Tällä kertaa pihaan tuli Vectra 2.2 vm.-01. Mittarissa 230tkm jako/tasapaino ketjusarja+ kiristin vaihdettu juuri.
Millanen toi Vekkuli B muuten on. Ajoltaan tuntu ihan hyvältä ja ruostetta, en ainakaan vielä ole löytänyt.
Miten toi muuten kestää? Jätänkö talliin ja jatkan Mersulla ajelua vai toisin päin?
Ja taas ajan Opelilla.
Re: Ja taas ajan Opelilla.
Itse ajelin moisella sport mallilla reilut 100tkm, oli 160tkm ajettu ostaessa. Takapään puslat ja EGR:n vaihdoin.
Muuten toimi hyvin ja oli hyvä ajaa.
Muuten toimi hyvin ja oli hyvä ajaa.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Seuraa öljynkulutusta kun tahtoo ks. motti syödä sitä noilla kilometreillä.
Ja kansiongelman välttämiseksi sellainen vinkki, että jos tulppia vaihtaa, niin missään nimessä ei ylikiristetä niitä. Momentti muistaakseni vain 20nm ja mieluummin vaikka ihan momenttiavaimella ettei mene liian kierälle. Tulpissa on kartiotiivistys ja jos vetää hampaat irvessä tulpat kiinni, niin halkaisee kannen siitä tulpan ympäriltä
Ite ajanut nyt 198tkm->268tkm ja ainuttakaan sähköongelmaa ei ole ollut ja tielle ei ole jättänyt kertaakaan. Moottorirempan tein 244tkm kohdalla että sai öljynsyönnin kondikseen (lohkon hoonaus ja uudet männänrenkaat), samalla huomasin että kannessa oli hiushalkeama, mutta sitkutin rikkinäisellä kannella 1,5v ja vaihdoin nyt uuden. Nyt pelaa taas kuin unelma, kansiongelmat on muutenkin todella harvinaisia tuon moottorin kanssa. Yleensä ongelma tulee juuri tuosta tulppien ylikiristyksestä, mutta itelle osui sitten taas tällainen 1/1000 autoa ongelma, eli kansi halkes vanhuuttaan...
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Takana poikittaisten tukivarsien ulommat puslat on kulutustavaraa, niitä saa vaihdella. Ohjausakselin joku nivel taitaa myös aikaa myöten väljistyä mikä tekee klappia ohjaukseen. Abs-ohjausyksiköissä on vikoja, laite on "ei-korjattava" eli ei ole tarkoitettu avattavaksi, mutta saa kyllä korjattua eikä tarvitse ostaa uutta sikahintaan.GeeTeeäS kirjoitti:Miten toi muuten kestää?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulla oli tuollainen sporttifarkku itelläni, sillä tuli ajettua n.120 000 km, ainoan remontin tuohon tein tuon jakoketju+tasapainoakseli ketjusarjan, hieno kyyti ja erittäin mukava ajettava, pidin siitö jopa enemmän kuin nykyisestä c-farkkuturbosta . Neljään vuoteen jonka tuo minulla oli ei ainuttakaan puslaa tarvinnut vaihtaa. Joka vuosi minulla ollessaan auto meni laakista katsastuksesta läpi, ei sähkövikoja eikä muitakaan murheita. Minulta lähtiessä mittarissa oli 278 000 km, eli ei aivan huonoksi voi haukkua.