penkkien säädöt/kaadot paremmat, modernimpi, teknisempi, avaimeton käynnistys/sähköinen käsijarru ym. herkkuja vakioana)
Opel oli tunnokkaampi ajaa, paremmat penkit jo vakio Enjoy tasolla. Ehkä myös vähän sporttisempi ja muutenkin kuitenkin "järkevämpi" ja luotettavampi vaihtoehto
No niin..auton pitäisi tällä viikolla tulla maahan eli 17 viikkoon venyi toimitusaika. Parin viikon päästä auto alle. Toivotaan että kaikki toimii ja tulee tilatun mukaisena.
Tarkempaa raporttia ja analyysia loppukuusta kun on saatu joulureissut ym. tehtyä pois alta.
Tänne tuli ZT eilen.
Onkos muiden AFL valot olleet kohdallaan uudesta pitäen? Itsellä on Zafira Tourer kyseisillä valoilla, ja hieman liian moni vastaantulija vilkuttelee valoja. Muuten valot ovat loistavat. Pitänee viedä suuntauksen tarkastukseen.
Uteliaisuudesta kyselen että minkälaista bensankulutusta teillä suht uuden ZT:n omistajilla on ollut..? Itellä on alla syyskuun loppupuolella uutena tullut Enjoy 1.4T, 103 kW manuaali. Sehän nyt on tuttu juttu että valmistajan lukemat ei normikäytössä tule toteutumaan koskaan, mutta ehkä tämä silti on vähän syöpömpi kuin odotin, edelliseen Astra Sport Toureriin verrattuna. Toki kokoa, painoa ja tehoa on enemmän. Suurin osa ajosta mulla on kaupunkiajoa, nyt on n. kolmessa kuukaudessa tullut mittariin vasta vajaa 2500 km eli eihän tuota ajoa hirveästi ole. Ajotietsikka väittää että keskikulutus on tällä hetkellä tasan 8 litrassa, mutta täydellä tankilla (56 l) ei pääse kuin alle 600 km eli melkein 10 litraa/100 km on todellinen kulutus ollut. Tietenkin ilmastointi ja muut gismot vie osansa, mutta webastoakaan en ole vielä mitenkään hurjasti käyttänyt, kun talvi nyt on ollut mitä on. Kai tämä sitten ihan normaalia on tämänkokoisella autolla, en pidä omaa ajotyyliänikään mitenkään poikkeuksellisen epätaloudellisena, vaikkei se nyt kai ihan sieltä toisestakaan ääripäästä ole. Mites muilla?
Meillä n. 66 tkm ajettu vastaava peli vuodelta -12
Tietokone näyttää keskikulutukseksi 6,7l/ 100km
Ajo pääsääntöisesti vaimon työmatka~ 25km per sivu.
Tietokone näyttää keskikulutukseksi 6,7l/ 100km
Ajo pääsääntöisesti vaimon työmatka~ 25km per sivu.
Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI -12
Opelin ajotietokoneet ja bensavalot on ihan tunnettuja siitä yltiöpessimistisyydestään. Eli tankatut litrat/kilometreillä niin sieltä saa faktaa. Mulla on toi 165hv diesel automaatti, se vie maantiellä riippuen ajosta jotain 5-7l/100km ja kaupungissa n. 8/100km. Eikös nää uutena muutenkin vie vähän reilummin, en tiedän. Mulla taitaa olla jotain 36-37tkm mittarissa nyt.sellisti kirjoitti:Uteliaisuudesta kyselen että minkälaista bensankulutusta teillä suht uuden ZT:n omistajilla on ollut..? Itellä on alla syyskuun loppupuolella uutena tullut Enjoy 1.4T, 103 kW manuaali. Sehän nyt on tuttu juttu että valmistajan lukemat ei normikäytössä tule toteutumaan koskaan, mutta ehkä tämä silti on vähän syöpömpi kuin odotin, edelliseen Astra Sport Toureriin verrattuna. Toki kokoa, painoa ja tehoa on enemmän. Suurin osa ajosta mulla on kaupunkiajoa, nyt on n. kolmessa kuukaudessa tullut mittariin vasta vajaa 2500 km eli eihän tuota ajoa hirveästi ole. Ajotietsikka väittää että keskikulutus on tällä hetkellä tasan 8 litrassa, mutta täydellä tankilla (56 l) ei pääse kuin alle 600 km eli melkein 10 litraa/100 km on todellinen kulutus ollut. Tietenkin ilmastointi ja muut gismot vie osansa, mutta webastoakaan en ole vielä mitenkään hurjasti käyttänyt, kun talvi nyt on ollut mitä on. Kai tämä sitten ihan normaalia on tämänkokoisella autolla, en pidä omaa ajotyyliänikään mitenkään poikkeuksellisen epätaloudellisena, vaikkei se nyt kai ihan sieltä toisestakaan ääripäästä ole. Mites muilla?
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Subaru Legacy 1998
Ajotietokoneen mukaan 7,4 l per 100 km. Pääasiassa kaupunki/taajama- ajoa. Autona 1,4t, ajettu 18000 km.
Niin no mullahan se menee just niin päin että ajotietokone näyttää pienempää kulutusta kuin mitä tankkausten perusteella voisi päätellä. Jos siis tarkoitit pessimistisyydellä sitä että ruutu näyttää isompaa kulutusta kuin mitä se todellisuudessa on... Mutta ajotietokoneen lukemissa ei liene sitten mukana muita bensaa käyttäviä laitteita, pelkkä ajoon kulunut bensa. Kai se automaatti-ilmastointi ja hyvin satunnainen webaston käyttö (n. 15-20 min kerrallaan) sitten vaan hörppää sen verran. Talvi nyt tietysti vaikuttaa asiaan muutenkin. Mutta silti. Nykyinen tankillinen vaikuttaisi olevan ensimmäinen jolla tulee pelkästään kaupunki-ja taajama-ajoa, ja arvioidun jäljellä olevan kilometrimäärän mukaan tällä tankilla pääsisi vähän yli 500 km. Eli kulutus menisi jo yli 10 l/100 km. Pikkuisen enemmän kuin mitä autoa ostaessani kuvittelin.Diizei_ kirjoitti:Opelin ajotietokoneet ja bensavalot on ihan tunnettuja siitä yltiöpessimistisyydestään.
Sitä kyllä vähän mietin itsekin että tasoittuisiko myöhemmin. Tosin en muista että edellisessä uutena ostetussa Opel Astrassa olisi kulutus oleellisesti vähentynyt ajan myötä. Toivottavasti kuitenkin vähän sentään.Eikös nää uutena muutenkin vie vähän reilummin, en tiedän.
Itse olen huomannut että Opelin koneet tuppaa kuluttamaan "uutena" vähän enemmän, ei ne kulutukset litroja tipu, mutta tippuu kuitenkin ajan myötä.
Tehdas webastohan menee automaattisesti päälle kun auton laittaa käyntiin jos on tarpeeksi
viileetä vaikka et itse olisi sitä käyttänytkään, economy moden takaa taitaa nähdä erikseen kuinka paljon ilmastointi ym, vaikuttaa kulutukseen.
Tehdas webastohan menee automaattisesti päälle kun auton laittaa käyntiin jos on tarpeeksi
viileetä vaikka et itse olisi sitä käyttänytkään, economy moden takaa taitaa nähdä erikseen kuinka paljon ilmastointi ym, vaikuttaa kulutukseen.
Joo, sama kohina sieltä konehuoneesta kuuluu. Oletinkin että kyseinen masiina on silloinkin käynnissä. Eco-näyttö tosiaan kertoo "suurkuluttajat"-välilehdellä, että puhallin vie päällä ollessaan 0,13 l/h. Harvemmin siinä muita bensasyöppöjä yleensä on, joskus penkinlämmitin jolloin näiden yhteiskulutus on 0,22 l/h. Ei tuo vielä hirveältä kulutuksenlisäykseltä vaikuta, mutta ehkä se kulutus kaikkiaan tosiaan vähän laskee ajan myötä.Tume_k kirjoitti:Itse olen huomannut että Opelin koneet tuppaa kuluttamaan "uutena" vähän enemmän, ei ne kulutukset litroja tipu, mutta tippuu kuitenkin ajan myötä.]
Hyvä tietää tämä.
Menipäs metsään nuo lainaukset. Eikö omia viestejään pysty muokkaamaan..?
Omalla autolla on ajettu nyt vajaa 1000tkm. Zafira on erittäin mukava ajaa tuolla automaatilla. Näillä keleillä ei ole tosin päässyt ihan kaikkia tehoreservejä kokeilemaan. AGR istuimet ovat kyllä oiva lisävaruste ja suosittelen vaikka tinkimään metalliväristä. Auton infotainment-järjestelmä oli myös positiivinen yllätys jota ei koeajo autossa ollut. Lisäksi auton äänentoisto tuntuu hyvin laadukkaalta aiempiin autoihin mitä ollut
Pari asiaa herättää ihmetystä täälläkin;
17 tuuman talvipyöriin oli laitettu liikkeessä ilmeisesti sen verran vähän painetta (edessä 210/210) että alkoi tuossa herjaamaan liian alhaisista rengaspaineista. Minkälaisilla paineilla olette itse ajaneet talvikumeilla? Auton ovessahan on nuo suosituspaineet printattu 18 tuuman kesäpyörille
Mulla on Zafira kanssa tosiaan noilla AFL-valoilla jotka ovat kyllä ehdottoman fiksu valinta. Tuossa jouluna tuli ajettu enemmän pääteitä ja noin kymmenen autoa vilkutti valoja vastaantullessa...
Mulla ei siis ollut pitkät päällä tai auto vaihtanut niitä automaattisesti missään tyhmässä paikassa.
Onko vietävä suuntaukseen vai toimiiko nuo mukautuvat päivänajovalot jotenkin väärin? Tuntui että vastaantulijat vilkuttivat valoja enimmäkseen pääteillä kohdissa joissa valaistus tien reunoilla.
Webasto tuntuu vähän turhan pliisulta tuon kokoluokan sisätiloihin jonka huomasi varsinkin tässä 20 asteen pakkasilla mutta onneksi ratinlämmitin ja penkinlämmittimet ovat tehokkaat.
Pari asiaa herättää ihmetystä täälläkin;
17 tuuman talvipyöriin oli laitettu liikkeessä ilmeisesti sen verran vähän painetta (edessä 210/210) että alkoi tuossa herjaamaan liian alhaisista rengaspaineista. Minkälaisilla paineilla olette itse ajaneet talvikumeilla? Auton ovessahan on nuo suosituspaineet printattu 18 tuuman kesäpyörille
Mulla on Zafira kanssa tosiaan noilla AFL-valoilla jotka ovat kyllä ehdottoman fiksu valinta. Tuossa jouluna tuli ajettu enemmän pääteitä ja noin kymmenen autoa vilkutti valoja vastaantullessa...
Onko vietävä suuntaukseen vai toimiiko nuo mukautuvat päivänajovalot jotenkin väärin? Tuntui että vastaantulijat vilkuttivat valoja enimmäkseen pääteillä kohdissa joissa valaistus tien reunoilla.
Webasto tuntuu vähän turhan pliisulta tuon kokoluokan sisätiloihin jonka huomasi varsinkin tässä 20 asteen pakkasilla mutta onneksi ratinlämmitin ja penkinlämmittimet ovat tehokkaat.
Itselle on tullut nyt täyteen reilut 2000 km. Takalasin pesimen nestemäärä (paine) arveluttaa, mutta kävin liikkeessä katsomassa toisen Zafiran painetta ja pieni se on verrattuna edeltävään Skodaan ja Kiaan. Ajelin joulureissulla pimeällä isompaa ja vähän pienempää tietä yhden kerran rekkan tullessa vastaan (todella kirkkailla valoilla) ei pitkät mennyt pois päältä. Lisäksi yksi vilautus tuli, mutta pitkät ei silloin olleet päällä. Hieman hilpeyttä herätti kun pitkällä suoralla parin kymmenen metrin päässä meni rautatie ja vastaantulevan junan valot aiheutti pitkien sammumisen 
Täältäkin iso plussa AGR-istuimille ja komppaan LepopeLia myös tuon äänentoiston kanssa.
Webaston osalta olin itse kyllä positiivisesti yllättynyt (bensakone). Ulkona oli -20 astetta ja autoon pystyi parin kymmenen minuutin lämmityksen jälkeen menemään collegeasussa
Tuon arveluttavan takalasin pesimen ohella en kyllä etsimälläkään löydä pahaa sanottavaa (no okei, tykkäisin näytöissä ja mittareissa enemmän sinisävyisistä väreistä
). Ikävää on se, että mittariin ehti tulla noin 1750km kun joutui jo ensimmäisen ilmoituksen tekemään vakuutusyhtiölle.. Parkkipaikalla sivullinen rouvashenkilö ei saanut Ceediään kääntymään ilman, että otti vauhtia Zafiran etulokarista. Lokarissa lommo. No.. Oli jättänyt onneksi yhteystiedot ja myöntää syyllisyyden ja antoi vielä pienen pullon joululahjaksi. Maanantaina puhelu vastapuolen vakuutusyhtiöön. Jonostus vartin verran, 10 min puhelu ja reilun puolen tunnin odotus, jonka jälkeen kilahti sähköpostiin korvauspäätös. Loistavaa palvelua Pohjolalta, jos täällä nyt saa kehuja yrityksen nimillä antaa.
Täältäkin iso plussa AGR-istuimille ja komppaan LepopeLia myös tuon äänentoiston kanssa.
Webaston osalta olin itse kyllä positiivisesti yllättynyt (bensakone). Ulkona oli -20 astetta ja autoon pystyi parin kymmenen minuutin lämmityksen jälkeen menemään collegeasussa
Tuon arveluttavan takalasin pesimen ohella en kyllä etsimälläkään löydä pahaa sanottavaa (no okei, tykkäisin näytöissä ja mittareissa enemmän sinisävyisistä väreistä
Minä ajelen kaupunki ja matka ajoa, kulutus tankkausten perusteella laskettuna 7,6 ja tietokone näyttää 7,5.