Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Autokorjamo
Automaalamo
Autopaalamo
Autovuokramo
Automaalamo
Autopaalamo
Autovuokramo
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Jos sun yhteystiedot on salaiset niin eihän esim. yksityiset parkkipirkot voi saada sun tietoja mistään? Kaupungin pirkot ne varmaan saa silti, mut minun ymmärryksen mukaan kenenkään yksityisen ei pitäisi niitä saada.
Täh? Eikös Trafista löydy näille ihmisille ketkä niitä tarvitsevat sun nimet yms yms.|vectraman| kirjoitti:Jos sun yhteystiedot on salaiset niin eihän esim. yksityiset parkkipirkot voi saada sun tietoja mistään? Kaupungin pirkot ne varmaan saa silti, mut minun ymmärryksen mukaan kenenkään yksityisen ei pitäisi niitä saada.
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.
Vuoden foorumilainen 2014
No et tietenkään, mutta nää kuitenkki tarvii työssään niitä(vai tarvitseeko), niin niiltä tuskin voi niitä piilottaa?Rookeri kirjoitti:Sullakin lukihäiriö?Siis jos tietos on salasia nii et sä trafilta saa autosta omistajan yhteystietoja esim. tekstarihaulla.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Kyllähän viranomaisilla on pääsy tietoihin vaikka ne olisi salattuja... mut en menis ihan vannomaan parkkipirkosta... jotenkin kuitenkin väittäisin, että maksumuistutuksen lähettämistä varten se kyllä tiedot saa... kai...
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Itse ainakin luulisin, että jos on lupa sakottaa, niin on myös lupa saada ne tiedotkin, hölmöä kirjoittaa sakkoa pelkälle rekisterinumerolle?
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Kun yksityisellä ei ole lupa sakottaa. Se on yksityinen yritys siinä missä puhelinoperaattorit tai lehtikauppiaat ja nekään ei sitä tietoa saa kun on salattu kaikki.
Toisinsanoen jos mulle tulis sakko nyt ikkunaan niin mä voisin pistää jonkun asiasta vastuuseen kun on minun tiedot tuolle pirkolle luovuttanut.
Toisinsanoen jos mulle tulis sakko nyt ikkunaan niin mä voisin pistää jonkun asiasta vastuuseen kun on minun tiedot tuolle pirkolle luovuttanut.
Jahas. Mitäs vittua nää yksityiset pirkot sitten oikein on? Aivan haistapaskajuttu vai?|vectraman| kirjoitti:Kun yksityisellä ei ole lupa sakottaa. Se on yksityinen yritys siinä missä puhelinoperaattorit tai lehtikauppiaat ja nekään ei sitä tietoa saa kun on salattu kaikki.
Mutta joo, eipä nää yksityiset elä muutenkaan minkään sääntöjen mukaan, kaveri sai sakot kun ajo auton meidän oven eteen, (kanto kauppakassit sisälle ja lappu ikkunassa) ja sakko oli 90€, vaikk kyltissä lukee minunmielestä että se sakko on 60€. Naapurille tosin ei tullut sakkoa, eihän sen auto olekkaan seissyt kuin 2kk pelastustientukkeena
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Ne on nimenomaan haistapaska juttu. Ne ei ole edelleenkään sakkoja mitä he jakavat vaan pysäköintivirhemaksu. Olisivat kusessa jos kirjoittaisivat sakkoja.
Ja kyllä minusta tuntuu ettei minun tietoja voi mistään saada kun ovat salaiset.
Ja kyllä minusta tuntuu ettei minun tietoja voi mistään saada kun ovat salaiset.
Ja virhemaksu eroaa sakosta miten?
E:Oi kyllä, tästä asiasta en teidä karvan vertaa, kun koskaan en ole kumpaakaan saanut (paitsi sakon tupakanpaltosta
)
E:Oi kyllä, tästä asiasta en teidä karvan vertaa, kun koskaan en ole kumpaakaan saanut (paitsi sakon tupakanpaltosta
Nimen saa Trafilta. Ainoastaan osoitetiedot on käsittääkseni salaiset, siis jos on se ihan normaali osoitteenluovutuskielto.|vectraman| kirjoitti:Jos sun yhteystiedot on salaiset niin eihän esim. yksityiset parkkipirkot voi saada sun tietoja mistään?
Jossainhan tuosta on ollut puhetta aiemminkin, tiettävästi yksityiset parkkipirkot saavat osoitetiedot Trafilta vaikka olisi luovutuskielto.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Pääsääntö on se, että sakon voi määrätä vain poliisiviranomainen ja tuomioistuin. Pysäköintivirhemaksun voi määrätä poliisi ja kunnallinen pysäköinninvalvoja sekä hänen apulaisensa, jotka ovat pysäköinnintarkastajia. Kaikki edellä mainitut toimivat virkavastuulla, joten heillä on oltava virka.kokki46 kirjoitti:Ja virhemaksu eroaa sakosta miten?
E:Oi kyllä, tästä asiasta en teidä karvan vertaa, kun koskaan en ole kumpaakaan saanut (paitsi sakon tupakanpaltosta)
Poliisi voi määrätä virheellisestä pysäköinnistä pysäköintivirhemaksun lisäksi myös sakkoa, mikäli virheellisesti pysäköimällä rikotaan jotain muuta pysäköintiä koskevaa lakia. Luulen, että pysäköinti moottoritien ohituskaistalle saattaa olla liikenteen vaarantamista.
Yksityiset pysäköinninvalvontafirmat voivat määrätä valvontamaksun. Se on lasku siitä, että olet pysäköinyt virheellisesti yksityiselle alueelle.
Helppoa, vai mitä?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Z18XER
==========
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Eiku valvontamaksuhan se olikin nimeltään. Suullinen sopimus pirkon ja autoa ajaneen henkilön välillä. Pitää melkein Trafilta kysyä asiaa. Mulla on Trafilla sekä maistraatissa kiellot päällä.
Mennään taas sinne kielihistoriaan.Wesku79 kirjoitti:Autokorjamo
Automaalamo
Autopaalamo
Autovuokramo
Joskus oli konsonantti tuossa: maalata > maalaδan > maalaan. Nuo mainitut ovat ns supistumaverbejä. Siinä peruste, miksi purkamo, mutta maalaamo.
Oikean muodon voi tarkistaa monikon kolmannesta persoonasta: purka-vat, maalaa-vat.
Toisaalta jotenkin tuntuu, että ei kai paalata ja vuokrata voi niin vanhoja sanoja olla. Pitääpäs selvittää asiaa.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========