Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ei tuo ainakaan uusi tehdastilausauto voi olla, joka olisi siis vuosimallia 14,5, jossa ainakin minun ymmärtääkseni on 7 tuuman näyttö vakiona kaikissa varustelutasoissa (voin olla väärässäkin...ja olinkin, sillä Life-varustelussa näyttää olevan joku CD300: pienempi näyttö eikä Bluetoothia ollenkaan). Nettiautossa on myynnissä paljon vuosimallin 14 autoja, joissa on vielä se vanha radio (CD400). Voit sieltä vaikka katsella kuvia. Sen sijaan esim. uudet 1.6 CDti dieselit, tosin Cosmo BL varusteiset, ovat kaikki tuolla uudella infotainmentsysteemillä. Niistäkin on kuvia samassa paikassa.
Olen itse myös koeajanut tuossa ennen kesälomia 1,4T Enjoy automaattia, joka oli juuri tullut maahan, ja ainakin siinä oli tuo uusi infotainment systeemi 7 tuuman näytöllä. Pystyykö tuota sitten vaihtamaan tuohon vanhemman mallin Astraan onkin sitten jo toinen juttu, mutta, jos tilaussopimuksessa lukee, että sellainen pitäisi olla, niin ei siinä mielestäni auta kuin marssia kauppaan selvittämään asiaa. Jos ei tyydyttävää ratkaisua löydy, niin sitten varmaan täytyy turvautua kuluttujansuojaviranomaisiin.
Olen itse myös koeajanut tuossa ennen kesälomia 1,4T Enjoy automaattia, joka oli juuri tullut maahan, ja ainakin siinä oli tuo uusi infotainment systeemi 7 tuuman näytöllä. Pystyykö tuota sitten vaihtamaan tuohon vanhemman mallin Astraan onkin sitten jo toinen juttu, mutta, jos tilaussopimuksessa lukee, että sellainen pitäisi olla, niin ei siinä mielestäni auta kuin marssia kauppaan selvittämään asiaa. Jos ei tyydyttävää ratkaisua löydy, niin sitten varmaan täytyy turvautua kuluttujansuojaviranomaisiin.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
kyllähän tuo kuulostaa että auto on jo ollut valmiina ja on ns. vanhaa vuosikertaa tai miten sen nyt haluaa kertoa.. jo tuo että jos tilattu alle kuukausi sitten ja nyt ollut luovutus niin kertoo että ollut maahantuojalla varastossa ja sattunut vaan sinun tarvitsemillas varuisteilla olemaan... samanlainen kauppa myös itsellä parivuotta sitten... 2,5 vko meni itsellä silloin... ja kyllä tuolla varustelutasolla uusissa tehtaalta tulevissa on se 7" näyttö...
mutta se että mitä te olette sopineet ja onko tilaus/osto/jne sopimuksessa juuri tuota mainittu jne niin...... mene vaan myyjän juttusille.... kerrohan tilannetietoja kuinka kävi...
mutta se että mitä te olette sopineet ja onko tilaus/osto/jne sopimuksessa juuri tuota mainittu jne niin...... mene vaan myyjän juttusille.... kerrohan tilannetietoja kuinka kävi...
Astra Sport Tourer 1,4T 8/2012
Kuukausi sitten tilattu tehdastilaus olisi kyllä mallivuotta 2015. 14.5 taisi tulla myyntiin joskus tammi-helmikuulla.KKi kirjoitti:Ei tuo ainakaan uusi tehdastilausauto voi olla, joka olisi siis vuosimallia 14,5, jossa ainakin minun ymmärtääkseni on 7 tuuman näyttö vakiona kaikissa varustelutasoissa (voin olla väärässäkin...ja olinkin, sillä Life-varustelussa näyttää olevan joku CD300: pienempi näyttö eikä Bluetoothia ollenkaan). Nettiautossa on myynnissä paljon vuosimallin 14 autoja, joissa on vielä se vanha radio (CD400). Voit sieltä vaikka katsella kuvia. Sen sijaan esim. uudet 1.6 CDti dieselit, tosin Cosmo BL varusteiset, ovat kaikki tuolla uudella infotainmentsysteemillä. Niistäkin on kuvia samassa paikassa.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Voi olla näinkin. Eli ainakin siitä lähtien tilatuissa autoissa pitäisi olla tuo uusi infotainment system. Tosin nykyisessä hinnastossakin taisi lukea 14,5. Ups, eipä lukenutkaan vaan 1.7. alkaen 2015A.
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

Kysy/pyydä/vaadi myyjältä tiedot auton valmistusajankohdasta. Saat tiedot printattuna. SIitä selviää milloin auto otettu tehtäväksi,milloin laivattu tulemaan Suomeen ja milloin purettu laivasta.Randy82 kirjoitti:Tervehdys! En tiedä onko tämä oikea ketju mutta kysytään kuitenkin. Tilasin vajaa kuukausi sitten uuden astra sport tourerin sport varusteilla. Eilen oli auton luovutus, muuten kaikki oli ihan ok mutta ihmettelin että eikö tässä mallissa pitäisi olla 7tuuman värinäyttö, myyjä sanoi että vain navillisiin malleihin kuuluu. Tarkistelin asiaa kotona netistä ja myyntitarjous lapuissa mainitaan cd600 7tuuman näytöllä yms. Onko tässä nyt käynyt niin että on apinaa koijattu ja myyty joku ylivuotinen varaston perältä? Koska tuo näyttö on tullut sport varusteluun mukaan? Täytyy soitella myyjälle asian tiimoilta ja vaatia sellainen soitin/kaiuttimet kuin autoon kuuluu.
Itse halusin ja sain ko. tiedot, kun kävin noutamassa tehdastilatun Astrani.
Valitettava homma! Ainakin sait auton nopeasti, josta myyjäkin saattaa mainita. Ei toi näyttö autuaaksi tee, mut parantaa käytettävyyttä tietysti. Itse en uskalla ostaa kaupasta mitään vähänkään kalliimpaa, jos en ole tutkinut asiaa netistä ja muista kaupoista. Tähän se nyky maailma on menossa ja automyyjät on ollu koijareita vuodesta sata!Randy82 kirjoitti:Tervehdys! En tiedä onko tämä oikea ketju mutta kysytään kuitenkin. Tilasin vajaa kuukausi sitten uuden astra sport tourerin sport varusteilla. Eilen oli auton luovutus, muuten kaikki oli ihan ok mutta ihmettelin että eikö tässä mallissa pitäisi olla 7tuuman värinäyttö, myyjä sanoi että vain navillisiin malleihin kuuluu. Tarkistelin asiaa kotona netistä ja myyntitarjous lapuissa mainitaan cd600 7tuuman näytöllä yms. Onko tässä nyt käynyt niin että on apinaa koijattu ja myyty joku ylivuotinen varaston perältä? Koska tuo näyttö on tullut sport varusteluun mukaan? Täytyy soitella myyjälle asian tiimoilta ja vaatia sellainen soitin/kaiuttimet kuin autoon kuuluu.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Ikävä homma ja joutunet pähkäilemään mitä haluat ja mihin hintaan. Olettaen, että olet tilannut uutta astraa uusien listojen perusteella. Ja sinulle on tarjottu varastosta löytyvää yksilöä mukavaan hintaan.
Niin mielestäni olet oikeutettu kyseiseen ominaisuuteen tai vastaavaan/mieleiseesi. Vaihtoehtoina on myös hinnan alennus tai jopa kaupan purku, joka kylläkin tarkoittaisi, että joutuisit venailemaan uutta autoa vielä useamman kuukauden.
Toivottavasti jaksat vaatia mitä oletit saavasi ja asia ratkeaa parhain päin. Hyvän auto kuitenkin olet hankkinut näytöllä tai ilman.
Niin mielestäni olet oikeutettu kyseiseen ominaisuuteen tai vastaavaan/mieleiseesi. Vaihtoehtoina on myös hinnan alennus tai jopa kaupan purku, joka kylläkin tarkoittaisi, että joutuisit venailemaan uutta autoa vielä useamman kuukauden.
Toivottavasti jaksat vaatia mitä oletit saavasi ja asia ratkeaa parhain päin. Hyvän auto kuitenkin olet hankkinut näytöllä tai ilman.
Astra J Sports Tourer Sport 2,0 CDTI, 7/2011
ex Vectra 2,0 -97
ex Vectra 1,8 -95
ex Saab 900
ex Vectra 2,0 -97
ex Vectra 1,8 -95
ex Saab 900
Soiteltiin ja sovittiin että tilataan sellainen auto tehtaalta mitä oli sovittu. Käyn palauttamassa tämän auton ensi viikolla ja katsotaan kuinka menetellään. Toivottavasti kaikki sujuu niinkuin pitää.
Tarjous lapussa on vuosimalli 2015 ja soitin mainitaan varusteissa. Auto oli jo valmiina maassa, mutta myyjä ei maininnut että auto olisi ns. ylivuotinen malli jossa on paskempi soitin/kaiuttimet ja näyttö. Mielestäni tälläiset asiat tulisi mainita kauppaa tehdessä niin että asiakaskin tajuaa(en olisi edes suostunut ostamaan sellaista autoa). En ollut edes tietoinen että tuollaisiakin versioita on. Ostopäätöstä tehdessä kävin vain ooppelin sivuilla rakentelemassa sopivan auton ja tsekkasin mitä varusteita kuuluu sport varusteltuun astraan ja tuo parempi poppikone näytöllä vaikutti osana ostopäätöstä tehdessä. Sitten marssin kauppaan kysymään tarjousta uudesta autosta, sovittiin väliraha ja lyötiin kaupat lukkoon, myyjä sanoi että maasta löytyy valmiiksi sellainen auto, ei tarvi odotella kauaa. Eli sain vanhan mutta käyttämättömän auton.
Vähän nyt jäi sellainen fiilis että myydään vanhan mallinen auto ja sitten jos asiakas napisee niin annetaan sille talvirenkaat puoleen hintaan ja pipo. Ja samalla päästään eroon käsiin jääneestä autosta. Mutta toivottavasti tässä nyt on sitten käynyt inhimillinen erehdys ja väärin ymmärrys.
Tarjous lapussa on vuosimalli 2015 ja soitin mainitaan varusteissa. Auto oli jo valmiina maassa, mutta myyjä ei maininnut että auto olisi ns. ylivuotinen malli jossa on paskempi soitin/kaiuttimet ja näyttö. Mielestäni tälläiset asiat tulisi mainita kauppaa tehdessä niin että asiakaskin tajuaa(en olisi edes suostunut ostamaan sellaista autoa). En ollut edes tietoinen että tuollaisiakin versioita on. Ostopäätöstä tehdessä kävin vain ooppelin sivuilla rakentelemassa sopivan auton ja tsekkasin mitä varusteita kuuluu sport varusteltuun astraan ja tuo parempi poppikone näytöllä vaikutti osana ostopäätöstä tehdessä. Sitten marssin kauppaan kysymään tarjousta uudesta autosta, sovittiin väliraha ja lyötiin kaupat lukkoon, myyjä sanoi että maasta löytyy valmiiksi sellainen auto, ei tarvi odotella kauaa. Eli sain vanhan mutta käyttämättömän auton.
Vähän nyt jäi sellainen fiilis että myydään vanhan mallinen auto ja sitten jos asiakas napisee niin annetaan sille talvirenkaat puoleen hintaan ja pipo. Ja samalla päästään eroon käsiin jääneestä autosta. Mutta toivottavasti tässä nyt on sitten käynyt inhimillinen erehdys ja väärin ymmärrys.
Saako Astraan tilattua samanlaiset afl-valot, mitä Insigniassa on? Opelin sivujen mukaan saa, mutta silti kun rakentaa siellä autoa, siinä lukee halogenvalot. Onko kukaan tilannut noita afl bi-xenoneja omaansa?
Onko kokemuksia 165hv:n dieselistä?
Onko kokemuksia 165hv:n dieselistä?
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Saa hintaan 195 eur (autoveroton). Auton rakennussivusto saattaa välillä näyttää ristiriitaisia tietoja. Kaikissa uusissa esittelyautoissa on AFL -valot ja luulisi jokaisen uuden ostavan nuo ruksaavan.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Näin on. Ehdottomasti kannattaa tilata. Minulla nuo valot ovat ja uuteen ensi kuussa tulevaan Astraan otin ne myös.
165 hv:n moottori on ehkä hivenen traktorimainen tyhjäkäynniltään, mutta väkevä ja kuluttaa kohtuullisesti. Ihan ok valinta, vaikkakin itse halvemman hinnan vuoksi otin aikoinaan tämän 125 hv:n 1,7-litran koneen. Uusi vähän tehokkaampi ja hiljaisempi kaksilitrainen on tulossa markkinoille ensi vuonna.
165 hv:n moottori on ehkä hivenen traktorimainen tyhjäkäynniltään, mutta väkevä ja kuluttaa kohtuullisesti. Ihan ok valinta, vaikkakin itse halvemman hinnan vuoksi otin aikoinaan tämän 125 hv:n 1,7-litran koneen. Uusi vähän tehokkaampi ja hiljaisempi kaksilitrainen on tulossa markkinoille ensi vuonna.
astra sports tourer päiväajovalot
Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.
http://www.valostore.fi/tuote/led_poltt ... ed_324_lm/
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
- caravan16v
- 'Senator'

Re: astra sports tourer päiväajovalot
Mulla kyseiset ledit ja herjaa palaneesta polttimosta,kirkas valo tossa on jos jaksaa kuittailla tietokonetta,ite vaihdoin pois kun piti viedä katsastukseen.newbala kirjoitti:Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.
Miten kuljettajan puolelle vaihtaa päivävalojen polttimon, ei sinne koloon käsi mahdu. Toisellakin puolella näytti niin ahtaalta, että en edes alkanu yrittämään. Pitääkö irrottaa sulakerasia tai jotain muuta? Olisin kokeillut tuota LED poltinta.caravan16v kirjoitti:Mulla kyseiset ledit ja herjaa palaneesta polttimosta,kirkas valo tossa on jos jaksaa kuittailla tietokonetta,ite vaihdoin pois kun piti viedä katsastukseen.newbala kirjoitti:Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
- caravan16v
- 'Senator'

Juu vähän ahdasta on ite en ole irroitellut mitään,pientä sorminäppäryyttä se kaipaa.newbala kirjoitti:Miten kuljettajan puolelle vaihtaa päivävalojen polttimon, ei sinne koloon käsi mahdu. Toisellakin puolella näytti niin ahtaalta, että en edes alkanu yrittämään. Pitääkö irrottaa sulakerasia tai jotain muuta? Olisin kokeillut tuota LED poltinta.caravan16v kirjoitti:Mulla kyseiset ledit ja herjaa palaneesta polttimosta,kirkas valo tossa on jos jaksaa kuittailla tietokonetta,ite vaihdoin pois kun piti viedä katsastukseen.newbala kirjoitti:Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.