Hifistit TÄNNE !!!

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Rane32
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Kertokaa mikä paketti olisi hyvä kun pitäs asentaa uudet laitteet autoon.Suositelkaa mitkä vehkeet olisi hyvät.Itse arvostan äänen puhtautta kovaakin kuunnellessa.Pistäkää listaa mitä itse laittaisitte autoonne.
vekkulli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja vekkulli »

spl-dynamics
Tude
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tude »

Oman auton äänentoisto rakentuisi (ja on joskus rakentunutkin) jostain näistä. Rainbow, Rockford Fosgate, Boston Acoustics, Velocity. Varmasti muiltakin merkeiltä hyvää kamaa löytyy, noita vain on itse tullut eniten kuunneltua. Spl Dynamicsilta voisin ottaa vaffarit (mutta nekin todennäköisesti joltain yllä mainitulta), mutta varsinkin kyseisen merkin erillissarjat on minusta...ehmm...huonoja...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tude on 2002-08-12 19:52 ]</font>
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

HERZ... siinä mulle tulevat seuraavat.. tällähetkellä:

caliberin csv6 etupää (orkkis suotimilla nakattu vesilintua)
infinity kappa 10" subi
vaffari PG 4150
soitin pioneer deh3400
suodin itäs hankkia.. ei mikään jättihyvä vakiona tossa Pg:ssä
TMan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TMan »

Kun siirryin ns. halpisvahvistimista astetta ylemmäs eli Phoenix Goldin tuotteisiin oli muutos kyllä mullistava erityisesti äänenlaadussa. Kyllähän halpiksillakin tehoa saa ja monella kalliimmallakin, mutta kyllä jenkit osaavat tehdä vahvistimia.
Itsellä on tällä hetkellä Boston Acousticsin ja Alpinen kaiuttimia ja aiemmin sekalaisia (sony,infinity,spldynamics) Bostonit vaativat tehoa taakseen kun eivät ole kovin herkkiä Alpinet heräävät taas hieman vähemmällä. Vanhoista vehkeistä infinity oli muuten mielestäni OK mutta diskantti hieman liian räikeä samoin spl:ssä sonyt olivat muuten vaan yleisesti huonoja. Nämä nyt ovat yleistyksiä joten liian kirjaimellisesti ei kannata ottaa, eli ovat minun mielipiteitäni. KANNATTAA EHDOTTOMASTI ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ ITSE KUUNNELLA MIKÄ KUULOSTAA OIKEALTA! Olen itse hankkimassa SPL Dynamicsin 8.3A erillissatsia, eli onko muilla kokemusta laadusta. Itse kuuntelin moisia, mutta olivat tungettuina onnettoman pieniin koteloihin, joten sointi oli mitä oli.

<font size=-1>[ This Message was edited by: TMan on 2002-08-12 19:52 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

SPL Dynamicsilla on hyviä subbareita ja asiallisia vahvistimia, mutta ne erillissarjat (ja yläpäät muutenkin) on vielä aika avuttomia. Niihin ei siis kannata päätyä jos äänenlaatua hakee :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Onko budjetti mikä? Minulla on JVC:n KD-sh909r ja olen enemmän kuin tyytyväinen kyseiseen soittimeen, toistaa mp3 set on hyvät lähöt + tulot (OUT subi + 2 kanavaa, IN 1 kanava + etupaneelissa AUX) soitin pystyy ohjaamaan näyttöä ja DVD/video soitinta. taajuuskorjain löytyy. ja "venkka" etupaneeli. ainakin soittimena ERINOMAINEN Isolla E:llä

ruossa on linkki: http://www.hedengren.fi/jvc/autohifi.htm

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Olen itse hankkimassa SPL Dynamicsin 8.3A erillissatsia, eli onko muilla kokemusta laadusta. Itse kuuntelin moisia, mutta olivat tungettuina onnettoman pieniin koteloihin, joten sointi oli mitä oli.
8.3A on ihan ok sarja, mutta diskantit on aika huonot. Laitoin ne itellä vaihtoon ja olen ollut ihan tyytyväinen sarjan hinta/laatusuhteeseen.
-respect to the man in the ice cream van-
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

vahvistimiks pistäisin audisonit ja niin omassa autossa teenkin, mutta se nyt taitaa olla makuasia mitä merkkejä käyttää. Omasta autosta löytyy myös spl-dynamicsia, hertzia, sonya, coralia ja jopa autostudion 2-tie aktiivisuodin (ei kohise ihme kyllä). Vaikka on näin monta merkkiä sotkettu yhteen niin ihan hyvältä musiikki kuulostaa ainakin joittenkin mielestä. :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: astra94 on 2002-08-12 22:06 ]</font>
Kinnunen_Janne
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kinnunen_Janne »

Hyviä kokemuksia näistä

Diskantit: Caliber, löytyy pieniä ja isompia
Erillissarjat: Infinity Reference, Alpine
Soittimet: Clarion, Kenwood, Alpine
Vahvistimet: SPL dynamics PRO, Alpine
Koaksiaalit: Sound Craft 8", soivat hemmetin hyvin ja tehonkestoa oli vaikka muille jakaa. Ikävänä puolena suuri paino, painoivat enemmän kuin esim GSI:n 12" subbarit.
Subwooferit: SPL dynamics & PRO, Phoenix Gold, Zachry, Orion, Infinity Reference
Kondensaattorit: Biltema :smile: Ekvivalentin sarjavastuksen suuruus sama kuin kilpailevillakin merkeillä ja hyvin palveli.

Näistä huonoja kokemuksia

Diskantit: Autostudio, toinen oli valmistusvirheellinen varmaankin
Vahvistimet: Kenwood, jouduin käyttämään huollossa, RCA liitäntä oli irronnut ja samalla vahvistettiin muitakin juotoksia
Subwooferit: GSI, kärähti huonon tehonkeston takia. Infinity Reference 12" 1200W:sta irtosi talvella kartion liikkeen jäykistin liimauksistaan, uudet liimat vain paikalleen ja toimi kuin unelma.
-KINE-
Rane32
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Jep siitä budjetista sen verran että varmaan 10-15tmk siis vanhaa rahaa voisi sijoittaa jos vaan löytyisi kunnon komponentit.
TMan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TMan »

Olen huomannut saman infinitystä eli ei ole suunniteltu talvikelillä käytettäväksi, muuten kyllä kohtuu hyviä (ja hintavia)
HMM nyt on alkanut mietityttämään toi spl dynamicsin erillissarja kun alunperin ajatuksena oli focalin 165V3 tai choruksen 3-tie sarja, mutta budjetin vuoksi aloin kääntymään spl dynamicsiin. Alkaa olemaan hintaa focalin tuotteilla jo ihan mukavasti. Kai se on kokeiltava noita spl dynamicsin vehkeitä niin myynpähän sitten parin viikon päästä täällä jollekin :smile: ja ostan sitten ne kalliimmat focalin vehkeet.

<font size=-1>[ This Message was edited by: TMan on 2002-08-13 11:12 ]</font>
zäp
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zäp »

onko kellään minkäänlaisia kokemuksia autostudio CB-2200I:stä?
huonoja/hyviä?
mr
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mr »

Edellisiin lisätäkseni: Itsellä hyviä kokemuksia DLS:n kaiuttimista
Fox
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Fox »

Itellä koostuu Dragsterista ja Audisonin vaffareista ja alpinen kaiuttimista sekä Panasonicin soittimesta!
Itellä ollu paljon eri merkkejä mutta varsinkin tota Audisonia suosittelen!
Kaverilla oli tommonen Autostudion cb2200(tai joku sinne päin), käytti viikon ja meinas heittää mettään! mitä se kertoo :grin:
Vanhat Opelit on jees!
Vastaa Viestiin