Re: x20xev vihellys +vikakoodi 0130

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
fergu1955
'Agila'

Re: x20xev vihellys

Viesti Kirjoittaja fergu1955 »

Ompussa on oma sähköinen vesipumppu lämmityslaitteelle, ainaskin mulla oli vm 99 caravan samalla koneella. Se pitää jollottaa vielä hetken moottorin sammuttamisen jälkeen. sijaitsee imusarjan alapuolella. Se voi vinkua ja ulista kans.
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

tuo on kokeilematta kun johto ei irronut ilman työkaluja. minulla ääni loppuu kun ottaa jarrutehostajalle menevästä putkesta ne kaksi pientä pilliä irti. mutta tehostaja ei ole se joka viheltää.
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

caravan69 kirjoitti:tuo on kokeilematta kun johto ei irronut ilman työkaluja. minulla ääni loppuu kun ottaa jarrutehostajalle menevästä putkesta ne kaksi pientä pilliä irti. mutta tehostaja ei ole se joka viheltää.
Toisesta menee alipaine raitisilmasuodattimen päälle alipainesäiliölle ja siitä sisälle lämppärin ohjauksille,toinen lähtö taitaa olla vesiventtiilille kennon letkuihin,tai näin oli muistaakseni mun autossa kun sitä pähkäilin kesällä.

Mulla on pari noita alipainesäiliötä jos sulla on se halki,uusi paikoilleen kokeiltu GM ja -98 orggis.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

?! kirjoitti:
caravan69 kirjoitti:tuo on kokeilematta kun johto ei irronut ilman työkaluja. minulla ääni loppuu kun ottaa jarrutehostajalle menevästä putkesta ne kaksi pientä pilliä irti. mutta tehostaja ei ole se joka viheltää.
Toisesta menee alipaine raitisilmasuodattimen päälle alipainesäiliölle ja siitä sisälle lämppärin ohjauksille,toinen lähtö taitaa olla vesiventtiilille kennon letkuihin,tai näin oli muistaakseni mun autossa kun sitä pähkäilin kesällä.

Mulla on pari noita alipainesäiliötä jos sulla on se halki,uusi paikoilleen kokeiltu GM ja -98 orggis.
ei se niistä pikkuletkuista se vihellys kuulu. jos vain toisen ottaa irti niin vihelly jatkuu mutta kun molemmat on irti niin silloin häviää. eli siis imusarjan alipaine laskee senverran ette ei enää vihellä. pitää imusarja varmaan ottaa irti ja tutkia tarkemmin
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Todennäköisesti vuoto on imusarjan tiivisteessä. Oli rispaantunut egr:n kanavan ja pultin välistä. Kasasin vielä tiivisteliiman kanssa kun ei uutta tiivistettä ollut. Kunhan liima on kuiva, niin näkee oliko vika siinä.
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

ja **##¤¤**##. ei loppunut vihellys tai ei oikeastaan muuttunut miksikään. eli alipaine putket on tutkittu, imusarja tutkittu, tiiviste tutkittu. imuvuotoa ei löydy pilotilla. enää jää oikeastaan egr mahdolliseksi.
voiko imusarjasta tukkia egr:n kanavan ilman että se aiheuttaisi jotain ei toivottua? minä jo mallailin mutteria sinne kanavaan, jos lisäisi vaikka kemiallista metallia tai jotain lämmön kestävää liimaa.
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

imusarjan puolelta tukittu egr:n reikä ja uusittu imusarjantiiviste. vihellys on nyt jo tosi vähissä mutta vähän tuntuu viheltävän vielä jostain. olisiko egr: kanava halki tai tiiviste rikki kannen ja sen kopan välistä. nyt vihellyksessä on sellainen vähän pätkivä ääni eli mahdollisesti pakopuolen vuotoa.
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: x20xev vihellys +vikakoodi 0130

nyt tyhjäkäynti on samanlainen kuin ryyppypäällä, puputtaa. Vähän ajan päästä syttyy vikavalo ja vikakoodi 0130.
ottiko lambda itteensä imuvuodosta vai johtuuko vähän vuotavasta egr:stä? joka siis kait vuotaa ulospäin. tekeekö delphi lambdalla mitään?
Vastaa Viestiin