Prkl! Ooppeli vaihtuu nyt Bemariin!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 00:33, Jarno.v wrote:
No johtuisko tämä siitä, että pikkuisen epäilyttää(ainakin mua) tuommoinen jotain 5000km ajettu, pari kuukautta vanha auto...
Että mikähän maanantaikipale tämä on kun heti on pois myyny? Vai miksei ole kelvannut? Jos taas n.100tkm lasissa jotain 3vuotias auto, niin se ei niinkään ihmetytä.
No eipä se siitä tainnu johtua..se vaan on karu fakta että uuden auton hinta romahtaa..toinen fakta on se että lisävarusteista maksaa käytännössä vain ensimmäinen ostaja..seuraava sen sijaan nauttii niistä :smile:
Toinen fakta on se että noin 30t ajokilsaan asti siitä(kuten muistakin) autosta saa suunnilleen saman hinnan..tuo alkupudotus on kaikkein rajuin.

Auto oli Astra coupe turbo ja maanantaikappale se ei missään nimessä ollut..sattui vain kohdalle ohittamaton tilaisuus hankkia auto joka oli ollut tähtäimessä jo jonkun vuoden.ja silloin Opeli jäi..vaikka uusi olikin.
Bertone meni eräällä täällä foorumillakin kirjoittelevalle kaverille..ja mitä luultavimmin ihan tyytyväinen on ollut..

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-04 09:43 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 06:06, Scy wrote:
Silti hulluinta on, että joistakin vähän ajetuista vuoden vanhoista vaihdokeista liikkeet saattavat pyytää enemmän kuin uusista hinnat alkaen malleista. Toki varustelutasokin vaikuttaa, mutta pyyntihinta on joskus jotain aivan järjetöntä.
Joo..äkkipäätään se vaikuttaa kieltämättä hullulta..ja olen itsekin sitä muutaman auton kohdalla liikkeessä myyjälle "hieman" ihmetellyt.

No..en ihmettele enää. Homma johtuu ainakin tiettyjen MB-mallien kohdalla siitä että "alkaen hintaan" ei kuulu ensimmäistäkään lisävarustetta..ei edes radion/soittimen kaiuttimia. Eli jos auton haluaa jotenkin inhimilliseen kuntoon niin vähimmäisvarustelullakin hinta hyppää noin 10t euroa ylöspäin. Jos siis "alkaen"- malli maksaa 52t euroa..käyttökuntoon varusteltuna sama malli maksaa jo 62t euroa jne jne.
Vaikka lisävarusteista ei periaatteessa kovin mukavasti hyvitetäkään niin tuon kokoinen hintaero alkaen- ja hankintahinnan välillä väistämättä näkyy.

Onneksi tuo lisävarusteluilmiö ei koske kuin muutamaa mallia..ja niissäkin lähinnä vain Suomen mallistoa. Johtunee siitä että näin auton alkaen-hintaa saadaan painettua edes jotenkin inhimilliselle tasolle..ja ostaja kiinnostumaan.

Kokonaan toinen asia onkin sitten se mikä on käytetyn auton hintalappuhinta ja lopullinen ostohinta..autoliikkeillä kun on paineita vetää pyyntihintoja ylöspäin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-04 09:54 ]</font>
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

jos oman mielipiteen saan sanoa HUOM! tämä seuraava on mun mielipide!!

bemari on paska jos voittaisin lotossa ja ajattelisin ostaa uuden auton niin en ostaisi bemaria vaikka saksalainen olisikin tämä bemari "buumi" jota itsekkin olen tässä ollut todistamassa on aika naurettavaa lähenee jo 80-luvun mersu buumia että pitää näyttää sukulaisille/naapureille miten hyvin tässä talossa tienataan.. itse kun olin saksasta ostamassa autoa niin oli kyllä bemari käyny mielessä mutta EI! ostin calibran ja oon tyytyväinen aivan sama mulle miten hinta tippuu kun sain sen auton mihin olin jo vuosia tähdännyt vakinko vaan etten älynnyt ostaa turbo mallia :sad:
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Bimmer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

On 2004-01-04 10:57, VEN wrote:
jos oman mielipiteen saan sanoa HUOM! tämä seuraava on mun mielipide!!

bemari on paska jos voittaisin lotossa ja ajattelisin ostaa uuden auton niin en ostaisi bemaria vaikka saksalainen olisikin tämä bemari "buumi" jota itsekkin olen tässä ollut todistamassa on aika naurettavaa lähenee jo 80-luvun mersu buumia että pitää näyttää sukulaisille/naapureille miten hyvin tässä talossa tienataan.. itse kun olin saksasta ostamassa autoa niin oli kyllä bemari käyny mielessä mutta EI! ostin calibran ja oon tyytyväinen aivan sama mulle miten hinta tippuu kun sain sen auton mihin olin jo vuosia tähdännyt vakinko vaan etten älynnyt ostaa turbo mallia :sad:
Katkeraa..

Tuskin niitä 80-luvun Mersuja sen takia ostetaan että voidaan näyttää muille. Kyllä ne laatu kulkupelejä on.
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

no niikin voi sanoa :smile: en laita hernettä nenään :smile:

tarkoitin oikeastaan sitä että ihmiset (siis hyvä tuloiset) ostavat just mersuja ja bemareita näyttääkseen vain hyviltä

niin ja en ole katkera voihan noita bemareita velaks ostaa jos haluaa lopunelämänsä niistä maksaa en itse vain tykkää niistä noilla merkeillä on mun mielestä liian suuri "ego" markkinoilla ja siks kaikki niitä haluaa vaikka ei välttämättä ole parhaita mutta noille annan sen verran anteeks että nuo merkit siis niitten uusimmat mallit on kyllä aika turvallisia
Hopea on nopea
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2004-01-04 11:55, VEN wrote:
no niikin voi sanoa :smile: en laita hernettä nenään :smile:

tarkoitin oikeastaan sitä että ihmiset (siis hyvä tuloiset) ostavat just mersuja ja bemareita näyttääkseen vain hyviltä

niin ja en ole katkera voihan noita bemareita velaks ostaa jos haluaa lopunelämänsä niistä maksaa en itse vain tykkää niistä noilla merkeillä on mun mielestä liian suuri "ego" markkinoilla ja siks kaikki niitä haluaa vaikka ei välttämättä ole parhaita mutta noille annan sen verran anteeks että nuo merkit siis niitten uusimmat mallit on kyllä aika turvallisia
Niin,näyttäähän nuo Mersut ja Bemarit todella hyviltä,mutta ne myös ON niitä!

Ja ne ihmiset,jotka ostaa kyseisiä autoja ei todellakaan maksa niitä loppuelämänsä.Ne on vain tarkoitettu varakkaille ihmisille.

Uuden mersun osto varakkaalle ihmiselle on sama toimenpide kuin vanhan Toyotan osto tavalliselle duunarille.

Mersut ja Bemarit on vain kalliita KÖYHILLE!!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 11:55, VEN wrote:

Ja mikähän on perustelu tuolle..??

Tuostakin voi toki murto-osan kohdalla olla kyse mutta valtaosa ns "hyvätuloisista" valitsee autonsa ihan muilla perusteilla.

Ennemminkin kallistuisin siihen että joku "huonotuloinen" saattaa ostaa BMW:n näyttääkseen parempituloiselta..mutta tuskin juurikaan näinkäänpäin..

Niin..ja eiköhän tuota kateudeksikin joskus ole kutsuttu.."jos minulla ei ole ei saa olla kellään muullakaan..rikkaat on rahansa riistänyt kuitenkin duunarin selkänahasta tai jos ei sieltä niin sitten ainakin talousrikoksella ja keinottelulla..osti perkele uuden Mersun vaikka vähemmälläkin autolla voi kulkea ihan yhtä hyvin.."

Vastaavasti voisi sitten kysyä että miksi ostaa (uusi) Opel jos voi ostaa (uuden) BMW:n.. :smile: :smile:

Ja edelleen voisi kysyä ajaisitko sinä Calibralla jos olisi mahdollista ajaa BMW M3:lla..voi olla että ajaisit..mutta epäilen..

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-04 12:26 ]</font>
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

MÄ: niin.... jos olis rahaa ostaa bemari M3 luultavasti en ostais sitä koska ostaisin toyota supran tai volvo S60R en vain yksin kertaisesti tykkää bemareista tai mersuista eli ei ollu kyse kateudesta missään tapauksessa en ajaisi bemarilla vaikka olisi rahaa niin en ostaisi
Hopea on nopea
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 12:39, VEN wrote:
MÄ: niin.... jos olis rahaa ostaa bemari M3 luultavasti en ostais sitä koska ostaisin toyota supran tai volvo S60R en vain yksin kertaisesti tykkää bemareista tai mersuista eli ei ollu kyse kateudesta missään tapauksessa en ajaisi bemarilla vaikka olisi rahaa niin en ostaisi
No..Opelia ei kuitenkaan listassasi näy..miksiköhän.. :smile:
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

isällä on volvo S70 SE -99 yks parhaista autois ajettavuudeltaan ja volvo R malli on erittäin siisti se perustelu volvosta

ja supran ostaisin siksi koska se on yksi parhaimmista autoista jonka ihminen on tähän maailmaan tehnyt eli se oli perustelu suprasta

opel ei ole listallani koska se ei ole tehnyt vielä sellaista autoa jos pitäisin täysin siemauksin ei siinä merkissä ole mitään erityistä vikaa tuo äskeinen oli vaan perustelu omalle mielipiteelleni ja sen kai näillä foorumeilla saa sanoa? ei herneitä :smile:

calibra on mielestäni paras vaihtoehto suhteessa omaan varallisuuteeni tällähetkellä...
Hopea on nopea
hifkmaster
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja hifkmaster »

auto on auto.hinta tippuu enitensiinä 3 vuoden aikana ja kun mittarissa on yli 80tkm niin hinnan lasku tasaantuu...

jos haluaa ajaa tehokkaalla, hienolla, hyvällä, turvallisella, tilavalla autolla(BMW 5sarja) niin siitä vaan. itse jos valitsisin kahden opel vectran farmari ja yhden BMW 530i touring väliltaä, niin katson kummasta hyödyn enemmän. eli opelit jos niistä saa enemmän kun Bemarista ottaisin tietenkin ne. MUTTA jos Bemarin hinta on enemmän(hinta 66000€) kuin hyvitys, niin ottaisin suoraan Bemarin. jos kyseessä olisi BME 540iA touring niin suoraan bemari, koska tuskin kahdesta vectrasta saa 91400euroa.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 14:14, VEN wrote:
isällä on volvo S70 SE -99 yks parhaista autois ajettavuudeltaan ja volvo R malli on erittäin siisti se perustelu volvosta

ja supran ostaisin siksi koska se on yksi parhaimmista autoista jonka ihminen on tähän maailmaan tehnyt eli se oli perustelu suprasta

opel ei ole listallani koska se ei ole tehnyt vielä sellaista autoa jos pitäisin täysin siemauksin ei siinä merkissä ole mitään erityistä vikaa tuo äskeinen oli vaan perustelu omalle mielipiteelleni ja sen kai näillä foorumeilla saa sanoa? ei herneitä :smile:

calibra on mielestäni paras vaihtoehto suhteessa omaan varallisuuteeni tällähetkellä...
Siis suorastaan PITÄÄ sanoa mielipide..siksihän tämä foorumi on olemassa..ja se joka vetää herneitä nokkaan toisten perustelluista mielipiteistä niin on aikas kypsymätön yksilö..

Ja sitten takaisin asiaan.. :smile:

Tuo postauksesi..ja varsinkin sen viimeinen lause tekee tyhjäksi sen aiemman lausahduksesi siitä miksi jotkut ihmiset ostavat Mersuja ja Bemareita..
Syy siihen on 99.9%:lla sama kuin sinulla Calibran hankintaan..tuskin niinkään se että Mersun ostaja haluaisi jotenkin päteä autohankinnallaan.
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Miten te jaksatte? Eikö se ole ihan sama minkä merkkinen se auto on? Se on kuitenkin tehty ajoa varten,pääasia että sillä pääsee paikasta A paikkaan B. Edellinen auto oli Opel, nykyinen on BMW. Aiemmin on ollut Toyota, Nissan, Saab ja Renault. Seuraavasta en sano vielä mitään, ostan sen joka osuu kohdalle, miellyttää itseä ja on sopivan hintanen. Yks v***n hailee mitä muut siitä ajattelee!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 17:20, Asterix wrote:
Eikö se ole ihan sama minkä merkkinen se auto on? Se on kuitenkin tehty ajoa varten,pääasia että sillä pääsee paikasta A paikkaan B.
Periaatteessa kyllä..mutta käytännössä ei..

Useimmille esim täällä kirjoittelevista auto kuitenkin on hiukan enemmän kuin "vain" kulkuväline liikkumiseen paikasta a paikkaan b..ja jos se sitä olisi edes valtaosalle maailman ihmisistä niin maailma olisi täynnä Ladoja,Intiassa valmistettuja VW-kopioita ym ym ym.

Sinullakin on BMW vaikka Ladallakin pääsisit yhtä hyvin paikasta toiseen..ja jos hyvä yksilö kohdalle sattuu niin vieläpä varsin huolettomasti.

NO..ehkä seuraava autosi on Lada..jos hyvä yksilö kohdalle sattuu..varsinkin kun kerran on ihan sama sekin mitä muut siitä ajattelee..vai onko sittenkään.. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-04 17:41 ]</font>
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Varmasti täälläkin auto on monelle paljon muutakin kuin liikkumaväline,mutta kuinka moni on ostanut auton pihaan koriisteeksi,eiköhän lähes jokainen ole hankkinut sen ajamista varten?Eli siirtymistä paikasta A paikkaan B. Jos haluaa näyttää naapureille että on varaa ostaa kallis mersu tai osaa rakentaa ehdan thyyningauton niin siitä vaan!Kukin tehkööt just niinkuin haluaa..

Edelleen mulle on ihan sama mitä muut mun autosta ajattelee,mutta kuten jo mainitsin,pitää auton miellyttää itseään ja Lada ei sitä tee!Jos miellyttäisi niin miksen ajaisi Ladalla?Onhan se ainakin halpa auto.Onhan tuo BMW mikä mulla on helvetin ruma ja vanha mutta ihan sama,se toimii ja sillä pääsen paikasta A paikkaan B!
Vastaa Viestiin