Juho M-P kirjoitti:Mitä virkaa sillä kokovsulakkeella edes on? Kun se kärähtää, on magneettikykin sökö(ellei ite korjaa sitä). Jos jossain välissä käämi kuumenee ja eristeet sulaa, niin kyllä itse piirin sulake/suojatoiminto hoitaa tilanteen kuten muunmerkkisissä kompuroissa. Luulenpa että itse ongelma on hiukan liian heikko virrankesto yhdistettynä pakosarjan läheisyyteen.
Yksi mahdollinen tarkoitus sille lämpösulakkeelle on suojata jäähdytysmoduulin elektroniikkaa. G-Astrassa ja Zafirassa on jäähdytysmoduulissa ilmeisesti transistoriohjaus kompuran magneettikytkimelle. Sulake on vasta jäähdytysmoduulin etupuolella.
B- ja C- Vectran kompressorien magneettikytkimissä on releohjaus ja ainakaan kytkentäkaavioiden mukaan niissä ei ole lämpösulaketta magneettikytkimen käämissä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Juho M-P kirjoitti:Mitä virkaa sillä kokovsulakkeella edes on? Kun se kärähtää, on magneettikykin sökö(ellei ite korjaa sitä). Jos jossain välissä käämi kuumenee ja eristeet sulaa, niin kyllä itse piirin sulake/suojatoiminto hoitaa tilanteen kuten muunmerkkisissä kompuroissa. Luulenpa että itse ongelma on hiukan liian heikko virrankesto yhdistettynä pakosarjan läheisyyteen.
Yksi mahdollinen tarkoitus sille lämpösulakkeelle on suojata jäähdytysmoduulin elektroniikkaa. G-Astrassa ja Zafirassa on jäähdytysmoduulissa ilmeisesti transistoriohjaus kompuran magneettikytkimelle. Sulake on vasta jäähdytysmoduulin etupuolella.
B- ja C- Vectran kompressorien magneettikytkimissä on releohjaus ja ainakaan kytkentäkaavioiden mukaan niissä ei ole lämpösulaketta magneettikytkimen käämissä.
Eikä tuota magneettikytkimen käämiä edes käytännössä pysty B Vectran kompuraan vaihtamaan. On ihan eri rakenne tässä kompurassa mitä Astra G:ssä. Hihnapyöränkin irroitukseenkin tarvii ulosvetäjän. Yritin tuossa harjoitusmielessä irroittaa käämiä vanhasta vuotavasta kompurasta, mutta haaveeksi jäi.
Juho M-P kirjoitti:Ohjasivat vieläpä autokorjaamolta mun luo korjattavaksi.
Oho... tuo on jo erikoista. Autokorjaamo olis voinut ottaa asiakkaalta rahat pois ja vaihtaa uuden magneettikytkimen tai jopa uuden kompressorin.
Onko tuttu autokorjaamo tai oliko tuttu asiakas ??
Sen tiedän, että monet ammattilaiset lukevat tätä foorumia...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Nyt kyllä käsittääkseni tuon 10A/230V kohdalla puhutaan max virrasta ja jännitteestä. Ihan samalla tavalla kuin perinteisissä sulakkeissa on ilmoitettu max. jännite johon ne saa kytkeä.