Op-Com vikakoodinlukija
Re: Op-Com vikakoodinlukija
Amp:n neuvoilla ei lähtenyt toimimaan, vaikka poistin kaikki mahdolliset ohjemaversiot, ajurit jne.
Alunperin oli fw1.39, mutta se päivittyi, kun latasin jonkun monista opcom-versioista. Nyt se näyttää fw1.45 kun käy tekemässä opcomissa test interfasen.
On vanhempaa versiota, eli prossusta löytyi merkintä PIC18F458.
Eli kokeilemaan tuota 120309a? Ja voitko kertoa vielä, miten firmistä voi päivittää. Olen "hieman" käsi näissä jutuissa....
Alunperin oli fw1.39, mutta se päivittyi, kun latasin jonkun monista opcom-versioista. Nyt se näyttää fw1.45 kun käy tekemässä opcomissa test interfasen.
Eli kokeilemaan tuota 120309a? Ja voitko kertoa vielä, miten firmistä voi päivittää. Olen "hieman" käsi näissä jutuissa....
janke71 kirjoitti:Amp:n neuvoilla ei lähtenyt toimimaan, vaikka poistin kaikki mahdolliset ohjemaversiot, ajurit jne.
Asennettu versio 120309a ja fw1.45, mutta ei saa yhteyttä. Ideoita, kiitos...
Mikähän OBD palikka ja softa kannattaisi ostaa kun tarkoitus olisi löytyä tuki vuosimallin 2011- Opel insignia Dieselille?
t. Marko
t. Marko
Kerran jo kysytty, mutta vastausta ei löytynyt haulla. Saako takalasinpyyhkimen automatiikan napattua pois Vectra Cstä? Tänään tuli Op-comi ja sainkin sen toimimaan melko kivuttomasti win8:ssa..
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Astra J 1.4T -14
Saa. Pikaisesti saksalaiselta forumilta vilkaisin. Sen mukaan ainakin Tech 2: lla saa automatiikkatoiminnon pois. Lisäksi vuosimallista / valmistusvuodesta 2007 alkaen ei kyseistä automatiikkatoimintoa pitäisi olla... tosin on siihenkin ohjelmoitavissa.
Tarkkana on kuitenkin syytä olla, ettei ohjelmoi pyyhintä kokonaan pois käytöstä.
Tarkkana on kuitenkin syytä olla, ettei ohjelmoi pyyhintä kokonaan pois käytöstä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
2008 vuoden vectra on tuo mun auto, ilmeisesti siihen on ex-omistaja sellaisen ohjelmoituttanu..
Täytyy opiskellaa lisää.
Täytyy opiskellaa lisää.
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Astra J 1.4T -14
Voihan se myös olla, että saksalaisen foorumin tieto siitä, että olisi toiminto muuttunut 2007 ei pidä paikkaansa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
-
Voimariini
- 'Admiral'

Saiskohan tota op-com asennuslevykettä jostain? Auton mukana tuli opel-tec2 mokkula ja usb-johto. Latasin netistä op-comin muttei suostu vaan pelittää, vaikka usb-ajurit pitäs olla päivitetty. Jumahtaa heti, kun koittaa diagnostikkiin mennä ja tulee tällänen ilmotus: please connect your interface to the usb port, install the usb driver.
Onko teillä paljon kokemusta kaukosäätimen ja sirun ohjelmoinnista op-comilla?
Mulle kun on tulossa siru ecuineen ja kaukosaadin samanlaisesta purkuautosta, kun minunkin on.
Ja mun toisessa varaavaimessa ei ole sirua eikä kaukon patteri jutskaa.
Niin noi purkuauton siru ja kauko pitäsi ohjelmoida mulle astraan
Purkuauton ecu on vain varalla
Mulle kun on tulossa siru ecuineen ja kaukosaadin samanlaisesta purkuautosta, kun minunkin on.
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma) 
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin)
Sain hetken tapella tuon Z22SE Vectra B:n kanssa kiinalaisella OP-Comilla kun yritin päästä ohjelmoimaan Vakkaria ECU:lle ja OP-Com valitti, että .var tiedostoa ei kyseiselle moottorille ole.
Kyseessä siis Dealextremestä tilattu parin kympin kiinaklooni PIC18F458 prosulla (aukaisin ja tarkistin).
Tuo Z22SE kone B-Vectrassa on siitä ongelmallinen, että ECU:n ohjelmointi on tullut vasta OP-Comin versiossa 121231c (http://www.ilexa.co.uk/ilexa-latest-new ... 1231c.html). Netistä kyllä löytyi uusin versio 131223d jossa siis jonkin sortin kräkki, että toimii noilla kiinaklooneilla. Ajoin tuon viimeisimmän softan sisään ja päivitin firmiksen 1.59 versioon ja Engine puolen Programmin avautui ja sieltä pääsee vaihtamaan Cruise Control Not Present --> Present. Tällä versiolla sain myös vara-avaimen kaukosäädön koodattua. Sillä lukijan omalla softalla ei onnistunut millään.
Kysymys kuuluukin että mitä hyötyä tuosta on?
Autoon on asennettu kytkinpolkimelle se kytkin ja viiksi vaihdettu vakkariviikseen.
Vakkari siis toimii ajossa, mutta OP-Com sanoo, että se ei ole päällä.
Saako tuosta mitään hyötyä, että vaihtaa sen Present tilaan vai kaivaako vain verta nenästään
Kyseessä siis Dealextremestä tilattu parin kympin kiinaklooni PIC18F458 prosulla (aukaisin ja tarkistin).
Tuo Z22SE kone B-Vectrassa on siitä ongelmallinen, että ECU:n ohjelmointi on tullut vasta OP-Comin versiossa 121231c (http://www.ilexa.co.uk/ilexa-latest-new ... 1231c.html). Netistä kyllä löytyi uusin versio 131223d jossa siis jonkin sortin kräkki, että toimii noilla kiinaklooneilla. Ajoin tuon viimeisimmän softan sisään ja päivitin firmiksen 1.59 versioon ja Engine puolen Programmin avautui ja sieltä pääsee vaihtamaan Cruise Control Not Present --> Present. Tällä versiolla sain myös vara-avaimen kaukosäädön koodattua. Sillä lukijan omalla softalla ei onnistunut millään.
Kysymys kuuluukin että mitä hyötyä tuosta on?
Autoon on asennettu kytkinpolkimelle se kytkin ja viiksi vaihdettu vakkariviikseen.
Vakkari siis toimii ajossa, mutta OP-Com sanoo, että se ei ole päällä.
Saako tuosta mitään hyötyä, että vaihtaa sen Present tilaan vai kaivaako vain verta nenästään
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Voimariini kirjoitti:Saiskohan tota op-com asennuslevykettä jostain? Auton mukana tuli opel-tec2 mokkula ja usb-johto. Latasin netistä op-comin muttei suostu vaan pelittää, vaikka usb-ajurit pitäs olla päivitetty. Jumahtaa heti, kun koittaa diagnostikkiin mennä ja tulee tällänen ilmotus: please connect your interface to the usb port, install the usb driver.
Op-Com toimii vain Op-comin raudan kanssa. Se ei ole mikään yleismallinen lukija. )
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
-
Voimariini
- 'Admiral'

Ok, hyvä tietää.. Mites nyt, kun on toi opel tech2 ja samanmoinen ohjelmakin asennettu niin ohjelmaan mentäessä tulee ilmoitus access denied? Osaisko joku neuvoa..Lurttinen kirjoitti:Voimariini kirjoitti:Saiskohan tota op-com asennuslevykettä jostain? Auton mukana tuli opel-tec2 mokkula ja usb-johto. Latasin netistä op-comin muttei suostu vaan pelittää, vaikka usb-ajurit pitäs olla päivitetty. Jumahtaa heti, kun koittaa diagnostikkiin mennä ja tulee tällänen ilmotus: please connect your interface to the usb port, install the usb driver.
Op-Com toimii vain Op-comin raudan kanssa. Se ei ole mikään yleismallinen lukija. )
Mites toi menee?Teme88 kirjoitti:Onko teillä paljon kokemusta kaukosäätimen ja sirun ohjelmoinnista op-comilla?
Kaukoa ei tarvii ohjelmoida, kun sain varaavaimeen patteri kehikon, niin se toimii
Mutta tuo musta purkuauton siru pitää ohjelmoida.
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma) 
-
Voimariini
- 'Admiral'

Itse itselleni vastaten. Ei toiminu toisella koneella ollenkaan ja toisella koneella lähti suorilteen toimiin ja nyt olis vikakoodit nollattu.Voimariini kirjoitti:Ok, hyvä tietää.. Mites nyt, kun on toi opel tech2 ja samanmoinen ohjelmakin asennettu niin ohjelmaan mentäessä tulee ilmoitus access denied? Osaisko joku neuvoa..Lurttinen kirjoitti:Voimariini kirjoitti:Saiskohan tota op-com asennuslevykettä jostain? Auton mukana tuli opel-tec2 mokkula ja usb-johto. Latasin netistä op-comin muttei suostu vaan pelittää, vaikka usb-ajurit pitäs olla päivitetty. Jumahtaa heti, kun koittaa diagnostikkiin mennä ja tulee tällänen ilmotus: please connect your interface to the usb port, install the usb driver.
Onnistuu OP-Comilla. Siru pitää olla oikeaa mallia ja auton turvakoodia kysytään.Teme88 kirjoitti:Mites toi menee?Teme88 kirjoitti:Onko teillä paljon kokemusta kaukosäätimen ja sirun ohjelmoinnista op-comilla?
Kaukoa ei tarvii ohjelmoida, kun sain varaavaimeen patteri kehikon, niin se toimii
Mutta tuo musta purkuauton siru pitää ohjelmoida.
Itse jouduin hakee turvakoodin Länsi Autosta ja 25€ kustansi.
Googlella hakusanoilla opel avaimen sirun koodaus löytyy hyvin ohjeita.