Vectra B Soittimen kytkentäonglemia
Vectra B Soittimen kytkentäonglemia
Elikäs Vectra B 1998 soittimen kanssa on onglemia:
1) Ei saa jatkuvaa virtaa -> Unohtaa asetukset. Ilmeisesti perinteinen johdot ristiin -tapaus? Mutta mitkä johdot pitäis laittaa ristiin?
2) Takaoikea kaiutin ei toimi ja takavasen heikosti. Takaovien haitarikumien sisältä olen yrittänyt johtoja tarkistaa, mutta en pääse niihin käsiksi. Pitäisi ilmeisesti irrottaa jotain muoveja. Mitenkäs se onnistuisi? Ei myöskään toimi takavasen lukko keskuslukon kanssa. Ilmeisesti johtovika siinäkin.
3) Antenninvahvistin ei toimi. Radio löytää kanavia huonosti ja suhisee takalasinlämmitin päällä. Onko itse vahvistin huono vai ei vain saa herätevirtaa?
Olen yrittänyt etsiä vastaavia onglemia, mutta tuntuu, että oman johtosarjan johdot ovat täysin eri värisiä kuin muilla.
Havainnekuvia löytyy täältä
Mitä tolle pitäisi siis tehdä?
1) Ei saa jatkuvaa virtaa -> Unohtaa asetukset. Ilmeisesti perinteinen johdot ristiin -tapaus? Mutta mitkä johdot pitäis laittaa ristiin?
2) Takaoikea kaiutin ei toimi ja takavasen heikosti. Takaovien haitarikumien sisältä olen yrittänyt johtoja tarkistaa, mutta en pääse niihin käsiksi. Pitäisi ilmeisesti irrottaa jotain muoveja. Mitenkäs se onnistuisi? Ei myöskään toimi takavasen lukko keskuslukon kanssa. Ilmeisesti johtovika siinäkin.
3) Antenninvahvistin ei toimi. Radio löytää kanavia huonosti ja suhisee takalasinlämmitin päällä. Onko itse vahvistin huono vai ei vain saa herätevirtaa?
Olen yrittänyt etsiä vastaavia onglemia, mutta tuntuu, että oman johtosarjan johdot ovat täysin eri värisiä kuin muilla.
Havainnekuvia löytyy täältä
Mitä tolle pitäisi siis tehdä?
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Vectra B Soittimen kytkentäonglemia
Opelin johtosarjassa nastaan 8 tulee jatkuva (memory) jännite.
Nastaan 2 heräte (ignition)
Laita nämä vastaamaan soittimesi vaateita.
Yhdistä myös se nasta 7:n antennivahvarin heräte.
Nastaan 2 heräte (ignition)
Laita nämä vastaamaan soittimesi vaateita.
Yhdistä myös se nasta 7:n antennivahvarin heräte.
Tarkemman tutkiskelun ja kytkentäkaavion (http://www.arnd.talktalk.net/Forum/ISO% ... %20eng.htm) avulla näyttäisi olevan kytkennät OK. Nyt pitää vain hankkia jatkokappale tuohon ISOon niin ei tarvitse leikellä omaa johtosarjaa saadakseen nuo johdot ristiin.
Pitää antenninvahvistin tarkistaa kun ei kerta toimi, mutta en löytänyt mokomaa laatikkoa löytänyt vaikka yritin hattuhyllyn alle tähystellä. Joutuu varmaan sen hattuhyllyn ottamaan irti. Riittääkö kun vaan taittaa penkit pois edestä ja irroitaa nuo muoviset tapit?
Pitää antenninvahvistin tarkistaa kun ei kerta toimi, mutta en löytänyt mokomaa laatikkoa löytänyt vaikka yritin hattuhyllyn alle tähystellä. Joutuu varmaan sen hattuhyllyn ottamaan irti. Riittääkö kun vaan taittaa penkit pois edestä ja irroitaa nuo muoviset tapit?
1998 Vectra B Sedan X16XEL
- kadett90
- OCF Member 2024

Kytkitkö jännitteet sinne vahvarille?
Onko farmari?
Onko takaluukun johtosarja ehjä?
Onko farmari?
Onko takaluukun johtosarja ehjä?
Alkuperäinen vahvarille menevä johto (harmaa) on paikallaan ja pitäisi olla kytkettynä soittimen oikeaan pinniin. Kai sen voisi vielä yleismittarilla tarkistaa, että saa varmasti tulee jännitettä. En kyllä usko että soittimen päässä olisi vikaa, kun näytöstä häviää päivämäärän näyttö soittimen kytkiessä päälle. Sehän ottaa signaalinsa samasta pinnistä kuin lähtee heräte vahvarille.
- kadett90
- OCF Member 2024

Etkös tuolla ekassa viestin linkissä sanonut että seiska-nastan piuha on katkaistu.
Oho, olin laskenut väärään suuntaan 
Siis nyt kun kun laskee samalla tavalla kun kytkentäkaaviossa, niin poikki on 1,3,5 ja 6, eli epäolennaiset piuhat
Siis nyt kun kun laskee samalla tavalla kun kytkentäkaaviossa, niin poikki on 1,3,5 ja 6, eli epäolennaiset piuhat
Päivityksenä sanottakoon että sain ongelmat ratkaistua.
1)Punaiset johdot ristiin vaihtamalla pinnien paikat liittimestä. Nyt saa jatkuvaa virtaa ja herätevirtaa.
2)Takaovien haitarikumien sisältä johtoja poikki. Korjaus ottamalla ovipahvit irti ja johdot B-pilarin juuresta liittimestä irti. Sitten johdot oven läpi että sai tarpeeksi tilaa. Sitten kumien työntö taaksepäin ja johtopätkien tinaus katkenneisiin kohtiin. Sama ongelma molemmissa ovissa, vain eri johdot poikki.
3)Ongelmat lakkasi pinnien paikkojen vaihdon jälkeen. Taisi liittyä jotenkin herätevirran saantiin.
1)Punaiset johdot ristiin vaihtamalla pinnien paikat liittimestä. Nyt saa jatkuvaa virtaa ja herätevirtaa.
2)Takaovien haitarikumien sisältä johtoja poikki. Korjaus ottamalla ovipahvit irti ja johdot B-pilarin juuresta liittimestä irti. Sitten johdot oven läpi että sai tarpeeksi tilaa. Sitten kumien työntö taaksepäin ja johtopätkien tinaus katkenneisiin kohtiin. Sama ongelma molemmissa ovissa, vain eri johdot poikki.
3)Ongelmat lakkasi pinnien paikkojen vaihdon jälkeen. Taisi liittyä jotenkin herätevirran saantiin.