Omega B, sensotronic ohjausvaihde: Miten toimii?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Jyrki R
'Kadett'
'Kadett'

Omega B, sensotronic ohjausvaihde: Miten toimii?

Viesti Kirjoittaja Jyrki R »

Voiko Omega B:n sensotronic ohjausvaihdetta käyttää ilman, että solenoidi on kytketty?
Miten solenoidi toimii? Kun siihen tulee virta (kaksinapainen liitin,12V?), muuttuuko ohjaus keveämmäksi vai väheneekö silloin tehostus?

Kyselen, kun olen asentamassa moista A Commodoreen ilman mitään tietokoneohjauksia. Voisiko ko solenoidia ohjata manuaalisella katkaisijalla, jolloin voisi valita tehostuksen tason itse vai pitäisikö solenoidia ohjata potentiometrillä?
pläsäri
OCF Member 2016

Re: Omega B, sensotronic ohjausvaihde: Miten toimii?

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Jyrki R kirjoitti:Voiko Omega B:n sensotronic ohjausvaihdetta käyttää ilman, että solenoidi on kytketty?
Miten solenoidi toimii? Kun siihen tulee virta (kaksinapainen liitin,12V?), muuttuuko ohjaus keveämmäksi vai väheneekö silloin tehostus?

Kyselen, kun olen asentamassa moista A Commodoreen ilman mitään tietokoneohjauksia. Voisiko ko solenoidia ohjata manuaalisella katkaisijalla, jolloin voisi valita tehostuksen tason itse vai pitäisikö solenoidia ohjata potentiometrillä?
Vissiiin siis kuitenkin servotronic?
Servotronic on nopeuden mukaan säätyvä joten ilman purkkia voi olla vaikeaa saada toimimaan kunnolla
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mun ymmärtääkseni nopeustieto kytkettynä on ajossa "normaali" Omegan ohjaus ja paikoillaan/hitaassa pyörittelyssä enempi tehostettu.

Ilman nopeustietoa on siis ajossa(kin) liian tehostettu ns.ameriikanmeininki.

A Omegassa huomaa eron todella selkeästi jos hyppää servotronic ohjauksen jälkeen normaali tehostuksella olevaan,tuntuu kuin ei olisi ohjaustehostinta ollenkaan paikoillaan veivatessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Ohjaus muuttuu jäykäksi kun sähköisen osan ottaa pois pelistä.
Vastaa Viestiin