Opel CD600 tai retrofit navi Astra J

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
ulmis
'Agila'

Opel CD600 tai retrofit navi Astra J

Viesti Kirjoittaja ulmis »

Morjens!

Oon uus foorumeilla niin en tiedä tuliko oikeeseen paikkaan, siirtäkää jos ei!

Mutta mennään asiaan! Oon menossa hakemaan itselleni tuollasta 2011 vuoden J-Astraa, jossa harmillisesti on tuo CD400 ilman bluetoothia, niinkuin taitaa 95% muissakin suomalaisissa astroissa olevan.. Minua kuitenkin kiinnostaisi vaihtaa tuo soitin vähän parempaan jotta sais puhelut ja musat kulkemaan bluetoothin kautta, ja kysynkin teiltä, Arvon Opel clubilaiset: Oletteko itse vaihtaneet tuota soitinta johonkin muuhun, joko Opelin alkuperäiseen tai retrofit malliin? Jossainpäin nettiä löysin myös tämmöisen retrofit bluetooth kitin jossa olisi haluamani A2DP myöskin ja toimisi tuon GID näytön kanssa, onko kenelläkään tästä kokemusta?
Myös Opelilta suoraan saa tuota bluetoothkittiä (kahta erilaista, toinen halvempi malli ja toinen joku premium joka synkkaa esim yhteystiedot), mutta tästä en tiedä saako musiikit myöskin toistettua tuotakautta?

Kiitos etukäteen vastauksista ja pahoittelut sekavasta viestistä! :D
JukeN
OCF Member 2016

Re: Opel CD600 tai retrofit navi Astra J

Viesti Kirjoittaja JukeN »

http://www.ebay.de/itm/Autoradio-GPS-DV ... 417fa02715

Tuon mallin hankkimista suunnittelin, mutta ilmeisesti vilkun!! ja peruutustutkan äänet eivät toimi kun tuo on asennettuna. Eli jäi saman tien pois listalta. En tiedä olisiko tuohon jotain päivitystä tullut/tulossa.

http://www.car-vision.co.uk/vauxhall-na ... ystem.html

Tästä on vähemmän tietoa. Näyttää vähän liiankin MID-näytön kaltaiselta...
ulmis
'Agila'

Törmäsin itse myös tohon ylempänä olevaan soittimeen. Hyvä tietää tuo ettei välttämättä toimi vilkun äänet jne.. Onko kukaan kuullut että saako Opelilta suoraan esim. CD600:sta ostettua? Vai onko heillä sitten vain mahdollisuus uutta autoa tilatessa asentaa noi soittimet..? Hinta tosin on todennäköisesti kohtuuttoman suuri..

Tähän törmäsin itse hiukan googletellesani, tähän mennessä löytyneistä vaikuttaa lupaavimmalta, linkin takaa löytyy myös video itse setistä toiminnassa tuon GID näytön kanssa. Ihan pätevän oloinen, joku oli tosin kommentoinut että bluetoothin kautta striimattava musiikki on laadultaan jostain syystä huonompaa kuin esim AUXin kautta. Hintaahan tuolla on mutta olisi varmaan omiin tarpeisiin paras.
http://www.raysmith.co.uk/vauxhall-oem-bluetooth

Noista kosketusnäytöistä ei oikeen tiedä kun ei ole minkäänmerkkisiä, että millaista laatua ovat.. Eikä oikeen mistään tunnu löytyvän käyttökokemuksia, niin ei uskalla 600€ painaa tuollaiseen. En ole myöskään löytänyt mistään tota soittimen kehystä, niin että jos ostais jostain ihan perus aftermarket soittimen, Alpinen tai Pioneerin tms ja sais sen sitten sopimaan tuonne hyvin..
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ulmis
'Agila'

Katos vaan! En ollukkaan niin hyvä googlettaja. On kyllä hintaa tolla ehkä hitusen liikaa, ymmärrän toki hinnan ku on niin iso palikka kyseessä, mutta en ehkä ihan tollaseenkaan haluais lähteä. Taitaa olla näin että joutuu sit vaan tyytymään tuohon bluetooth retrofittiin joka on arvostelujen perusteella varsin pätevä setti.. Jos sen sitten tilailen niin kirjottelen tänne vähän asennus- ja käyttökokemuksia. :)
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

muistelin että joskus nähnyt jossain tollasen ja hintaa oli varmaan noin vuosi sitten yli 400€.

tuossakin on muuten maininta kaiuttimen lisäämisestä,tuleeko noi vilkun tms äänet radion kautta?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ulmis
'Agila'

Joo mut kyl tommonen 200€ on silti omasta mielestä turhan paljon muovipalasesta.. :D Joo näin se tuntus olevan kun tossa aikasemmin oli puhetta tosta retrofit navista, että siinäkään ei vilkun äänet kuulu. Ei välttämättä niin tärkeä juttu mutta varmasti tuntuis oudolta kun ei kuule sitä vilkun naksahteluääntä! Päätin kyllä etten jaksa sen enempää etsiä ja säätää vaan tilaan ton retrofit bluetoothin, siinä on kumminkin ne ominaisuudet mitä kaipaan.. Huomenna hakemaan astraa! :thumbsup:
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Vaikuttaa semmoselta halvalta kiina vehkeeltä, jossa on 1. vanha hidas 1GHz yksi ytiminen prosessori ilman erikoisempia näytönohjaimia, 2. vanhanajan resistiivinen kosketusnäyttö. (eli semmonen mikä oli ekoissa nokian kosketusnäyttöpuhelimissa).
Itse olen kans yrittänyt etsiä hyvää autosoitinta ooppeliin, mut aina törmään noihin.

http://www.ebay.com/itm/Android-Car-DVD ... 2589bfbb28
^ Okei.. kapasitiivinen näyttö maksaa extra 30usd, mutta tuossakin prosessorin teho taitaa olla jopa zte bladeakin heikompi.. voisin kuvitella että voi olla aika tuskaa kattoo mitä elokuvaa saatikka navigoida.

http://www.ebay.com/itm/ES9781MO-Androi ... b2&vxp=mtr
Vähän vanhemmille ooppeleille kapasitiivinen tuplaydin malli, jonka varmaan jopa uskaltaisin ostaa. :)
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Midian
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Midian »

Itsellä oli Golffissa tommonen kiinan DvD soitin kaikilla hiluilla.

Muuten hyvä peli mut tosiaan tökki ja pätki, radio ei kuulunut ja bluetooth tiputti puhelimen 5min välein pois. Bluetoothia ei voinut käyttää puheluihin kun äänen laatu oli täyttä kuraa.
En suosittele.
Opel Astra Wagon 1.6 Cosmo -08
Ford Transit -07
Vastaa Viestiin