Mene vaikka kirjastoon tai kaverille ja siellä kopioit levyn sisällön muistitikulle.Pilsner kirjoitti:Tuli just tuollainen kiinanklooni v1.45 mutta siinä tulee tuo pikkulevy mukana, jolla voi asentaa ohjelmistot, mutta ei ole asemaa sille.
Mistäs mä saan tuohon ohjelmiston?...![]()
Op-Com vikakoodinlukija
Re: Op-Com vikakoodinlukija
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Niin käy se silleinkiIro kirjoitti:Mene vaikka kirjastoon tai kaverille ja siellä kopioit levyn sisällön muistitikulle.Pilsner kirjoitti:Tuli just tuollainen kiinanklooni v1.45 mutta siinä tulee tuo pikkulevy mukana, jolla voi asentaa ohjelmistot, mutta ei ole asemaa sille.
Mistäs mä saan tuohon ohjelmiston?...![]()
BMW 330 E90 3.0 24v -07
Entiset:Vectra C GTS 2.0T -04 (Stage 1)|Vectra B CD Sport 2.0 16v -97| Vectra B 2.0 16v -99|Insignia 2.0t OPC Line 4x4 -15|Volvo S40 2.4 R5 20v -04|Insignia 1.8 -09
Entiset:Vectra C GTS 2.0T -04 (Stage 1)|Vectra B CD Sport 2.0 16v -97| Vectra B 2.0 16v -99|Insignia 2.0t OPC Line 4x4 -15|Volvo S40 2.4 R5 20v -04|Insignia 1.8 -09
op-com softaa
Elikkäs pitäs saada tietoa mikä noista op-com kiina malleista on laajin ja toimii parhaiten ja mistä olette ladanneet kyseisen ohjelmiston ja onko op comille muita ohjelmia jotka toimii tos kiina kloonissa. :/ versio olen päivittänyt 1.45 ja mieluusti päivittäisi takas 1.39 kiitos vastauksista
Astra h Vectra c Vectra b
Onkelmia vikakoodien luvussa.
Auto Omega B2 x30xe automaatti -00.
http://old.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... tooth.html Tällainen bluetooth palikka tuli ja kännykässä softat scanmyopel lite ja torque. Kumpikaan ohjelma ei ole saanut yhteyttä auton ecuun. Onko nyt niin, että tuosta motronic 2.8.1:stä ei pysty lukemaan koodeja tuolla laitteella? Vai mistä vika mahtaisi johtua?
Käykö lukemiseen esim. ebayssä myynnissä olevan op-com (usb-liitynnällä)?
Tässäkin topicissa on porukka pystynyt lukemaan vanhemmista mv6:sta koodeja noilla laitteilla ja siinähän sama kone kuin minulla. Luulisi siis tuosta omastakin koodien luku onnistuvan tuolla hankkimallani palikalla...vai olenko jotenkin aivan hakoteillä?
http://old.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... tooth.html Tällainen bluetooth palikka tuli ja kännykässä softat scanmyopel lite ja torque. Kumpikaan ohjelma ei ole saanut yhteyttä auton ecuun. Onko nyt niin, että tuosta motronic 2.8.1:stä ei pysty lukemaan koodeja tuolla laitteella? Vai mistä vika mahtaisi johtua?
Tässäkin topicissa on porukka pystynyt lukemaan vanhemmista mv6:sta koodeja noilla laitteilla ja siinähän sama kone kuin minulla. Luulisi siis tuosta omastakin koodien luku onnistuvan tuolla hankkimallani palikalla...vai olenko jotenkin aivan hakoteillä?
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuo toimii käsittääkseni vaan OBD2 autoissa.
Eli vasta 2.6 ja 3.2 V6:sissa.
Eli vasta 2.6 ja 3.2 V6:sissa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pasi87 kirjoitti:Onkelmia vikakoodien luvussa.
Torque toimii vain OBD2 - autoissa.
Scanmyopeli ei tue tuota moottoria, kuten on ilmoitettu ohjelman sivulla ja play storessa:
- Omega B (MY97+, except X25XE/X30XE and Y25DT engines)Osta op-com
(Tai kokeile scanmaster elmiä, ohjelman ikkunan oikea alanurkka, kiinnitä huomiota...)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Tyhmänä oon taas ollu, kun en oo scanmyopelin speksejä lukenu tarkasti.
Riittääkö tuo halpis op-com...mallia DX? Vai mistä saa varmasti toimivan op-comin?
Riittääkö tuo halpis op-com...mallia DX? Vai mistä saa varmasti toimivan op-comin?
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
-
irYobYetaMis
- OCF Yhteyshenkilö

http://op-com.weebly.com/Pasi87 kirjoitti:Tyhmänä oon taas ollu, kun en oo scanmyopelin speksejä lukenu tarkasti.
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Onnistuukos op-comilla uuden rec:in ohjelmointi 05 H astraan?
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Pitäs onnistua. Samoten variantit lisävarusteista pitäs pystyä laittamaan kohdilleen.
Entäs bluetooth OBD2 lukija ja OP-com softa? Eli käytännössä yritän käyttää OP-Com softaa läppärillä ja laitteena kiinni autossa on bluetooth OBD2 palikka oikean OP-COM lukijapalikan sijaan. Palikka toimii, koska Android puhelin antaa tietoja Scanmyopelilla ihan hyvin. Nyt haasteena olisi konfiguroida OP-com softa niin että se kelpuuttaisi bluetooth OBD lukijan com portista 15.
Tällä hetkellä homma tyssää siihen että OP-com haluaa minun asentavan USB ajurit ja niille ei ole nähdäkseni mitään tarvetta kun yhtään mikään ei ole siellä usb portissa kiinni.
OP-COM.CONFIG tiedostossa pääsen kertomaan com portin numeron, mutta ei se ainakaan vielä ole auttanut. Onko kukaan tuossa onnistunut vai onko tässä pakko-ostos erilliseen lukijaan??
timo
Tällä hetkellä homma tyssää siihen että OP-com haluaa minun asentavan USB ajurit ja niille ei ole nähdäkseni mitään tarvetta kun yhtään mikään ei ole siellä usb portissa kiinni.
OP-COM.CONFIG tiedostossa pääsen kertomaan com portin numeron, mutta ei se ainakaan vielä ole auttanut. Onko kukaan tuossa onnistunut vai onko tässä pakko-ostos erilliseen lukijaan??
timo
Jos saat Op-Comin juttelemaan BT palikan kanssa niin olen myös kiinnostunut.
Ei vaan taida onnistua koska Op-Comin purkissa älyä ?
Ei vaan taida onnistua koska Op-Comin purkissa älyä ?
Tuntuisi loogiselta, että historialtaan OP-Com olisi sarjaporttikamaa, koska siellä config tiedostossa puhutaan COM portin numerosta. Nykyinen versio on vaan niin kovasti niiden USB ajureiden perään, että ilman sitä ei pääse tekemään mitään. OP-Com softan omassa kofiguroinnissa ei pääse sanomaan yhtään mitään COM porteista. Tämä poikkeaa siinä aika paljon noista yleismalleista, joissa selvästi kommunikointireitti on Bluetooth/USB:n päällä oleva virtuaalinen COM portti. Jos ei onnaa niin sitten pitää tyytyä näihin ScanMasterELM ja Android juttuihin, jotka tuntuvat toimivan ihan hyvin. Jos joku tietäisi kuinka paljon "älyä" siellä OP-Com lukijassa oikeasti on, niin siitä voisi hommaa hieman pähkäillä?
Koetin kovasti googlailla, mutta OP-Com ja Serial/ COM ei oikein tuottanut mitään järkevää. Olisiko jossain foorumia jossa voisi keskustella niiden kanssa, jotka ovat OP-Comin softan kirjoittaneet?
timo
Koetin kovasti googlailla, mutta OP-Com ja Serial/ COM ei oikein tuottanut mitään järkevää. Olisiko jossain foorumia jossa voisi keskustella niiden kanssa, jotka ovat OP-Comin softan kirjoittaneet?
timo
joo eli yritin asentaa op-comia, mutta en saa usb:n ajuria, mistähän se löytäisin?
- Lurttinen
- OCF Member 2018

CD:llä pitäisi olla hakemisto, josta löytyy ajurien asennusohjelma.