Opel Manta SR/E
Re: Opel Manta SR/E
Tämäkin kasassa ja käyty vähän kurvailemassa.
Eli eteen tuli common olka-akselit ja navat.
Kääntövarret muokattu että kääntyy normaalisti, ehkä vähän enemmänkin.
Mutta silti ohjaus aivan liian jäykkä. Pakko kyllä sovittaa tuo e36 hammastanko.
Taka-akselillekkin pitäisi tehdä jotain kun ei ole yhtään hyvä. Kardaani myös pitäisi varmaan muuttaa 2 osaiseksi kun jyristää.
No parit kuvat vielä

Broidin 16v turbo kaddu myös päässy kuvaan

Talvella kun saisi aikaseksi hommaa sen oikeen nelilinkki sarjan ja sen tehostimen laitettua niin jaksaisi ehkä ajella enempi. Ei paljoo kiinnosta ajella kun auto niin hirvee ajaa.
Eli eteen tuli common olka-akselit ja navat.
Kääntövarret muokattu että kääntyy normaalisti, ehkä vähän enemmänkin.
Mutta silti ohjaus aivan liian jäykkä. Pakko kyllä sovittaa tuo e36 hammastanko.
Taka-akselillekkin pitäisi tehdä jotain kun ei ole yhtään hyvä. Kardaani myös pitäisi varmaan muuttaa 2 osaiseksi kun jyristää.
No parit kuvat vielä

Broidin 16v turbo kaddu myös päässy kuvaan

Talvella kun saisi aikaseksi hommaa sen oikeen nelilinkki sarjan ja sen tehostimen laitettua niin jaksaisi ehkä ajella enempi. Ei paljoo kiinnosta ajella kun auto niin hirvee ajaa.
Manta SR/E
Mitenkähän B-Corsan tehostettu rattiakseli lupsahtais Mantaan?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Onhan sekin vaihtoehto mutta luulen että helpommalla laittaa sen bemarin tangon.Juho M-P kirjoitti:Mitenkähän B-Corsan tehostettu rattiakseli lupsahtais Mantaan?
Ja kierroksetkin vähenee ratissa
Manta SR/E
Erittäin asiallinen!
Nopeutuuko ohjaus-sitten mantassa? Että onko välitys siellä tangon sisällä nopeempi? Onhan kääntövarressa olevan raidetangon kiinnityspiste aika radikaali tässä onko ohjaus nopeampi erikopassa. Voihan sinne tietenki laittaa mantan oman nopeanohjauksen ja sähkötehostajan._tomsse_ kirjoitti:Onhan sekin vaihtoehto mutta luulen että helpommalla laittaa sen bemarin tangon.Juho M-P kirjoitti:Mitenkähän B-Corsan tehostettu rattiakseli lupsahtais Mantaan?
Ja kierroksetkin vähenee ratissa
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Tänään otettu patti keulilta pois ja talven aikana olisi tarkotus päivitellä vähän moottoria ja voimansiirtoa. 
Manta SR/E
Vähän sumeet kuvat etten saanut ihan varmuutta mutta jos noissa takana olevissa alatukivarsissa on normi puslat ni mun mielestä nuo alatukivarret ei voi toimia mitenkään vaan niiden pitäis päästä kiertymään joko päissä olevasta nivelestä (uniball) tai sit normipuslilla se itse tukivarsi. Siks ne Opelin omat tukivarretkin on "halki" pituussuunnassa jo tehtaan jäljiltä.
Todennäköisesti väärässä.
omega16T kirjoitti:Vähän sumeet kuvat etten saanut ihan varmuutta mutta jos noissa takana olevissa alatukivarsissa on normi puslat ni mun mielestä nuo alatukivarret ei voi toimia mitenkään vaan niiden pitäis päästä kiertymään joko päissä olevasta nivelestä (uniball) tai sit normipuslilla se itse tukivarsi. Siks ne Opelin omat tukivarretkin on "halki" pituussuunnassa jo tehtaan jäljiltä.
Uretaani puslat on tukivarsissa. Joo eipä sitä pomputusta saanu koskaan loppumaan eli eihän se toiminut
Muttamutta kohta laitetaan tilaukseen tehdasvalmisteinen nelilinkkisarja uniball päillä ja riittävillä säädöillä
Ostin myös uuden vaihteiston zf:än kuusvaihteisen,myös tuo e36 hammastanko tuli ostettua
Manta SR/E
Uudet suunnitelmat kuulostaa kyllä hyville. Joutuukos ton Bemarin tangon kans puuhastelemaan minkä verran vai meneekö miten helposti paikalleen?_tomsse_ kirjoitti:omega16T kirjoitti:Vähän sumeet kuvat etten saanut ihan varmuutta mutta jos noissa takana olevissa alatukivarsissa on normi puslat ni mun mielestä nuo alatukivarret ei voi toimia mitenkään vaan niiden pitäis päästä kiertymään joko päissä olevasta nivelestä (uniball) tai sit normipuslilla se itse tukivarsi. Siks ne Opelin omat tukivarretkin on "halki" pituussuunnassa jo tehtaan jäljiltä.
Uretaani puslat on tukivarsissa. Joo eipä sitä pomputusta saanu koskaan loppumaan eli eihän se toiminut![]()
Muttamutta kohta laitetaan tilaukseen tehdasvalmisteinen nelilinkkisarja uniball päillä ja riittävillä säädöillä
Ostin myös uuden vaihteiston zf:än kuusvaihteisen,myös tuo e36 hammastanko tuli ostettua
Eihän noista erilaisista ratkaisuista etukäteen aina tiedä miten ne toimii. Nyt ei toiminu mut oishan ne voinu olla perinteisiä putkivarsia paremmatkin. Saahan nuo vanhat tukivarret hyödynnettyä jossain toisessa projektissa kun laittaa vaan ne uniballit antamaan liikevaraa. Nuo kuitenki näyttää ihan pätevälle ratkaisulle rakenteeltaan ja varmasti perinteisiä vahvemmat.
Todennäköisesti väärässä.
Manta SR/E
- motorsport
- 'Diplomat'

Jahas, onkohan Tuusulan puuhapete vähän hitsuutellut. Asiallinen ratkaisu.
motorsport kirjoitti:Jahas, onkohan Tuusulan puuhapete vähän hitsuutellut. Asiallinen ratkaisu.
Joo tuusulassa tehty
Manta SR/E