Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
|vectraman|
OCF Member 2021

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Oletteko ajanut Nankangeilla? Tuskin se ihan paska voi olla jos 88 kitkasta se on testin 10.. Ja sitäpaitsi en näe syytä panostaa melkein tuplahintaa niihin koska en usko kalliimpien olevan suhteessa hintaan paljon laadukkaammat. Halparenkaat kehittyy vuosi vuodelta ja ne kaipaa myyntiä rahoittamaan testejä niin minä ainakin maksan Nankangin renkaista mieluusti, jo pelkän asiakaspalvelun takia koska minulla on jatkuva suora yhteys pääkonttorille mistä vastataan kaikkiin kysymyksiin työpäivän aikana.

Ja tiedän myös sen, että paskimmatkin uudet renkaat on paremmat kuin yhdetkään minun auton alla olleista. Mersussa oli lähes sakkokumit jo syksyllä kun ne alle laitoin ja niin niillä vain luistelin talven ilman kummempia ongelmia.

Ja pullakumeilla meinaan kumia mikä on leveämpi kuin vanne, mim tykkään pikku venystä, saa rattaatkin paremmin istumaan autoon alle. Talveksi tulee 18x8" vanteet koska ne puoli-ilmaiseksi sain enkä halua noita orkkis vanteita alle mitkä siellä nyt parhaillaan on.. Niille haluaisin 205-215/40 kumit vaan valikoima on niin suppea..

Niin siis kyseessä SV-1 Nordic malli. Nuo Achillesin renkaat olis halvat ja jos niillä on foorumin komein bomppu pysynyt tiellä niin enköhän minäkin pysy. Jos en pysy niin vika on jossain muualla koska renkailla ajetaan sen mukaan miten pystyy.
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Tuo Sv-1 Nankanni itelläki pyöriny mielessä.
Kyllä se jokatapauksessa nyt taitaa itellä vaakakuppi kallistua uusiin halppisrenkaisiin, kun lähes ajamattomiin merkkirenkaisiin. Uus on uus ja tuntemattomalta ostetut käytetyt saattaa olla mitä tahansa, jonka huomaa vasta vanteelle laittaessa/ajaessa.
Millanen tuo Nankannin sv-2.nen lienee? Kellkokmuksia?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mä oon aina ajellu noilla halvoilla talvikummeilla ja kilsoja tulee se 120km/päiväs ja täs vielä kirjoittelen eikä kolhuja ole tullut.
Ei ne kalliit merkkinastat/kitkat sitä kesää tee, pitää vähän omia ajotapoja muutella kelien mukaan ni pärjää :D
Yks tuttu kotikylältä ajeli joskus vanhalla citroen visalla talven kesäpyörillä, hieman naureskeltiin et oot sä hullu, meinas et hyvin pärjää :lol:
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Sehän on ihan sama mitkä renkaat on alla jos itse tiedostaa mitä alla on. Onhan ennen selvitty pelkillä kesärenkaillakin. Ja vielä yksin ajelee niin mitä väliä. Mutta ymmärrys loppuu sitten kun lastataan niihin sileillä renkailla varustettuun autoon niitä omia lapsia kyytiin :no:

Äitin kummipoika menehtyi onnettomuudessa jonka syyt oli talvi, kuluneet renkaat, takavetoisen auton hallinnan menetys.
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Ja kun joukkoon lisätään se riski, että joku muu saattaa törttöillä ja sen johdosta tulee sit itellekkin kiire siellä ohjaamossa... ja siinä vaiheessa ne erot niiden eri renkaiden välillä tulee esiin... pahimmillaan tuhoisin seurauksin. En nyt sen kummemin ota kantaa mikä rengas on hyvä tai huono, mutta erojahan niissä on ja talvirenkaissa ne erot on suurempia.

En siis meinaa, että kaikkien pitää ajaa uusilla huippumerkin renkailla vaan ihan, että kannattaa välillä vähän pysähtyä ajattelemaan muutakin kuin, että "kyllä MINÄ pärjään"... ja varsinkin jos kyydissä on joskus lapsia. Ja ylipäätään varovaisuus kannattaa aina. Oman auton käytöksen tunteminen on kanssa hyvä osata, koska silloin välttyä melko monelta OHO-tilanteelta.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
jarkkis
OCF Member 2021

Edellisenä talvena käytin continentalin kitkoja jotka kyllä talvikäytös oli ihan paskat, mut pärjäs ku tiedosti kuinka paskat ne on. Risteyksistä lähties ei saanu olla kiire sekä jarrutukset piti osata ottaa iisisti. Sellasia ei enään tule. Kesärenkaina noi on hyvät :D

Nyt tulee nastat, merkistä ei vielä tietoa, mut tuskin mitään kalliita merkkirenkaita taaskaan tulee ku halvoillaki näköjään pärjää. Mut kukin ajelkoon niillä mihin rahkeet riittää.
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Muiden törttöilyn takia jos jotain tulee käymään niin melkein väitän ettei siinä vaiheessa enää renkailla ole minun osalta merkitystä. Ja muutenkin on turha sitten enää jossitella, koska sitä jossiteltavaa riittäisi hamaan tappiin asti kuten vaikka et miksen ostanut turvallisempaa autoa kuin tuommoisen pikkumersun, miksi tein niin ja näin ja olisko voinut tehdä jotain toisin blaablaa. Minulla on kaksi lasta, emäntä ja koira kyydissä enkä tunne itseäni huonoksi ihmiseksi kun ei ole Nokian testivoittajia alla, ajetaan sen mukaan mitä on alla ja mikä on keli.

Kitkat haluan kokeilla ja jos Nankangia parempia vaihtoehtoja on 9 kpl ja sen taaksekin jäi nimekkäitä renkaita joiden hintalappuun saa melkein sen toisen viis hunttia lisätä niin kyllä minä sillä toisella viidellä satkulle mieluummin vaikka ostan autoon muuta huolto-osaa ja turvallisuutta parantavaa. Noilla pysytään tiellä jos ollaan pysyäkseen.

Olen minäkin kesärenkailla osan talvea joskus ajanut, ainoa ongelma oli amiksen yläparkki mihin piti vauhdilla ajaa ettei jää sutimaan. Ja Corsalla ajanut jopa ilman valoja talvipimeällä Taivalkoski-Liminka välin edestakaisin kun piti tieteen nimissä hajottaa molemmat umpion lasit Bilteman 100w polttimoilla menomatkalla, näitä juttuja olis vaikka kuinka paljon :lol:
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

no totta kai ne mahtaa paskat olla jos ikää jo oli... mut minähän en sitä tiedä kun ei ne mun renkaat ollu :D
Itellä oli omegassa michelinin x-ice kitkat (uudet hommasin) ja ne oli kyllä ihan julmetun hyvät sen kaks talvee mitä se auto mulla oli... kun muistelee mitkä ne pirellit oli aikoinaan mulla (myöskin uutena laitoin) g-astrassa niin ennemmin misukan kitkat ku pirellin nastat... tokihan niistä on aikaa jo useampia vuosia ja siinä välissäkin oli muutama vuosi aikaa.

Talvirenkaille alkaa ajallisesti 5 vuotta olemaan aika maksimi käyttöikä, erityisesti kitkat alkaa jo kovettumaan sen vertta paljon, että parempi uusia siinä kohtaa jo.

Omalla ajotavallahan voi vaikuttaa vain siihen miten omalta osalta pärjää, mutta niin ku kaikki tietää niin tilanteita on erilaisia ja turhan usein sellasia tilanteita minkä syntymiseen ei voi itse vaikuttaa... ainoastaan lopputulokseen ja siinä tulee mukaan se miten renkaissa pitoa riittää...

E: Niin en minä edelleenkään sano et kenenkä pitäis milläkin renkailla ajaa... itsekkin jo vähän ajattelin, että nankangeja vois kokeilla koska kitkoja tekis mieli... mut sitä vain meinaan, että se ei siitä renkaasta tee hyvää, että pinta tai nastoja on paljon tai, että on uusi... turvallisuudesta kun on kyse niin mun mielestä ei kannata mennä automaattisesti sieltä mistä aita on matalin (eli halvinta) ja renkailla on suuri merkitys siihen miten auto pysyy lapasessa, niin kannattaa vähän miettiä ja tutkia ennen kuin tekee ratkaisuja... ei niitä turhaan kilpa-autoissakaan testailla erilaisia kumeja, vaikka se maalikosta tuntuukin melkoselta hiusten halkomiselta... Optimaalisintahan olis, että kaikki osais ajaa tilanteeseen nähden oikein niin sitähän pärjäis äkkiä kaikki kesärenkailla... mutta kun näin vain ei ole... Omasta mielestä halpa hinta ei saisi olla talvirenkaissa se ostopäätöksen peruste... ainakaan ainoa peruste.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

No, kyllä Se ikä tuo jossain vaiheessa sellaista näkemystä jossain vaiheessa asioihin. Ei tässä kait mitään nokia renkaita käsketty ostamaan. Mutta kertoo tuo jotain kun laitetaan melkein sakkorenkaat talveksi ja luistellaan niillä. En itselle on lapset tärkeitä, lapset istuu aina takapenkillä, pojilla molemmilla cypexin turvavyö istuimet ja 10 vuotias tyttökin on omalla korokkeella. Ja haen autolta muita ominaisuuksia kun mahdollisimman matala ja isot vanteet.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tuossa eilen vaihtelin pakosarjan välilaipan tiivisteen ja huomasin että yksi primääriputki oli valkoinen sisäpuolelta. Mikäs tuon mahtaa aiheuttaa?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

jarkkis kirjoitti:Edellisenä talvena käytin continentalin kitkoja jotka kyllä talvikäytös oli ihan paskat
Ostin Contin kitkat uutena ja ne piti kaksi talvea ihan saatanan hyvin. Kolmantena talvena terävin pito alkoi kyllä olemaan jo poissa. Pintaa tietty oli vaikka kuinka jäljellä, mutta kumi ei ollut enää niin pehmeää. Ensi talvelle joutuu ostamaan uudet. Käytetyt/vanhat kitkat on kyllä niin turhat luistimet talvella ettei huonommasta väliä.
JEEEEEEEEEEEEE!
jarkkis
OCF Member 2021

No joo kolmas talvi noillaki oli menos ja pintaa oli hyvin, ajelin loppukesästä sit pinnat minimiin ku ei niitä enää talvella uskalla käyttää. Yhden halvan a-omegan mukana tuli jotkut halpis kitkat ja oli kyl pirun hyvät. Harmi ku ei tullu otettua merkkiä ylös. Ei niillä meinannu nuhapumppua saada luisuun vaikka kuinka yritti. Tiedä sit oliko moottorin tehoillaki vaikutus tuohon luisuhommaan :-D
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Tuossa eilen vaihtelin pakosarjan välilaipan tiivisteen ja huomasin että yksi primääriputki oli valkoinen sisäpuolelta. Mikäs tuon mahtaa aiheuttaa?
Taitaa käydä ko. pytty laihalla. Viisaammat korjatkoon jos meni metsään...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Keme kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Edellisenä talvena käytin continentalin kitkoja jotka kyllä talvikäytös oli ihan paskat
Ostin Contin kitkat uutena ja ne piti kaksi talvea ihan saatanan hyvin. Kolmantena talvena terävin pito alkoi kyllä olemaan jo poissa. Pintaa tietty oli vaikka kuinka jäljellä, mutta kumi ei ollut enää niin pehmeää. Ensi talvelle joutuu ostamaan uudet. Käytetyt/vanhat kitkat on kyllä niin turhat luistimet talvella ettei huonommasta väliä.
Mun edelliset talvikumit olivat nokialaiset kitkat. Pintaa niissä oli vielä vaihtoon mennessä ihan hyvin, vaikka niillä oli jo vissiin neljä talvea meikäläisen ajoa ja pari vuotta edelliselläkin omistajalla.
Ihan hyvin ne vielä viimeisenäkin talvena skulasivat, mutta iän takia vaihdoin uudet.

Uusilla kitkoilla ei pito tosin kovin oleellisesti parantunut...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

TJT kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Tuossa eilen vaihtelin pakosarjan välilaipan tiivisteen ja huomasin että yksi primääriputki oli valkoinen sisäpuolelta. Mikäs tuon mahtaa aiheuttaa?
Taitaa käydä ko. pytty laihalla. Viisaammat korjatkoon jos meni metsään...
Joo, siihen se taitaa viitata. Lieneeköhän suutin tukossa.

Ensiapuna varmaan voisi kokeilla jotain putsausmömmöä, mutta kyllä ne varmaan täytyy lähettää johonkin putsaukseen ne suuttimet.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin