Vectra C Mistä tietää onko esp asennettuna autoon?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jaison
'Agila'

Vectra C Mistä tietää onko esp asennettuna autoon?

Viesti Kirjoittaja jaison »

Juuh. Elikken Opelistiksi tie olisi meikäläistä viemässä. 2003-2005 Diesel C Vectra olisi hakusessa.

Elikken foorumia olen selaillut ja etsinyt vastausta mutta ihan varmaa vastausta en ole itse vielä löytänyt. Joten voisiko joku vääntää vielä minulle rautalangasta:

1. Mistä tiedän onko autoon asennettu esp vai ei. Ilmeisesti monissakaan noissa ei ole sen poiskytkentä nappia asennettuna, joten miten ihmeessä muuten kuin kokeilemalla tuo selviää?

2. Onko mahdollista, että autossa on luistonestojärjestelmä ilman esp:tä. Vai kulkevatko nämä aina käsi kädessä?

3. Jos mittaristossa virtoja päälle laittaessa syttyy luistoneston/esp:n valo tarkoittaako tämä sitä, että kyseisessä autossa se myös on?

Juuh. Luulin, että kun siirryn ranskalaisesta merkistä pois nämä kummallisuudet loppuisivat... Näköjään ne on tarttunut jo muihinkin autonvalmistajiin :)
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C Mistä tietää onko esp asennettuna autoon?

Viesti Kirjoittaja ipa »

1.Kokeilemalla selviää ainakin. Eps+ autoa on vaikea saada puskemaan edes jäätiköllä.
Lumisella/jäisellä parkkipaikalla otat vauhtia yli 20 ja käännät autoa voimakkaasti. Silloin pitäisi kaarteen puoleiset renkat auttaa kääntymisessä jarruttamalla ja samalla koneen tehot katoaa kunnes auto menee sinne minne renkaat näyttää. Nii ja se keltainen kolmio vilkkuu koelaudassa. Sutimisenesto taas rajoittaa koneen tehoja jos yrität lähteä rivakammin liikeelle. Kone antaa vain juuri sen verran tehoa että renkaat ei juurikaan sudi vaikka kaasu on pohjassa.

Suosittelen testaamaan tuon järjestelmän toiminnan että ei tule yllätyksenä maantie nopeudessa se nykäisy kun auto päättää mutkatiellä korjata pientä "hallittua" luisua.

2. Voi olla pelkkä luistonestojärjestelmä ilman esp:tä.

3. ainakin luistonesto on silloin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
pepper
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pepper »

Eikös tos vectrassa oo aina esp, mulla on kahessa ollut ja eka oli karvalakkimallien äiti(jossa silti esp...) :D
Tais olla niin että nappi millä se kytketään pois on lisävaruste, ajonhallinta on vakio.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ei ole kaikissa esp:tä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin