Zafira B höyrystimen vaihto
Zafira B höyrystimen vaihto
Olisi projektina höyrystimen vaihto Zafira B malliin, höyrystin hommattuna, olen tuloksetta etsinyt tietoa onko tässä sama systeemi kuin esim vectrassa, eli leikataan koteloon reikä johon saa päälle kannen. Onkos kenelläkään tietoa?
Re: Zafira B höyrystimen vaihto
vastaan itse itselleni, sama systeemi tässäkin kuin esim.vectrassa, kotelosta sivu leikataan irti ja uuden höyrystimen mukana tulee kansi joka ruuveilla kiinni.
hommaan menee se 3-4 tuntia
Tosin uusi höyrystin opel liikkeessä kustantaa 1107€, eli tuolle kannelle tulee melkein tonni hintaa verrattuna höyrystyimen ostoon saksasta jossa kansi ei kuulu kauppaan.
Tein leikatusta palasta uuden kannen.
Tosin uusi höyrystin opel liikkeessä kustantaa 1107€, eli tuolle kannelle tulee melkein tonni hintaa verrattuna höyrystyimen ostoon saksasta jossa kansi ei kuulu kauppaan.
zaf kirjoitti:vastaan itse itselleni, sama systeemi tässäkin kuin esim.vectrassa, kotelosta sivu leikataan irti ja uuden höyrystimen mukana tulee kansi joka ruuveilla kiinni.
Muutama kysymys:
Olisiko sinulla jotain kuvia operaatiosta? Tai antaa ohjeita höyrystimen vaihtoon? En siis meinaa itse tehdä operaatiota, mutta kun joka korjaamossa empivät hommaan ryhtymistä. Saan siis tarvittaessa kolariautosta ostettua höyrystimen, jos vaan sen vaihtaminen jotenkin onnistuu. Ja onko siis höyrystin se mikä sijaitsee keskikonsolin sisällä? Joutuuko koko kojetaulun irroittamaan, jos sen meinaa vaihtaa sen?
Minun Zafirassani (-06, 2,2 autom.) siis kylmäaineet tulevat jostain mankan takaa pihalle. Ja aika nopeastikkin. Korjaamolla käyttivät typpeä(muistaakseni) vuodon paikallistamiseen ja aikamoinen pihinä sieltä mankan takaa kuuluikin.
Terve
Onnistuu ilman kojetaulun purkua.
Hansikaslokero pois tieltä ja sen takaa tukirautaa vähän sivuun.
puhallinkotelossa jossa höyrystin sijaitsee näkyykin ura jota pitkin saa leikattua palan pois, eli siitä raitisilmasuotimen kansi auki ja sen ylä ja alareunoista lähtee se ura jota myöten helppo leikata mattoveitsellä pois. Jos ostaa marmorilta uuden höyrystimen tulee sen mukana kansi jolle on ruuvinreijätkin valmiina tuossa kotelossa, mutta itse liimasin leikatun osan takaisin sikaflex tyyppisellä liimalla, onnistui ihan hyvin ja on vielä pysynyt.
Saksasta tuon höyrystimen saa muistaakseni n.130€ toimitettuna tänne.
Ei tuo mahdoton homma ole, mutta hieman siínä joutuu pinnistelemään, sanoisin että n.2-3 tunnin homma.
Voin tarkistaa jos tarvetta löytyykö kuvia, muutaman muistaakseni räpsäisin tuosta operaatiosta
puhallinkotelossa jossa höyrystin sijaitsee näkyykin ura jota pitkin saa leikattua palan pois, eli siitä raitisilmasuotimen kansi auki ja sen ylä ja alareunoista lähtee se ura jota myöten helppo leikata mattoveitsellä pois. Jos ostaa marmorilta uuden höyrystimen tulee sen mukana kansi jolle on ruuvinreijätkin valmiina tuossa kotelossa, mutta itse liimasin leikatun osan takaisin sikaflex tyyppisellä liimalla, onnistui ihan hyvin ja on vielä pysynyt.
Ei tuo mahdoton homma ole, mutta hieman siínä joutuu pinnistelemään, sanoisin että n.2-3 tunnin homma.
Voin tarkistaa jos tarvetta löytyykö kuvia, muutaman muistaakseni räpsäisin tuosta operaatiosta
Kiitos vastauksesta!zaf kirjoitti:Terve
Olisi loistavaa jos löytyisi kuvia. Saan osan kolariautosta.
Länsiautosta sanoivat, ettei pelkkää höyrystintä kannata vaihtaa. Että kuulemma sinne pitää vaihtaa paljon muitakin osia, koska sinne on päässyt vuotamaan kosteutta ja muutkin osat voivat ruostua puhki tms? En tiiä sitten yrittävätkö saada vaan lisää hintaa...
No olipas tekstiä länsi-autosta, on totta että aina kun tuo tuon ilmastointipiirin joutuu avaamaan syystä tai toisesta pitää vaihtaa ilmankuivain. Zafiraan tuo ilmakuivain on sisäpatruuna, on siinä keulalla lauhduttimen päässä ja se maksaa esim. motonetissa alle 60€
Sitten kun viet auton uudelleen täyttöön höyrystimen vaihdon jälkeen, muista sanoa että tekevät tunnin alipaineistuksen(normaalihuollossa 20-30min), jolloin järjestelmään pääsyt kosteus poistetaan, saattaa maksaa hieman enemmän tuo täyttöhuolto juuri tuosta tunnin alipaineistuksesta, mutta ei paljoa.
Tosiaan ei ihan pidä se puhe paikkaansa, että joutuu paljon vaihtamaan osia.
en osaa tähän kuvaa liittää, mutta laitatko sähköpostiosoitteen vaikka yksityisviestillä niin laitan jonkinlaisen kuvan.
Sitten kun viet auton uudelleen täyttöön höyrystimen vaihdon jälkeen, muista sanoa että tekevät tunnin alipaineistuksen(normaalihuollossa 20-30min), jolloin järjestelmään pääsyt kosteus poistetaan, saattaa maksaa hieman enemmän tuo täyttöhuolto juuri tuosta tunnin alipaineistuksesta, mutta ei paljoa.
Tosiaan ei ihan pidä se puhe paikkaansa, että joutuu paljon vaihtamaan osia.
en osaa tähän kuvaa liittää, mutta laitatko sähköpostiosoitteen vaikka yksityisviestillä niin laitan jonkinlaisen kuvan.