si140 kirjoitti:Kolme kuukautta nyt on ajeltu Astralla ja kohtuu tyytyväinen autoon muuten mutta ohjaus ärsyttää. Jotenkin käsittämättömän herkkä kaikille tienpinnan muodoille, tuntuu että hetkessä auto karkaa käsistä jos näplää esim keskikonsolia. Autossa on nyt alla Nokian Hakkapeliitta 5 talvirenkaat (käsittämättömän meluisat renkaat, kehotan välttämään näitä).
Olisikohan autossa jotain vikaa? Pitäisi varmaan referenssiksi ajaa vastaavaa yksilöä. Omassa Astrassa olen alkanut kiinnittää huomiota etupäästä kuuluvaan vaimeaan naputukseen, olisikohan alapallonivelessä vikaa? Ja se aiheuttaisi ohjauksen ongelmia. Takuutahan olisi vielä, saako alustan nivelvikoja takuuseen?
Oletko kokeillut vähentää rengaspaineita? Itse käytän talvirenkaissa jotain 2 bar paineita.
Nivelet ovat kulutusosia, joten takuuseen korjaaminen riippuu varmaan ajetuista kilometreistä. Sitten tietysti eri asia, jos nivelessä on selkeä valmistus- tai suunnitteluvika.
Itsellä on myös Hakkapeliitta 7 ja aika tarkka ilmanpaineista.. itse olen yleensä pitänyt 2,5 tai enemmän ja huonoilla tiepinnoilla tuntuu että saa olla jatkuvasti ohjailemassa... sillon kun on jäätä, lunta jne.. kyllä jotenkin paremmin menee mutta kun on sula tie niin....
vähän paremmin kulkee kun pudottaa paineita ja taakse hiukan enemmän mutta... (tällä hetkellä edessä 2,45 ja takana 2,55) autohan puhuu muistaakseni 2,3 (minimi) niin tuntuu tuo 2 bar aika vähältä...
tuskin seuraavat talvikiekot tulee olemaan Hakkapeliitat mutta pitää nyt yrittää nuilla ajella...
mitenkäs teillä suoraan ajettaessa ohjaus käyttäytyy? itsellä tuntuu että välillä tulee sellainen puuroutuminen/nykäys; kun suoraan ajellessa pitää harvakseltaan korjailla suuntaa.. aivan kuin olisi vika ohjelmistossa/samalla pyörien kulmissa...