RE85 käyttö.
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Re: RE85 käyttö.
Miten polttoaineenpaineet ajossa/vedossa? Pystyykö pumppu tuottamaan riittävästi.
Opel on pop
elä helvetti enään nosta paineita hyvä et suuttimet pelaa edes nyt kaasupohjassarookie`` kirjoitti:ite oon ajanut kohta ensimmäisen 1tkm a omegalla tässä ajettu e85:llä ja ihan positiivinen saa olla.
bensaletkut vuosimallia 89, poikkeavaa koneessa Irmscherin boxi, b-paineensäädin ja xev suuttimet.
Kävin tankkaamassa melkein tyhjillään olevaan tankkiin täyteen, 64€ ja 60 litraa uppos ja ajelin piruuttaan vielä vakio 3 bar:n paineilla kotio kokeeks, heijas tyhjäkäynti ja nypytti pirusti, annoin käydä tyhjäkäyntiä ja ruuvasin b-paineita ylemmäs, 4,6bar kohdilla käynti tasoittui ja rupes autokin kulkemaan, on vaan vähän kova kuluttamaan noilla paineilla, matka-ajossa vie n. 12l/100km, olisko kommentteja tai neuvoja tähän hätään, auto toimii ihan hyvin, kylmäkäynnistyksessä kaasua painaessa rötää ja sammuilee paria kertoja ja lämpimänäkin tyhjäkäynti kuulostaa 500hv drifting kilpurilta, mikä ei sinänsä haittaa mutta syytä ihmettelentulpat ihan uudet densot, kun 98:kin pätki ja jakajan kansi sekä pyörijä hiljan uusittu.
Vielä kumminkin yläkierroksilla kiihdyttäessä puutuu, osaisko joku auttaa siihen vai joutuuko vielä nostamaan paineita
nyt itellä kadetissa ahdin ja irmun ruuta ahdot 1.3bar suuttimet 350cc ja viina tankissa ja pelaa jopa 3bar polttoaineen paineilla
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Kyllä tuolla 4.6 barilla ainaki pumpun saa hajalle jos ei muuta
Isompaa suutinta, ei se Irmscherin boksi mikään ihmelaatikko ole.
joiltain oon kysellytkin pumpun kestoa, kun oon sitä epäillyt mutta eipä ole suoraa vastausta tullut. Vedossa en tie paineita... varastosta seuraavat suuttimet on siemens deka 668 tai 663, mut meneekö liian isoks sitten? 
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Viritys mielessä tuommosen melko matalapuristeisen 2.0 8v motin muuttaminen viinalle on kyllä aivan turhaa,ellei sitä ahda.rookie`` kirjoitti:joiltain oon kysellytkin pumpun kestoa, kun oon sitä epäillyt mutta eipä ole suoraa vastausta tullut. Vedossa en tie paineita... varastosta seuraavat suuttimet on siemens deka 668 tai 663, mut meneekö liian isoks sitten?
Laita vaan ne vakio suuttimet ja ajele 8L/100km kuluttavalla Omegalla,silloin se toimii myös kylmänä ja kestää ajaa kaaasupohjassa(Omegan korissa tota on vaikea välttää).
Vakio pumpulla pystyy kyllä ajamaan 5bar paineella,jolloin tuotto riittää ainakin bensalla vapaastihengittävässä 280hv.Ongelmaksi tulee vain kaikkien klemmariliitosten jatkuva kiristely,kun rupeavat vuotamaan.Tuli joskus ajettua pari kesää ja 30tkm 4.5-5bar paineilla.
tommosen 660cc suuttimen "riittävyys" karkealla laskutoimituksella 4-syl motissa viinalla n.300hv,ei kai suuttimet tavallaan voi olla liian isot jos mottiohjaus on säädettävä.Mutta vähän päälle 100hv vakio moottorissa ns.300hv suuttimet voi kyllä olla turhan isot ja sitten kun tankkaat sinne sitä ysiviitosta niin moottorisi tukehtuu liialliseen polttoaineeseen jo ihan varmasti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
kyl mä nyt ajelen viinalla ennen kylmien tuloa, optimaalinen seossuhde olis kyl hyvä saada mut nyt on vakio moottorinohjaus ja pysyy mut ahdin on tulossa kun hilut on jo, kunhan ebayn kautta vaan saapuu öljynpaineletku
viritysmielessä ei olla kyllä ajeltukaan viinalla, eikä nyt säästämisenkään takia vaan kokeilun vuoksi miten käytännössä tekniikaltaan vakio auto kestää raakaa tavaraa suoraan suoneen kun niin paljon spekulaatiota on että uudemmatkaan autot ei kestä ja porukka uusii e85 kestäviä letkuja, mitkä maksaa ainakin motonetissä 20€/metri faktatietona, ei ekana huvittanu ostaa 10 metriä tota 
Oli muutenkin noi dekat tarkoitus lyödä toiseen 16v mottiin, mistä pitäis 400hv saada, mut onko ne sitten viinakäytössä liian pienet? Mihin asti ne sitten riittää 98:lla? 95:sta en pistä
Oli muutenkin noi dekat tarkoitus lyödä toiseen 16v mottiin, mistä pitäis 400hv saada, mut onko ne sitten viinakäytössä liian pienet? Mihin asti ne sitten riittää 98:lla? 95:sta en pistä
Mä ostin e85 kestävää 8/10 letkua 10m noin 25e hintaan hydrauliikkakaupasta. Bensalla 6cc/hp ja etanolilla 7.8cc/hp on aika alueella suuttimien suhteen.rookie`` kirjoitti:kyl mä nyt ajelen viinalla ennen kylmien tuloa, optimaalinen seossuhde olis kyl hyvä saada mut nyt on vakio moottorinohjaus ja pysyy mut ahdin on tulossa kun hilut on jo, kunhan ebayn kautta vaan saapuu öljynpaineletkuviritysmielessä ei olla kyllä ajeltukaan viinalla, eikä nyt säästämisenkään takia vaan kokeilun vuoksi miten käytännössä tekniikaltaan vakio auto kestää raakaa tavaraa suoraan suoneen kun niin paljon spekulaatiota on että uudemmatkaan autot ei kestä ja porukka uusii e85 kestäviä letkuja, mitkä maksaa ainakin motonetissä 20€/metri faktatietona, ei ekana huvittanu ostaa 10 metriä tota
JEEEEEEEEEEEEE!
no se meinais et etanolilla pitäs olla mulla n. 234cc ja noi ecotecin suuttimet on n. 240cc @ 3bar mut oli pieniä ongelmia niillä paineilla? et varmaan pyttykohtaisesti meinannut tota kokoa?
Mulla oli 4x840cc suuttimet ja dynossa loppu soppa kesken 450hp kohdalla. Tossa bensanpaineen nostossa on se ongelma, että tuotto ei kasva kovinkaan paljon vaikka painetta nostaa kuinka.
JEEEEEEEEEEEEE!
Tuskin on vakio mottiohjauksella suuttimet 100% auki kaasupohjassa,varmaankin jtn.85-90% aukioloajat.Lienee joku 270-280cc suuttimet vois olla lähenpänä,jotta siis polttoaine riittäisi edes vakio kaakeille.rookie`` kirjoitti:no se meinais et etanolilla pitäs olla mulla n. 234cc ja noi ecotecin suuttimet on n. 240cc @ 3bar mut oli pieniä ongelmia niillä paineilla? et varmaan pyttykohtaisesti meinannut tota kokoa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Olen laskenut seuraavaa:Keme kirjoitti:Mulla oli 4x840cc suuttimet ja dynossa loppu soppa kesken 450hp kohdalla. Tossa bensanpaineen nostossa on se ongelma, että tuotto ei kasva kovinkaan paljon vaikka painetta nostaa kuinka.
vakiopaine 2,94bar / 185cc
nostettu 3,99bar
Tuotto nousee 16,50%
Onko oikein???
Kaikki suuttimet ei tykkää tuosta paineen nostosta. Tais olla accelin suuttimet letukassa,mistä nostin painetta ilman vaikutusta. Otin sit suuttimet irti ja mittasin tuotot. 3bar=n. 200cc ja 4bar=205-210cc,eli tuotto ei noussu paljonkaan. Joillain suuttimilla taas tuotto nousee suoraan paineen suhteessa. Viisaammat varmaan osaa kertoa johtuuko tuo suuttimien rakenteesta vai mistä?
Eli jos haluu todellisen tuoton lisätyllä paineella,se kannattaa mitata eikä luottaa laskukaavaan.
Eli jos haluu todellisen tuoton lisätyllä paineella,se kannattaa mitata eikä luottaa laskukaavaan.
Astrassa toki oli ihan eri ruutta, mutta noiden punasten xev suuttimien kanssa joutu kyllä nostamaan bensanpaineet jonnekkin 4,5 tienoolle ilman alipainetta. Lämpimällä koneella toimi tosi kivasti sen jälkeen, voimaa oli suunnilleen vakio määrä ja tyhjää kävi pehmeemmin kuin bensalla.rookie`` kirjoitti:ite oon ajanut kohta ensimmäisen 1tkm a omegalla tässä ajettu e85:llä ja ihan positiivinen saa olla.
bensaletkut vuosimallia 89, poikkeavaa koneessa Irmscherin boxi, b-paineensäädin ja xev suuttimet.
Kävin tankkaamassa melkein tyhjillään olevaan tankkiin täyteen, 64€ ja 60 litraa uppos ja ajelin piruuttaan vielä vakio 3 bar:n paineilla kotio kokeeks, heijas tyhjäkäynti ja nypytti pirusti, annoin käydä tyhjäkäyntiä ja ruuvasin b-paineita ylemmäs, 4,6bar kohdilla käynti tasoittui ja rupes autokin kulkemaan, on vaan vähän kova kuluttamaan noilla paineilla, matka-ajossa vie n. 12l/100km, olisko kommentteja tai neuvoja tähän hätään, auto toimii ihan hyvin, kylmäkäynnistyksessä kaasua painaessa rötää ja sammuilee paria kertoja ja lämpimänäkin tyhjäkäynti kuulostaa 500hv drifting kilpurilta, mikä ei sinänsä haittaa mutta syytä ihmettelentulpat ihan uudet densot, kun 98:kin pätki ja jakajan kansi sekä pyörijä hiljan uusittu.
Vielä kumminkin yläkierroksilla kiihdyttäessä puutuu, osaisko joku auttaa siihen vai joutuuko vielä nostamaan paineita
Tuskin tossa omegan kopassa tuut pääsee alle paljon alle ton 12 muuta ku hinauksessa
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
nojoo aikalailla 12/100 on kulutus nyt ollut mut mikähän mun bensamittaria vaivaa kun pienemmällä tankin täytöllä näyttää matka ajossa 6,5/100km
oon miettiny et jumiiko määräanturi/koho siellä mutta mittari laskee tasaisesti ja ollut melkein punarajalla (b-mittari
) ja vielä kulkenut ettei johtuis siitä et jumii toi mittari, ihme vekotin...
Miten bensamittari liittyy kulutuksen mittaamiseen?
Tankki täyteen-> ajat x määrän kilometrejä -> tankki täyteen ja lasket kulutuksen.
Omegan mittarit on kaikki vaan suuntaa antavia,niiden perusteella ei voi mitään varmoja mittauksia tehdä.
Tankki täyteen-> ajat x määrän kilometrejä -> tankki täyteen ja lasket kulutuksen.
Omegan mittarit on kaikki vaan suuntaa antavia,niiden perusteella ei voi mitään varmoja mittauksia tehdä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V