t3mun Astra H -07 OPC-Line myyty

Esittele Opel-projektisi tai autosi
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

t3mun Astra H -07 OPC-Line myyty

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Vectra tuli tosiaan hävitettyä ja tarkotus oli vaihtaa merkkiä. Vectran jälkeen oli pari Audia ja yks VW. Tuli todettua, että rahamiehillä on VAG ja minä en sitä ole :lol: Oli liikaa sellaisia vikoja mitkä oli VAG miesten mielestä ominaisuuksia, niin sai jäädä. Toisaalta piti hommata varma käyttöpeli, pienillä kustannuksilla niin päädyin sitten taas Opeliin.

Muutama hyvä yksilö meni nenän edestä ohi ja ilman autoa ei voinut toimia niin piti tehdä päätös.
Kävin autoliikkeestä hakemassa siis H Astran. Uuden auton hankintaan pääehdot oli:

-luotettavuus
-alhaiset käyttökustannukset
-ilmastointi
-vakionopeudensäädin
-uudempi kuin mikään aikaisempi
-alta 100tkm ajettu

Plussia myös oli erikoinen väri (mammalle ei kelvannut harmaa eikä musta).

Tätä yksilöä alunperinkin katselin ja loppujenlopuksi hainkin.
Autossa ei mitään ihmeellistä ole
-perus z18xe moottori
-OPC-line takaspoileri
-keskikyynernoja+ muut perushärpäkkeet.
-mittarissa n.90tkm

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sellanen suuntaa antava todo- listaa tässä väsännyt:

-coilit alle. (luultavasti ta technix vaikka sanoisitte mitä :lol: )
-uudet kesävanteet (selvityksessä mahtuuko 9.75 et20 joka nurkkaan vai joutuuko eteen tyytymään 8.75 et 35)
-soitin menee vaihtoon jossain vaiheessa+peruutuskamera.
-jotain pientä mitä nyt keksiikään.

Tämä tosiaan pysyy nyt ihan peruskäyttiksenä ja budjetti tulee olemaan pienempi kuin Vectran kanssa oli. Tarkotus saada vaan vähän enemmän oman näköiseksi.
JukeN
OCF Member 2016

Re: t3mun Astra H -07

Viesti Kirjoittaja JukeN »

No ei nyt käydä mitenkään yllyttämään, mutta kyllä ne sinne menee. Jos otat kapeemmat eteen ni joutuu taas pelaan spacereiden kanssa.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

t3mu kirjoitti:Tuli todettua, että rahamiehillä on VAG ja minä en sitä ole :lol: Oli liikaa sellaisia vikoja mitkä oli VAG miesten mielestä ominaisuuksia, niin sai jäädä. Toisaalta piti hommata varma käyttöpeli, pienillä kustannuksilla niin päädyin sitten taas Opeliin.

Heh, tuli kans todettua tuo jo vanhemman "idioottivarman" vagin kans kantapään kautta, Niillähän kun piti päästä huoletta se 600tkm, mut tasan 400tkm kone kaput vaikka oli aukoton huoltohistoria :thumbsup: :lol:

Mut asiaan... Hienon näkönen aihio josta on hyvä jatkojalostaa vielä hienommaksi :yes:
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

JukeN kirjoitti:No ei nyt käydä mitenkään yllyttämään, mutta kyllä ne sinne menee. Jos otat kapeemmat eteen ni joutuu taas pelaan spacereiden kanssa.
Tämä se tässä mietityttääkin. Taakse shimmilevyt ja eteen epäkeskot ni sais camperit sellaseks, että vois mennäkkin. Samsan kanssa oli puhe jos kokeilis 9,5 vannetta joka nurkkaan niin siitä ois helppo laskea. Siihen asti pitää vielä auki se, ellei tule varmaa tietoa ennen sitä.
jarkkis kirjoitti:
Heh, tuli kans todettua tuo jo vanhemman "idioottivarman" vagin kans kantapään kautta, Niillähän kun piti päästä huoletta se 600tkm, mut tasan 400tkm kone kaput vaikka oli aukoton huoltohistoria :thumbsup: :lol: :
Kyllähän noilla kilometreillä voi mikä tahansa hajota, mutta tosiaan pahimmillaan olisi mennyt 7-9ke koneeseen jos kaikki olisi mennyt samaan aikaan.

Niin tietysti, erityiskiitos Robertx:lle avusta autoa hankittaessa!! :thumbsup:
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Jos TA on sama kuin Vmaxx niin kyllä sen ainakin melko matalaksi saa :D
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Mä olen silti sitä mieltä, että skippaa se TA... jos yhtään sama ku mitä aiemmissa H-astroissa ollut niin koiranluun korvakkeet pettää ja ainakin vitutus on mahtava.
Itellä oli raceland, TA ja lopuksi vogtland ja viimeisen kohdalla huomas kyllä eron kyydissäkin... nuo halvemmat oli hiukan kovempia.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
jun3s
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jun3s »

Hienon jalostuskohteen olet valinnut! :) kyllä se käsistä lähtee jossaki vaiheessa kuitenkin :)
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
Romet85
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Romet85 »

Mulla oli H astrassa edessä et 35 takana et 30 ja 8.5" ja heittämällä meni. mut ei siellä liikaa tilaa takana ollut =) veikkaan et 30 ja 9.5 venykumilla just ja just. Kokeilemallahan se selviää. Mulla oli Raceland säädettävä ja takaa ilman säätöruuvia. :thumbsup:
Kuva

Kuva
B 2.0 Automaatti
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Saksasta tilattu Ta-technix, onneks tänää huomasin et foorumilaisellakin oli myynnissä halvemmalla uusi fk :D No ei voi mitään.
Tollanen 9,75 vanne tulee n.2,5cm ulommas kun tuo Rometin linkkaama. Voi olla että mahtuu, voi olla että ei.
IDS alusta varmaan ottaa pois käytöstä, kunhan vaan löytää millä sen saa. Varmaan joutuu marmorille suuntaamaan ja kysymään.
Paljon on auton suhteen mielessä, kunhan sitä kuuluisaa aikaa vaan saa kaivettua jostain :banghead:
Taikl
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Taikl »

tuikki kirjoitti:Mä olen silti sitä mieltä, että skippaa se TA... jos yhtään sama ku mitä aiemmissa H-astroissa ollut niin koiranluun korvakkeet pettää ja ainakin vitutus on mahtava.
Itellä oli raceland, TA ja lopuksi vogtland ja viimeisen kohdalla huomas kyllä eron kyydissäkin... nuo halvemmat oli hiukan kovempia.
keväällä laitettii yhteen farmari h astraan tuo ta:n alusta ja melko linttaan vejettiin, vähän jäi vielä säätöjä jälelle. ei omasta mielestä kovinkaan mukava ajaa, ei paljoa niiaile eikä montuissa jousta, mutta linttaan sen kyllä tuolla sarjalla saa. eikä ole ainakaa vielä ollu korvakkojen kanssa ongelmia, ku laitto ne pituus sääjettävät koiranluut. kylläkait tuon luulis kestävän ja jo hajonnu näille ajoille jos meinaa hajota?
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Mulla repes irtipoikki 2kk jälkeen... eikä ollut edes täysin lintassa... kyllä siitä kamppeesta kuvia löytyy vieläpä todisteeksi... Enivei.. itsellä meni hermot noihin halpiksiin... raceland natisi ja paukkui ja TA petti... ja muutenkin kyyti on kantikkaampaa näillä kahdella kun vertas siihen vogtlandiin... muihin ei ole vertailupohjaa niin ei ole tämän tarkempaa kerrottavaa.

Oonkin jonkin aikaa ihmetellyt miksi mikään autolehti ei ole ottanut testattavakseen näitä alustasarjoja joita yhä enenevässä määrin asennellaan.

Mutta tämä riittäköön OT:sta
t3mu varmaan onnistuu tästäkin laitoksesta tekemään yksinkertaisen tyylikkään... odotellaan mielenkiinnolla.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Ahistavaa ajaa vakio autolla :D Muutama kymysys tässä tullu ilmoille:

-Alustan kun laittaa alle, niin onko oikeasti jotain konkreettista hyötyä laittaa säädettävät koiranluut?
Niin ja aiheuttaako ids- alustan vaihto coileihin muita toimenpiteitä kun koodauksen? Vaikuttaako ennen koodausta muualle kun ids valoon kun alkuperäisen alustan poistaa?

-mites ton e95 laita, en ole siihen oikein perustanut missään autossa. Emäntä vaan kysy, miksi tankataan aina e98 enkä osannut oikein vastata :D Voi ilmeisesti laittaa huoletta tohon z18xe:hen.

-Eroaako facelift h-astra tästä vanha keulasesta valojen leveydeltään? Mitä uutta keulassa on faceliftissä, ainakin puskuri ja maski?
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

E95 Takaa nykimisen ja ei kannata kuraa laittaa.

Minä kokeilisin kyllä säädettäviä koiria laittaa coilin kans ihan mielenkiinnosta.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Akus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Akus »

t3mu kirjoitti: -Eroaako facelift h-astra tästä vanha keulasesta valojen leveydeltään? Mitä uutta keulassa on faceliftissä, ainakin puskuri ja maski?
Puskuri, sumuvalojen ritilät, sumuvalot ja maski. Valot ovat samat.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Akus kirjoitti:
t3mu kirjoitti: -Eroaako facelift h-astra tästä vanha keulasesta valojen leveydeltään? Mitä uutta keulassa on faceliftissä, ainakin puskuri ja maski?
Puskuri, sumuvalojen ritilät, sumuvalot ja maski. Valot ovat samat.
Mites sitten, käykö opc ja gts purkurit suoraan tuon peruspuskurin tilalle? Tietysti maski sen mukaan myös vaihtoon.
Vastaa Viestiin