papuusi kirjoitti:
Asiasta villasukkaan. Onko kukaan kokeillut vaihteistoon tätä? http://www.vxronline.co.uk/forum/showth ... ar-Linkage Alkaa v******* tuo jatkuva jäykkyys / rusahtelu / pauke / surkea "sisäänmeno" vaihteistossa. Se on tullut selväksi että ko. vaihteistossa tuo tietty jäykkyys ym. on ominaisuus, mutta veikkaan että omassa kiesissä/vaihteistossa on jotain muutakin pielessä...
Kyllähän noita eri vaihteistoja on tullut säädeltyä ja aina on säädön jälkeen ollut parempi.
Kannattaa ilmata myös kytkin ja vaihtaa vaihteisto-öljyt.
Iro kirjoitti:Kyllähän noita eri vaihteistoja on tullut säädeltyä ja aina on säädön jälkeen ollut parempi.
Osaisitko suositella jotain asiansa osaavaa pajaa ko. hommaan vai oletko siis itse säätänyt? Vaihteiston öljyt on vaihdettu vähän aikaa sitten, en huomannut mitään vaikutusta. Tässä kuluneen kesän aikana olen myös huomannut että poljinten takaa(?) tömähtää/kolahtaa vaihdettaessa esim 1 -> 2. Tämä tapahtuu siis siinä vaiheessa kun on 2 sisässä ja nostaa kytkintä ylös. Ja välttää sen voi antamalla tarpeeksi kaasua / nostamalla kytkin oikein rauhallisesti.
Kysäseppäs Orbinskin autopajalta.. ite ajattelin omani viedä sinne pikku viilauksiin, pyöränkulmat, kampuran etustefa / hihna...
Jäsenetua myös kulmien säädöstä.
Iro kirjoitti:Kyllähän noita eri vaihteistoja on tullut säädeltyä ja aina on säädön jälkeen ollut parempi.
Osaisitko suositella jotain asiansa osaavaa pajaa ko. hommaan vai oletko siis itse säätänyt? Vaihteiston öljyt on vaihdettu vähän aikaa sitten, en huomannut mitään vaikutusta. Tässä kuluneen kesän aikana olen myös huomannut että poljinten takaa(?) tömähtää/kolahtaa vaihdettaessa esim 1 -> 2. Tämä tapahtuu siis siinä vaiheessa kun on 2 sisässä ja nostaa kytkintä ylös. Ja välttää sen voi antamalla tarpeeksi kaasua / nostamalla kytkin oikein rauhallisesti.
Itse olen säätänyt, en tosin F40 laatikkoon mikä sulla ilmeisesti on.
Google haulla löytynee kuvallisia ohjeita.
Toi tömähdys on ehkä oire jostain muusta, eli ehkä kannattaa käyttää jollain osaavalla pajalla?
Mulla oli sama vaihtesto ja moottori, niin huomasin samaa, Mutta mä epäilen, että vetarikin voi olla vähän väljä, niin se tekee sen kun ei ole vetoa päällä ja sit yks kaks tulee veto päälle, niin se kolahtaa kun hampaan menee toiseseta reunasta toiseen reunaan. Kun laitettiin tehoa lisää, niin siinä huomasin heti 10km lenkin jälkeen, että rupes 3 vaihteella kovemmissa kiihdytyksissä täristämään. Vaihdettiin sit vetarit toistepäin niin loppui se täristäminen. ja mulla oli mittarissa se 120tkm. Tuntuu aika hepposilta jos ei kestä perus tehoa. Se on se kun tehoa laitetaan niin huomaa heikot kohdat. Toivotaan että löydät vian
Jaaha... Tulikin pikkuisen odotettua pidempi "työpäivä" sitten. Duunipäivä pulkassa ja lähdin autolla liikkeelle normaaliin tapaan työpaikalta... "lomps lomps lomps" kuului renkaan luota. Kauaa ei tarvinnut tarkastella kun huomasi että toinen eturengas puolityhjä. Renkaan kyljessä näkyi pitkä viilto, mutta siitä ei tuntunut vuotoa tulevan. Sain linkutettua viereiseen rengasliikkeeseen jonka pihassa huomasin että rengas vuoti pienen pienestä "pisteestä" joka oli siinä renkaan ulkoreunalla olevien poikittaisurien kohdalla. Totesivat että ei tuota paikata voi. Noh, tulipa ainakin vaihdettua talvirenkaat alle...
Aamulla töihin ajellessa panin merkille että auto puolsi vahvasti oikealle, ja emäntä sanoi myöhemmin tänään että oli pannut saman merkille jo viikonloppuna. Eli kaippa se on sitten pikkuhiljaa vuotanut jo jonkun aikaa... Johan noilla kesärenkailla yhden kesän ehti ajellakin, no onneks ei tarvii sentään kaikkia uusia.
whathifi kirjoitti:Oli sulla tuuriakin, et sentäs ruvelle vannetta saanu
Jep ja saipahan syyn laittaa ne talvirenkaat jo alle, eheeh...
Onko muuten haisua mitä suunnilleen kustantaa sisä(pistoke)haaran hilppeet Vectraan? Ajattelin että asentais sen ja samalla vetäis sitten akulta virtapiuhan konttiin kun kerran reikää pitää kuitenkin tehhä.
whathifi kirjoitti:Oli sulla tuuriakin, et sentäs ruvelle vannetta saanu
Jep ja saipahan syyn laittaa ne talvirenkaat jo alle, eheeh...
Onko muuten haisua mitä suunnilleen kustantaa sisä(pistoke)haaran hilppeet Vectraan? Ajattelin että asentais sen ja samalla vetäis sitten akulta virtapiuhan konttiin kun kerran reikää pitää kuitenkin tehhä.
Ei tarvi tehdä reikää, siel on hanttarin puolella yläkulmas valmis läpivientireikä
itse just kesällä vedin sieltä virtapiuhan.
Voisin tarkistaa laatikot läpi kun jossain vaiheessa oli nuo sisäpistokekamppeet ylimääräsenä (haarotin, johto ja sisäpistoke) kun en muista laitoinko takas laatikkoo vai menikö vanhan auton mukana...
Defan haara + 2x metrin johto ja sisäpistoke n. 72€ motonetistä. Tiskillä löivät valmiin setin kouraan, eikä tarvinnut itse johtojen pituuksia arpoa., Nämä meni tosin emännän boraan...
Itsellä porattu tulipellin läpi se reikä sisähaaralle jo valmiiksi autoliikkeessä, vaikka valmis paikkahan siellä yläkulmassa hanttarin paikallakin on, mutta itsellä ei ainakaan mahtuisi virtajohdon kanssa sieltä molemmat edes läpi... kannattaa siis kokeilla meneekö molemmat samaan aikaan läpi ja jonkunlainen tulppa hyvä olla siinä kuitenkin...
jun3s kirjoitti:Itsellä porattu tulipellin läpi se reikä sisähaaralle jo valmiiksi autoliikkeessä, vaikka valmis paikkahan siellä yläkulmassa hanttarin paikallakin on, mutta itsellä ei ainakaan mahtuisi virtajohdon kanssa sieltä molemmat edes läpi... kannattaa siis kokeilla meneekö molemmat samaan aikaan läpi ja jonkunlainen tulppa hyvä olla siinä kuitenkin...
kuinka pieni tuo reikä sitte on ceekakkosessa? meinaa kyllä omassa oli tuo läpivienti sisäpistokkeelle oikeen tetin kera ja aivan ongelmitta meni 33mm2 kaapeli viereltä läpi
Rizla^^ kirjoitti:Voisin tarkistaa laatikot läpi kun jossain vaiheessa oli nuo sisäpistokekamppeet ylimääräsenä (haarotin, johto ja sisäpistoke) kun en muista laitoinko takas laatikkoo vai menikö vanhan auton mukana...
Kahtohan jos löytyy nii pistetään ylimääränen "romu" kiertoon. Sulta aikanaan kyselin myös sitä etu-umpion "kumitulppaa" mutta se sitte jäi...oliko sellasta?
Pitäis varmaan se prkeleen "konekivääri" (eli sisäkierron moottori tms) vaihtaa hanskalokeron takaa kun eilen veti ihanasti lasit huuruun jatkuvasti jos ei ollut huurteenpoisto päällä. Itseasiassa se ei ole enää sitä konekivääri-ääntä pitänyt lainkaan eli on varmaan lopullisesti jumissa eli lienee jo aikakin vaihtaa.
Ois kiva nähdä tämä auto luonnossa, tuon oman "karvalakki" gts:sän rinnalla... Täytyypä alkaa kurkkimaan tarkemmin, eikös jyväskylässä ole ainakin 3 tämän väristä?