t3mun Astra H -07 OPC-Line myyty
Re: t3mun Astra H -07 OPC-puskuria, vanteita yms
Ei sitten herneitä, tämä on vain minun mielipide.
Tuuman liian pienet vanteet ja siitä johtuen läskin näköset kumit.
Tuuman liian pienet vanteet ja siitä johtuen läskin näköset kumit.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Samaa mieltä vanteista, liian pienet, ellet sitten tiputa autoa kunnolla alas mikä vähän korjaa tilannetta
Siinä on leveä remgasmalli, lähes vastaava kuin 225/40
http://www.vannetukku.fi/ss-595-p-28444.html
Ja tuo on myös
http://www.vannetukku.fi/greenmax-uhp-t ... 43959.html Mulla on itellä Linglongit edessä, tosin 215/35-18 koossa ja 8.5" vanteella ei veny läheskään niin paljon kuin muiden valmistajien kumit, jäi liiankin leveäksi mun tarkoitukseen
Siinä on leveä remgasmalli, lähes vastaava kuin 225/40
http://www.vannetukku.fi/ss-595-p-28444.html
Ja tuo on myös
http://www.vannetukku.fi/greenmax-uhp-t ... 43959.html Mulla on itellä Linglongit edessä, tosin 215/35-18 koossa ja 8.5" vanteella ei veny läheskään niin paljon kuin muiden valmistajien kumit, jäi liiankin leveäksi mun tarkoitukseen
Nyt meni kyllä kieltämättä pienennäköseksi noi vanteet, 18" on soppeli koko h-astran koteloihin. Saahan 18" vanteillaki maahan kiinni ku kietoo ohkasta kummia päälle 
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
On ne kyllä siltikin liian pienet nuo 17" vaikka se olis kuinka kentässä
Tuosta näkee hyvin et sais olla tuuman isommat
http://www.netherstance.nl/opel-astra-h ... amily-car/
Tuosta näkee hyvin et sais olla tuuman isommat
http://www.netherstance.nl/opel-astra-h ... amily-car/
No eipä tässä ole kenellekkään syytä herneitä vetää.
18" tosiaan istuu vanteena paremmin kaareen, mutta 35 kumi venytettynä oli jotain ihan hirveää. 40 profiili on huomattavasti kivempi ajaa ja 18 tuumaselle sitä ei olisi missään nimessä voinut edes ajatella.
Takaa ei tuolla ta:lla saa enää alemmas ellei sitten jousille tee jotain.
Eilen vielä tuumailin sitä 10" taakse niin se ei kyllä tule sinne mahtumaan. 10" sinne saa mahtumaan muttei tolla rh:n keskiöllä/takakehällä.
Tällä hetkellä takana ei ole mitään lättyä ja tulee muutaman millin ulos kaaresta.
18" tosiaan istuu vanteena paremmin kaareen, mutta 35 kumi venytettynä oli jotain ihan hirveää. 40 profiili on huomattavasti kivempi ajaa ja 18 tuumaselle sitä ei olisi missään nimessä voinut edes ajatella.
Takaa ei tuolla ta:lla saa enää alemmas ellei sitten jousille tee jotain.
Eilen vielä tuumailin sitä 10" taakse niin se ei kyllä tule sinne mahtumaan. 10" sinne saa mahtumaan muttei tolla rh:n keskiöllä/takakehällä.
Tällä hetkellä takana ei ole mitään lättyä ja tulee muutaman millin ulos kaaresta.
Omaan silmään noi 17" istuu ihan hyvin. Ovat ihan hyvässä suhteessa auton kokoon.
Varmasti 18" näyttäis myös hyvältä, mutta en näkis tarvetta väkisin vaihtaa.
Keskiöiden tummahko väri tosin pienentää keskiön visuaalista kokoa. Niille värin vaihto?
Kivalta alkaa auto näyttämään noin muutenkin
Varmasti 18" näyttäis myös hyvältä, mutta en näkis tarvetta väkisin vaihtaa.
Keskiöiden tummahko väri tosin pienentää keskiön visuaalista kokoa. Niille värin vaihto?
Kivalta alkaa auto näyttämään noin muutenkin
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Onko sulla säätöhilut paikallaan vielä? Niillähän se tippuu aika paljon jos pois ottaa kokonaan, sikälimikäli on yhtä "fiksusti" tehty mitä mulle tohon Mersuun. Jos ne on jo pois niin sit on aika isoja eroja siinä missä autossa tuo laskee minkäkin verran
Ja mikä siinä 35 profiilin venyssä on rumaa? Nangkang venyy kyllä rumasti kun mulla on just ko. rattaat, mut monilla muilla merkeillä se muoto pysyy paljon fiksumpana kevyellä venyllä . Itsekin tajusin vasta kun alle laitoin et ne tosiaan ei kaikki renkaat näytäkään samalta eikä ole edes samat mitat lähellekään vaikka samankokoisina myydäänkin
Ja mikä siinä 35 profiilin venyssä on rumaa? Nangkang venyy kyllä rumasti kun mulla on just ko. rattaat, mut monilla muilla merkeillä se muoto pysyy paljon fiksumpana kevyellä venyllä . Itsekin tajusin vasta kun alle laitoin et ne tosiaan ei kaikki renkaat näytäkään samalta eikä ole edes samat mitat lähellekään vaikka samankokoisina myydäänkin
Enkai missään välissä sanonut että ne rumat olisi? Ihan hirveät ajaa, kun sitä kumia ei tosiaan hirveästi päällä ole. Tosin nankangit näytti ihan runkovikaisilta 225-35 9,5" vanteella
E: Tuohon väriin, tosiaan toissapäivänä vasta haettu vanteet. Talven aikana viimeistään siis kehien päivitys ja värinvaihto. Samalla rengastus samanlevyseks molempiin pareihin.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Luulin et vaihdoit vain hilut paikalleen kun tota kuvaa katto, ja tosiaan isot on erot tatulla eri merkkien kesken kun sulla jää noinkin ylös.
Ja niinhän nuo näyttää ihan vammasilta , mut menkööt tämän kesän ainakin, ei ne paljon tuolta kaaren takaa näy
Lisäksi tuo Nangkang on niin löysärunkoinen et sisäreunat alkaa tosi herkästi vuotaan ja saattaa vaatia liiman, saa nähä pitääkö tuo itelläkin liimauttaa kiinni.
Ja niinhän nuo näyttää ihan vammasilta , mut menkööt tämän kesän ainakin, ei ne paljon tuolta kaaren takaa näy
Joo en tiiä mitä sitä takapäälle enää keksii, kun alemmas ei tosiaan enää saa tolla sarjalla. Jousten vaihto on sitten seuraava vaihtoehto. Eestä mahdollista tiputtaa vielä max sentti ennen raapimista kaariin. Turhaa tosin sekin jos takapäälle ei löydy ratkaisua.|vectraman| kirjoitti:Luulin et vaihdoit vain hilut paikalleen kun tota kuvaa katto, ja tosiaan isot on erot tatulla eri merkkien kesken kun sulla jää noinkin ylös.
Ja niinhän nuo näyttää ihan vammasilta , mut menkööt tämän kesän ainakin, ei ne paljon tuolta kaaren takaa näyLisäksi tuo Nangkang on niin löysärunkoinen et sisäreunat alkaa tosi herkästi vuotaan ja saattaa vaatia liiman, saa nähä pitääkö tuo itelläkin liimauttaa kiinni.
Kyllähän noi on ihan mallikohtaisia noi ta:n madallukset esim. Vectrassa oli apujouset ja säätöpalikat, niin oli 6,5cm maasta.
Vähän saman toistoa mut liian pienet vanteet. Toisaalta jos haluaa että on vähänkään ajomukavuutta niin pakkohan sitä kumia on olla. Itellä 215/35 18 ja aika järkyttävä ajaa. Mutta ulkonäön eteen on kärsittävä
Takajousien vaihto täytyy itelläki tehä, meinasin mallin kans lähtiä romarit kiertää.
Takajousien vaihto täytyy itelläki tehä, meinasin mallin kans lähtiä romarit kiertää.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
BC racingin vaihtojouset mamasanilta mittojen mukaan, metallipajalla sit holkkia vaan jos jää klapia jousen välii.MasaKoo kirjoitti:Vähän saman toistoa mut liian pienet vanteet. Toisaalta jos haluaa että on vähänkään ajomukavuutta niin pakkohan sitä kumia on olla. Itellä 215/35 18 ja aika järkyttävä ajaa. Mutta ulkonäön eteen on kärsittävä![]()
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Pitäis löytää jostain ta:n jousipainot, että tietäis mitä tilata.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Jollakin taas hoksottimet loistaa kun tosiaan tajusin äsken vasta kuvan otsikosta et tossa kuvassa on pelkät apujouset..
Mulla kun nuo jouset on suurinpiirtein samanlaiset ku tossa noi apujouset. Mietin mikset rälläkällä ota vaan eihän niistä tynnyreistä kauheasti viiti napsia
Hinnoista en tiedä, mutta tuolta saa sellaset jouset kuin haluaa http://www.vallilantakomo.fi/fi/Kierrejouset/
Enkkufoorumilaisetkin on joutuneet teettään customijousia ja tuolta foorumeilta löytyy firmoja missä ovat niitä teettäneet joten ei ole vissiin löytynyt muita malleja mistä sopis jouset
Hinnoista en tiedä, mutta tuolta saa sellaset jouset kuin haluaa http://www.vallilantakomo.fi/fi/Kierrejouset/
Enkkufoorumilaisetkin on joutuneet teettään customijousia ja tuolta foorumeilta löytyy firmoja missä ovat niitä teettäneet joten ei ole vissiin löytynyt muita malleja mistä sopis jouset
Käviskös sinne taakse ihan normaali kynäjouset? Saa mitan ja jäykkyyden mukaan valita mieleistä.