Mulla on siis (b-vectrassa) Morel Dotech Ovation 6(edessä) ja 5(takana) erillissarjat omilla jakosuotimillaan
nyt n. 2,5v vanhana edessä oikean puoleinen midbasso meni mykäksi, ei anna vastusarvoa. johtimet olivat terminaaleien kolvauksissa ainakin kiinni (saman valmistajan subbarin olen kerran kolvaillut) eli kaiutin lienee entinen.
menin kajarin kanssa hifitaloon jossa muuten sanoivat että kaiutin on tosi kovilla ovessa kosteuden yms. takia. jonka vuoksi olisi hajonnut
Sitten asiaan:
Tuon dotech ovationin valmistus on lopetettu ja samanlaisia elementtejä ei löytynyt enää varastosta niin tarjosi korvaaviksi mielestäni ihan sopivaan hintaan Morel Hybrid Ovation II 6,5" elementtejä. jäin miettimään ja selvittelin itsekkin vähän asiaa
Hybrid Ovation II 6,5" elementin taajusvaste on 35-3000hz
Dotech Ovation sarjan Jakotaajuus taas on 3200hz eikös tämä tarkoita että midi toistaa 3200hz:stä alaspäin ja diskantti ylöspäin?
(Hybrid Ovation II erillissarjan jakotaajuus on 1800hz)
Kysymys kuuluukin mitä tuolle 200hz tuossa välissä tapahtuu? häviääkö kokonaan vai toistaako hyvin/huonosti uusi elementti tuon alueen?
Ei viitsisi sokeasti luottaa myyjäänkään nillä kun on tietysti kova tarve myydä tavaraa..
Olisko jollain heittää hyvää vinkkiä 6,5midbassoista jotka vastaisivat tarpeitani?
Miettisin vielä sellaistakin vaihtoehtoa että laittaisinkin 4" keskiäänet sinne ovissa oleviin ylempiin paikkoihin(b-vectra) ja kaveriksi 6,5" subbarit myös oviin, mahtas vaan subbarit tärryyttää keskiääniä turhan paljon hyvän soinnin aikaansaamiseksi? (6*9 hattuhyllyllä + subbarit kontissa reaktio) muutenkin tarttis sitten varmaan täysaktiiviseksi muuttaa etupää ja ei mulla riitä kuitenkaan mielenkiinto/osaaminen säätää niitä soimaan täydellisesti
vinkkejä vaan näitten kanssa touhunneilta tulemaan kohta alkaa talviloma ni ois aikaa askarrella