'87 Ascona C 2D

Esittele Opel-projektisi tai autosi
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: '87 Ascona C 2D

Viesti Kirjoittaja joorua95 »

Joo kiitos molemmille tiedoista, tässä nyt kun olen Opelia tutkaillut niin onhan sitä mätävikaa löytynyt vaikka muille jakaa :D Molemmissa etupyöränkoteloissa on hitsattavaa, pohjassa (toki en ole koko pohjan tilannetta selvittänyt mutta joka tapauksessa uutta peltiä sinne saa kolvata ja paljon), ja ne taka jousien yläpaikat ovat molemmin puolin suorastaan kadonneet, mutta eiköhän projekti ainakin tästä käynnisty kun eilen vietiin Asco kaverin työ jossa olisi tarkoitus korjata ruostevauriot kun ei itsellä ole nosturia eikä hitsiä liioin.

http://aijaa.com/9C7Yap

Tossa vielä kuva mitä takapäästä löytyi.
Omega A 20SE -89 Ikuisuusprojekti
Vectra C STW Z19DTH -07
Astra F GSi caravan C25XE -95
Omega B MV6 X30XE + R30 -98 talvipulkka
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Opelasco »

No joo,just tuota tarkoitin noiden takajousen ylälautasten osalta...Eli alkaa tosiaan jousi lautasineen "uppoamaan" runkopalkin sisään,kun mätänee tarpeeksi...Minunkin tuossa omassa -88 projekti-Asconassa oli molemmat puolet täysin mätiä...Ja toiselta puolelta oli vielä tuo kiinnike irronnut melkein kokonaan (eli se kiinnike,jolla taka-akselisto on kiinnitetty)...Mutta kyllä ne takarunkopalkitkin saa tehtyä kuntoon...Muista olla sen verran tarkkana,kun korjaat takarunkopalkkeja tuosta jousen yläpuolelta,että tulee molemmin puolin palkeista samankorkuiset...ei muuten,mutta jos toinen on korkeampi,kuin toinen,niin auto voip olla pyörillään ollessaan toiselta reunaltaan korkeammalla.
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Opelasco kirjoitti:Muista olla sen verran tarkkana,kun korjaat takarunkopalkkeja tuosta jousen yläpuolelta,että tulee molemmin puolin palkeista samankorkuiset...ei muuten,mutta jos toinen on korkeampi,kuin toinen,niin auto voip olla pyörillään ollessaan toiselta reunaltaan korkeammalla.
Joo pitääpä muistaa tämä, kiitos vihjeestä, tuskin olisin moista itse havainnut :D
Taka-akselin kiinnikkeitä en huomannut katsoa mihnä kunnossa olivat mutta ensi viikolla sekin selviää...
Vectra C STW Z19DTH -07
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

Sen verran vielä,että näihin saa uusia takajousien ylä/alalautasiakin vielä (alalautanen tulee hitsaamalla taka-akseliin kiinni)....Toki nämä voi myös tehdä itsekkin...Eli vähintään 1,5-2mm pellistä tekee pyöreän lautasen ja keskelle vaikka sopivasta putkenpätkästä se keskinystyrä...Siinä takarunkopalkissa on alunperin 2kpl peltejä päällekkäin (sen takia mätäneekin)...Mutta sen palkin voi huoletta tehdä yhdelläkin pellillä (1,5mm vähintään paksuus)...
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Selvä homma. Ja kiitos tästä(kin) informaatiosta, nyt on ainakin selvät ohjeet kuinka tuon takapään kanssa pitää menetellä :)
Vectra C STW Z19DTH -07
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

No siksi informoin sinua tässä Asconan kunnostus asiassa,kun itse olen jo reilun pari vuotta tuota omaa projektia tehnyt/hitsannut (onneks alkaa olemaan hitsaukset jo tehty)...Eli siis sen takia,ettet tekis turhaa työtä tuon takia,koska vielä saa valmiita osia koriinkin 8) ....Näin OT:nä tähän projektitopicciin....Niin 2D koppa on ehdottomasti nätein näistä C-Asconan korimalleista 8)...Ja sitten vielä jousilautasista,niin niitä ei tarvitse hitsata ympäriinsä kiinni runkopalkkiin....Vaan riittää,kun vetää ne kiinni muutamalla lyhyellä saumalla (alunperin ovat kiinni pistehitsaamalla).
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että 2-ovinen korimalli on nätein C Asconan korimalleista :D Vielä iso kiitos vihjeistäsi, varmasti tulisi tehtyä turhaa työtä ellet näitä olisi kertonut :)
Vectra C STW Z19DTH -07
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu,ei mitään 8) ...Jos tulee jotain kysymyksiä mieleen näistä C-Asconoista,niin laita vaikka YV:tä...PS:Missäpäin Suomea rakennat tätä 2D:tä???
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Saattaa olla hyvinkin todennäköistä että tulee kysyttävää :D Rakentelen Ascoa kotiseudulla Etelä-pohjanmaalla, Jalasjärvellä tarkemmin sanottuna. Voi olla että keväällä Asco viedään koululle Seinäjoelle ja rakentelen sieläkin eteenpäin...
Vectra C STW Z19DTH -07
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

Ok....Hitto itse asun KOUVOLASSA,eli jos olisin lähempänä,niin olisin voinut tulla auttamaan/vähintään neuvoja antamaan Ascona projektiin (kokemuksen perusteella)...Kysyin muutes itsekkin tätä samaa Asconaa silloin,kun se oli Nettiautossa (Kysyin siis sen alkuperäistä väriä,joka oli ollut just se,jota itse ihannoin.....Tummansininen 8) )....Mutta joo,jos jotain kysymystä tulee mieleen C-Asconoista,niin laita tulemaan....Autan sitten,jos ei nyt ihan tähtitieteellisiin mennä :wink:
joorua95
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Osaatko sanoa tämän alkuperäisvärin, siis tumman sinisen värikoodia? Korin maalaus olisi kyllä paikallaan jos tästä siistin haluaa :D Mutta ajatuksena olisi maalata samalla värillä kuin mitä kori nyt on, kokonaan tuollaiseksi metalli harmaaksi vai mikä lie onkaan :D Itse tykkään tuosta väristä. Empä usko että näinkin yksinkertaisesta autosta löytyy kovin tähtitieteellistä kysyttävää ;)
Vectra C STW Z19DTH -07
4scon4
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja 4scon4 »

kaikenlaiseen tarkkaan Ascona infoon tarvitset käyntiä www.ascona-info.de ja sieltä löydät myös värikoodit sun muut
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Juuri näin :roll:
http://www.ascona-info.de/Ascona_Lacke.html
Se alkuperäinen värikoodi lukee siinä peltilätkässä vasemmalla alhaalla (VIN-plate englanniksi) konehuoneessa edessä vasemmalla, kun avaa konepellin, mulla E 249 Monacoblau.
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

joorua95 kirjoitti:Osaatko sanoa tämän alkuperäisvärin, siis tumman sinisen värikoodia? Korin maalaus olisi kyllä paikallaan jos tästä siistin haluaa :D Mutta ajatuksena olisi maalata samalla värillä kuin mitä kori nyt on, kokonaan tuollaiseksi metalli harmaaksi vai mikä lie onkaan :D Itse tykkään tuosta väristä. Empä usko että näinkin yksinkertaisesta autosta löytyy kovin tähtitieteellistä kysyttävää ;)
Jos tuo sinun Ascona on alunperin ollut sama tummansininen,kuin minun Ascona (melko varmasti on ollut,kun ei tummansinisiä tainnut olla kuin yksi värivaihtoehto Suomessa)...Niin se värin koodi on E251. Tuo minun Ascona tulee saamaan maalautuksessa uudestaan alkuperäisen värin,kun auto on tulossa täysin alkuperäiseen asuunsa kaikinpuolin.
kelkkasilli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kelkkasilli »

puhki näyttää olevan tosiaan takarunko palkki..ei siinä sitten muuta kun hommiin. Mutta sehän on helppo homma valkoselle miehelle. Sama homma oli mullakin+paljon paljon muuta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=231923 nyt ollu taas keväästä asti joka päivä ajossa. Ei vaan oo tullu tänne kirjoteltua niitä hommia kun ei jouda roikkumaan tietokoneella kun aina asconan kimpussa
Vastaa Viestiin