Insignia tee se itse
Re: Insignia tee se itse
Itselläni tosiaan lähti ainakin ihan helposti suht leveällä ja pitkällä (ja terävällä) ruuvarilla kampeamalla. Kun ei ollut tietoa miten se tapahtuu niin yritin ensin ohuella plektralla yms. päästä niiden kytkimen klipsuihin käsiksi, mutta osoittautui turhan ahtaaksi ja vaikeaksi joten kokeilin tuota kampeamista ja sehän lähti eka yrityksellä ja ihan ehjänä vielä. Eli tein niin että ruuvarin terä siihen kytkimen reunaan kiinni, toisella kädellä pidin ruuvaria paikallaan ja toisella sitten vain kampesin sitä alaspäin. Sitten vain johdot ulos niin pitkälle kun tulivat, ne poikki (ja tässä vaiheessa testasin että luukku aukeaa kun johdot yhdistää) kutistesukat hollille uuden kytkimen johtoihin ja juotin johdot kiinni. Kutistesukat kuumailmapuhaltimella paikalleen ja kytkin paikalleen.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
DVD800 Firmwaren päivityssofta, poltto levylle ja levy sisään:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/382 ... 343362.iso
(Päivitys omalla vastuulla, itsellä ei hukannut kuin radion muistipaikat)
Changelog:
Update is for CD500/DVD800 MY2009-2010. Since MY2012 no update is needed.
13343362 17 80 492 CD, 'SOFTWARE UPDATE', V-2010/1.0 (CD500 NAVI) (DVD800 NAVI)
Insignia 2009-2010 – All Engines
DVD 800 Navi / CD 500 Navi - Malfunction
Customer may complain of one or more of the following complaints:
1. TMC traffic announcements cannot be deactivated, even when navigation is not active.
2. iPod functionality from iPhone inoperative since software update from Service Update 09-P-023.
3. Intermittent loss of chime / acoustic signal from indicators and UPA / Park Pilot but radio functions normally. After power down (key off) the system works OK.
This is caused by a software weakness in the radio/navigation system.
Improved software has been introduced in production as of the following VINs:
DVD 800 W0LGT5EM8A1034214 23rd October 2009
CD 500 W0LGT5EM8A1034146 23rd October 2009
In case of customer complaint a software update via CD (Version 2010/1.0) has to be carried out.
For programming procedure please refer to description given with Service Update 09-P-023.
Note: Vehicles which have not been reworked in course of Service Update 09-P-023 should directly be programmed with CD software update version 2010/1.0.
Last update for CD500/DVD800
Update for MY2011 only:
22795977 17 80 832 CD, 'SOFTWARE UPDATE', V-2011/1.0 (CD500 NAVI) (DVD800 NAVI)
CD500 / DVD800 - Missing languages / Map display frozen
Option: CD500 / DVD800
Complaint: Missing languages in config menu. Map display frozen. After battery reset or power down for appr. 10 min (vehicle has to be locked, bus has to go in sleep mode) navi map works OK.
Cause: Software weakness.
Production: Resolved as of MY 2012.
Remedy:
In case of customer complaint do not replace the radio.
Perform software update via Software CD PN 22795977.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/382 ... 343362.iso
(Päivitys omalla vastuulla, itsellä ei hukannut kuin radion muistipaikat)
Changelog:
Update is for CD500/DVD800 MY2009-2010. Since MY2012 no update is needed.
13343362 17 80 492 CD, 'SOFTWARE UPDATE', V-2010/1.0 (CD500 NAVI) (DVD800 NAVI)
Insignia 2009-2010 – All Engines
DVD 800 Navi / CD 500 Navi - Malfunction
Customer may complain of one or more of the following complaints:
1. TMC traffic announcements cannot be deactivated, even when navigation is not active.
2. iPod functionality from iPhone inoperative since software update from Service Update 09-P-023.
3. Intermittent loss of chime / acoustic signal from indicators and UPA / Park Pilot but radio functions normally. After power down (key off) the system works OK.
This is caused by a software weakness in the radio/navigation system.
Improved software has been introduced in production as of the following VINs:
DVD 800 W0LGT5EM8A1034214 23rd October 2009
CD 500 W0LGT5EM8A1034146 23rd October 2009
In case of customer complaint a software update via CD (Version 2010/1.0) has to be carried out.
For programming procedure please refer to description given with Service Update 09-P-023.
Note: Vehicles which have not been reworked in course of Service Update 09-P-023 should directly be programmed with CD software update version 2010/1.0.
Last update for CD500/DVD800
Update for MY2011 only:
22795977 17 80 832 CD, 'SOFTWARE UPDATE', V-2011/1.0 (CD500 NAVI) (DVD800 NAVI)
CD500 / DVD800 - Missing languages / Map display frozen
Option: CD500 / DVD800
Complaint: Missing languages in config menu. Map display frozen. After battery reset or power down for appr. 10 min (vehicle has to be locked, bus has to go in sleep mode) navi map works OK.
Cause: Software weakness.
Production: Resolved as of MY 2012.
Remedy:
In case of customer complaint do not replace the radio.
Perform software update via Software CD PN 22795977.
Anteeksi maalaisuuteni, muttta mitä tuo softa parantaa? Itsellä DVD 800 navi ohjelmistopäivitys tehty 18.05.201. Siis onko tuo uudempi?
Minä tein joutessani tuon päivityksen. Poltto levylle, ja levy soittimeen. Päivitys vie noin 20 minuuttia.
Huomioita: Navin ollessa päällä, huomasin että kadun nimien fontti on hieman erilaisempi, kuin aikaisemmin. Ilmastoinnin säätöjä muutettaessa näytöllä näkyy muutettava arvo "korostettuna", kun ennen erillistä korostusta ei ollut. Myös "info" -nappia painettaessa näkyy nyt erikseen ilmastointilaitteen valikko, kun aikaisemmin näkyi vain navigaattorin, ja radion valikot.
Myös yksi miinus löytyy. Ennen radiokanavat näytettiin näytöllä juuri siinä järjestyksessä, kuin miten napit on radioon laitettu. Esimerkiksi:
1 2
3 4
5 6
Päivityksen jälkeen järjestys näytöllä on:
1 4
2 5
3 6
Ei mitään käyttöä haittaavaa, mutta harmittava kauneusvirhe, kun ennen järjestys oli näytöllä oikein.
Mitään ei menetä, jos tuota päivitystä ei tee. En ainakaan itse kokenut siitä olevan mitään merkittävää hyötyä.
Huomioita: Navin ollessa päällä, huomasin että kadun nimien fontti on hieman erilaisempi, kuin aikaisemmin. Ilmastoinnin säätöjä muutettaessa näytöllä näkyy muutettava arvo "korostettuna", kun ennen erillistä korostusta ei ollut. Myös "info" -nappia painettaessa näkyy nyt erikseen ilmastointilaitteen valikko, kun aikaisemmin näkyi vain navigaattorin, ja radion valikot.
Myös yksi miinus löytyy. Ennen radiokanavat näytettiin näytöllä juuri siinä järjestyksessä, kuin miten napit on radioon laitettu. Esimerkiksi:
1 2
3 4
5 6
Päivityksen jälkeen järjestys näytöllä on:
1 4
2 5
3 6
Ei mitään käyttöä haittaavaa, mutta harmittava kauneusvirhe, kun ennen järjestys oli näytöllä oikein.
Mitään ei menetä, jos tuota päivitystä ei tee. En ainakaan itse kokenut siitä olevan mitään merkittävää hyötyä.
OK. Kiitos vastauksesta ja taidampa jättää sitten tekemättä.
Joo päivitys näemmä sotkee kanavajärjestyksen.
Hyviä puolia on parempi fontti navissa sekä huomattavasti nopeampi käynnistys bootista.
Mutta ei tosiaan mitään ihmeitä, ilm. paremmin parittaa iphonen kanssa mutta siitä ei ole itsellä kokemusta.
Hyviä puolia on parempi fontti navissa sekä huomattavasti nopeampi käynnistys bootista.
Mutta ei tosiaan mitään ihmeitä, ilm. paremmin parittaa iphonen kanssa mutta siitä ei ole itsellä kokemusta.
Masi kirjoitti:Olisiko nyt niin, että toinen teistä tarkoittaa koko kytkimen hintaa liittimineen, joka pitää vaihtaa purkaen luukun verhoilua ja toinen ns. korjaussarjaa, joka pitää sisällään vain tuon kumisen kytkimen, pätkät johtoa sekä kutistesukat. Korjaussarjan tapauksessa tuo kytkin siis kammetaan ulos purkamatta luukkua ja leikataan alkuperäiset johdot poikki + liitetään uusi puristeliittimillä + kutistesukat päälle.V6 2.8 kirjoitti:Noh noh, vai puppua. Tilaat varmaan samasta paikasta kun piirimyyjät mut ET OSAA tilata oikeita osia.irmscher43 kirjoitti:V6 2.8 kirjoitti:
Vuosi sitten olikin tollaset hinnat, nyt parannetuilla osilla ja edullisemmilla hinnoilla. Nää hinnat pätee Kouvolassa, pääkaupunkiseudulla varmaan 10-15 % kalliimmat.
Pelkkää puppua ......itse tilaan samasta paikasta nuo osat kuin Opel piirimyyjät....ja kummankin kytkimen hinta ei ole niin alhainen että kukaan voisi myydä persneton puolella 12,- KPL ..... Kerroppas kuka Opel piirimyyjä niin tekee Kouvolassa....niin tilaan samantein 10 kpl hyllyyn.............( Insig. HB sekä sedanin kytkin 34,15 ja farkun kytkinsarja 62,30 .....Astraxilla )
Voin mä sulle 10 niitä katkaisijoita tilata. Oon sulle ennenkin tavaraa myynyt
Niin kuin säkin mulle. Nätisti kun pyydät voin sulle varaosanumeronkin kertoa, niin voit tilata sieltä "samasta paikasta".
Mut kaikki päättää ite ostaako marmorilta vai esim. astraxilta.
Kuopion Rinta-Joupilta tänään 25.2.2014 noukittuna maksoi n. 37€. Kytkin, johtoinen ja tilpehööreineen. Ei muuta kuin luukkua repimään riekaleiksi ja vaihtamaan
-09 Insignia HB, 2.0CDti. Elämäni ensimmäinen Opeliksi, voi olla myös viimeinen kun olen muutama vuosi sitten aloittanut eri merkkien kierrättämisen.
Mulla sama homma farkussa, takapaksi ei aukea. Ostanko suoriltaan vaan uuden kytkimen, tuskin muualla vikaa on? Mikä sen kytkimen virallinen nimi on, ja myydäänkö niitä esim. Motonetissä? Rintajoupin automyymälä täällä on ainakin, en tiedä onko heillä varaosamyymälää. Marmoritiski toki löytyy mutta näköjään on hivenen kalliimpi siellä.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Osta tuo ns. korjaussarja, joka pitää sisällään vain tuon kumisen kytkimen, pätkät johtoa sekä kutistesukat. Korjaussarjan tapauksessa tuo kytkin siis kammetaan ulos purkamatta luukkua ja leikataan alkuperäiset johdot poikki + liitetään uusi puristeliittimillä + kutistesukat päälle. Tämä onnistuu siis vain farkussa eli sulle se toimii. HB:n ja Sedanin omistajat joutuvat kaivamaan kuvetta hieman syvemmältä ja myös purkamaan luukun sisäverhouksen yms. saadakseen ko. kytkimen vaihdettua.apache kirjoitti:Mulla sama homma farkussa, takapaksi ei aukea. Ostanko suoriltaan vaan uuden kytkimen, tuskin muualla vikaa on? Mikä sen kytkimen virallinen nimi on, ja myydäänkö niitä esim. Motonetissä? Rintajoupin automyymälä täällä on ainakin, en tiedä onko heillä varaosamyymälää. Marmoritiski toki löytyy mutta näköjään on hivenen kalliimpi siellä.
Niin ja näitä saa vain merkkiliikkeiltä ja muilta alkuperäisiä Opel varaosia myyviltä kauppiailta.
^Asia selvä, pitää pyörähtää marmoritiskillä ensi tilassa.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Insignia Sports Tourer takaluukun tiivistys.
Huomasin, että ST:ssa takaluukun muoviosan ja peltiosan väliin pääsee vettä. Valumajälkiä löytyy esim. takavaloumpioiden alta. Saksassa joillakin on sitä kautta päässyt vettä umpion sisälle ja lasi (muovi) sitten haljennut. Edelleen se vesi pääsee mahdollisesti myös siihen luukun mikrokytkimeen.
Tutkin hieman asiaa ja päätin tiivistää takalukuun muoviosien saumoja.
Tavavaloumpiot saa irti, kun avaa sen verhoilun pienen luukun ja kiertää 3 kiinnikettä auki. Umpion voi sitten painaa irti ja irrottaa sen takapuolella olevan johtosarjaliittimen. Umpion yläreunaan, joka tulee takaikkunalasia vastten laitoin itseliimautuvan silikonitiivisteen ja sivureunaan, jossa on isompi aukko paksun itseliimautuvan solukumitiivisteen. Takalasin alareunaan saniteettisilikonia... sitä laitoin liikaa... ja sen hopeanvärisen logokappaleen alareunan ja valkoisen muovipaneelin valiin myös saniteettisilikonia. Kyseinen silikoni ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
Lisäksi katon takareunan ja luukun yläreunan väliin silikonitiiviste... ja takaikkunan reunoihin myös.
Kuva:
Vesi kyllä poistuu takaluukun sisältä luukun muovisen alareunan ja pellin välisestä saumasta ja ulkoreunan kolmesta vedenpoistoreiästä, mutta saattaa siis valua valua vääriin paikkoihinkin.
Lisäksi itseä ärsytti sateen tai sateessa ajon jälkeen märkä takapuskurinpäällinen.
Lisäksi luukun reunan tiivistys kuvien osoittamalla tavalla. Enää ei ole vettä takapuskurin päällä sateella.
Huomasin, että ST:ssa takaluukun muoviosan ja peltiosan väliin pääsee vettä. Valumajälkiä löytyy esim. takavaloumpioiden alta. Saksassa joillakin on sitä kautta päässyt vettä umpion sisälle ja lasi (muovi) sitten haljennut. Edelleen se vesi pääsee mahdollisesti myös siihen luukun mikrokytkimeen.
Tutkin hieman asiaa ja päätin tiivistää takalukuun muoviosien saumoja.
Tavavaloumpiot saa irti, kun avaa sen verhoilun pienen luukun ja kiertää 3 kiinnikettä auki. Umpion voi sitten painaa irti ja irrottaa sen takapuolella olevan johtosarjaliittimen. Umpion yläreunaan, joka tulee takaikkunalasia vastten laitoin itseliimautuvan silikonitiivisteen ja sivureunaan, jossa on isompi aukko paksun itseliimautuvan solukumitiivisteen. Takalasin alareunaan saniteettisilikonia... sitä laitoin liikaa... ja sen hopeanvärisen logokappaleen alareunan ja valkoisen muovipaneelin valiin myös saniteettisilikonia. Kyseinen silikoni ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
Lisäksi katon takareunan ja luukun yläreunan väliin silikonitiiviste... ja takaikkunan reunoihin myös.
Kuva:
Vesi kyllä poistuu takaluukun sisältä luukun muovisen alareunan ja pellin välisestä saumasta ja ulkoreunan kolmesta vedenpoistoreiästä, mutta saattaa siis valua valua vääriin paikkoihinkin.
Lisäksi itseä ärsytti sateen tai sateessa ajon jälkeen märkä takapuskurinpäällinen.
Lisäksi luukun reunan tiivistys kuvien osoittamalla tavalla. Enää ei ole vettä takapuskurin päällä sateella.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ite tein tuon päivityksen siinä toivossa et sais Iphone5sen toimimaan USB piuhan kautta mut ei tuolla päivityksellä sitä ainkaan saatu toimimaan. Eli sinäänsä turha päivitys itelle, pois lukien sitä et kun ajotietokone ilmoittaa alhaisesta polttoaineesta niin navi antaa automaattisesti vaihtoehtoja lähimmästä huoltoasemasta.ddude kirjoitti:Joo päivitys näemmä sotkee kanavajärjestyksen.
No ei se nyt ollut kyllä aivan paras vaihtoehto tuo saniteettisilikoni, koska siinä on homeenestoaineena etikkahappoa, joka taas toimii pitemmän päälle kuin maalipoistoaine. Suosittelen käyttämään tiivistysaineena ei liimautuvissa saumoissa tuulilasin tiivistyssilikonia eli sitä mustaa kovettumatonta. Ja korisaumojen tiivistyksessä esim. Sika 221:stä polyuretaaniliimamassaa.Robertx kirjoitti:Insignia Sports Tourer takaluukun tiivistys.
... Takalasin alareunaan saniteettisilikonia... sitä laitoin liikaa... ja sen hopeanvärisen logokappaleen alareunan ja valkoisen muovipaneelin valiin myös saniteettisilikonia. Kyseinen silikoni ei välttämättä ole paras vaihtoehto...
Suojapellit 1 mm alumiinista takarenkaan sisälokasuojan reunasta takapuskurin reunan päälle estämään veden ja lian roiskuminen renkaasta parkkitutkan antureihin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Takaluukun kytkin petti taas, ihmettelin kyllä kun ei kestänyt vuottakaan. Kytkin irti ja huomasin että mukana tuli toinen piuhakin. Tarkemmin kun kattelin niin kampanjana vaihdetun kytkimen kutistesukan reunasta oli johto hapettunut poikki ja toinen samasta kohdasta melkein poikki myös. Oma korjaus oli siis vielä kestänyt ja kytkinkin oli kunnossa.
Uutta piuhaa paikalleen ja taas toimii jonkin aikaa. Seuraavalla kerralla joutuukin purkamaan luukkua enemmän koska tuo 3cm johdon päähän juottaminen oli jo melkoinen haaste sinne luukun kahvan alle.
Uutta piuhaa paikalleen ja taas toimii jonkin aikaa. Seuraavalla kerralla joutuukin purkamaan luukkua enemmän koska tuo 3cm johdon päähän juottaminen oli jo melkoinen haaste sinne luukun kahvan alle.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17