Missä malleissa ketjukone?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
LuciDa
'Kadett'
'Kadett'

Missä malleissa ketjukone?

Viesti Kirjoittaja LuciDa »

Ikuisena opelistina, mutta pakon eestä fordilla ajelevana kuumottais kamalasti palata oikean merkin pariin, mutta mieltä kaihertaa huoli..
Mun edellinen opeli jätti mut tienposkeen 230km päähän kotoa jakopäänremmin lasahdettua, tuohon loppui sen opelin matka ja siitä asti olen ajellut nykyisellä autollani, kun en enää halunnut remmikonetta ja tää fordini oli ainoa autokaupan remmitön peli.

Nyt alkaa kuumotus oleen jo sen verta kova (ja fordin sähköviat alkaa meneen yli hilseen), joten kysynkin nyt ensin näin että missäs malleissa noita ketjukoneita opelilla olikaan? Hankaloittaa vähän se, että budjettina on 1.3litran III koppasen fiestan hintaluokka, väliin kun ei itselläni ole työttömänä varaa laittaa kahisevaa, niin tällä nykyisellä pelillä pitäisi uusi saaha vaihdettua, joten vanhempia malleja etsiskelen :)
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Missä malleissa ketjukone?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ketju ei tee asiaa autuaaksi. Opelilla on useimmissa ketjukoneissa ongelmia kiristimien kanssa.
Tuosta hintaluokasta ei ole käsitystä... jokatapauksessa kannattaa harkita jotain hihnalla olevaa , mutta vapaastipyörivällä moottorilla varustettua Opelia.
Monet 8-Venttiiliset... siis hieman vanhemmat(ja halvemmat) Opelit ovat moottoriltaan vapaastipyöriviä... tällöin ei jakohihnan katkeaminen aiheuta muuta vahinkoa kuin matkan katkeamisen juuri sillä hetkellä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
porakone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja porakone »

LuciDa kirjoitti: budjettina on 1.3litran III koppasen fiestan hintaluokka
Tollasessahan on ketjukone, ota sellain.

On kyllä eka kerta ikinä kun kuulen jollein jakopään toimintatavan olevan autonvalintaperuste.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Taitaa tulla lyhempi lista jos listaa kaikki Opelin mallit joihin ei ole ollut vaihtoehtona mitään ketjullisella jakopäällä olevaa moottoria.
Edit: Listahan tietty lyhenee entisestään jos listataan mallit joita on saanut pelkästään hihnallisella jakopäällä olevilla moottreilla.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Corsa 1.0 12V on ketjukoneella :lol: Minulla oli kyseinen laite ja moottoriltaan se oli ihan kestävä. Vikoja olikin sitten asentotunnistimessa (kampiakselin) ja ilmamassamittari meni myös. Tuo kampiakselinasentotunnistimen hajoaminen päättää sitten myös matkan teon ja eipä sillä ajeltu senkään jälkeen kun meni tuo massamittari. Vesipumppu alkoi rohisemaan myös :roll:
Petteri A
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Petteri A »

LUOTETTAVA ketjukone löytyy wanhemmista Opel-malleista, eli CIH-moottorit 1965-1995 sylinterikanteen sijoitetulla kaksirivisellä nokkaketjulla varustetut mallit, mikäli Isuzu-Fronteran 2,4 lasketaan mukaan...
Tai ikiwanha ohv-moottori 1962-1988 kannenalapuolisella yksirivisellä nokkaketjulla.

Kyllä remmikonekkin toimii, kunhan muistaa vaihtaa sen jakohihnan...
LuciDa
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos kaikille vastanneille :)

Jooh mä oon ite aika lailla vannoutunut '95 ja vanhempien autojen ihminen, niille kun voi vielä tehdäkkin jotain. Tosiaan tullut ajettua nykyisellä Fiestalla kuutisen vuotta ja joka katastukseen oon saanut mennä sormet ristissä noiden sähkövikojen vuoksi, että pomppaavatko päälle vai ei.

Mulla se aikasempi auto oli vm. 91 Corsa 1,4l koneella ja täysin syytä tai muutakaan välille jättämiseen ei jaksettu sen tarkemmin tutkailla. Kun ei alakerta pyörinyt, niin sai romuttamo sen hakia varaosiksi. Jakopäänremmi kuitenkin oli poikki ja aina oli ajallaan vaihdettu ja laitettu, tuolla kertaa olin sitä paitsi ajamassa vanhempieni luokse sitä remmiä vaihtamaan yli 10 000km etuajassa, ku tuli tota ajoa sillon niin kamalasti, ni piti olla auto kunnolla huolettuna :D

Petteri A:lle erityisesti kiitoksia vastauksesta, noilla tiedoilla on jo paljon helpompi ruveta autoa katsomaan.

Robertx:lle vielä huomautus, että pitäähän ne ketjukoneellistenkin autojen kunto tarkistaa aika-ajoin ja noi kiristimet kuuluu kyllä mun tarkistus listaan ;)
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

LuciDa kirjoitti:Jooh mä oon ite aika lailla vannoutunut '95 ja vanhempien autojen ihminen, niille kun voi vielä tehdäkkin jotain.
Uudemmilleko ei voi?
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuolla sivulla on suurin osa Opelin bensamoottoreista. Ketjulla varustetuissa lukee Steuerkette.
http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
LuciDa
'Kadett'
'Kadett'

Zafira: Ei mun taitotasolla :D

Robertx: Ah, kiitos linkistä! Kullan arvoinen :)
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Ole hyvä. Äkkiseltään ajateltuna A- tai B - Corsa saattais olla edullinen ja ketjukoneella... löytyy 1.0 ja 1.2 -litraiset.
PolarSeaBlue
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Mä hommasin tyttärelleni kulkineeksi Astra G:n 1.6 8V (X16SZR) koneella. Jos hän ei muista huolehtia jakohihnan vaihdosta, mahdollinen remmin katkeaminen ei tee täystuhoa tässä vapaastipyörivässä moottorissa. Eräs vaihtoehto ketjukoneille tämä "kasitappinen", kuten Robertx tuolla jo aiemmin kirjoitteli. Eikä taida venttiiliohjureidenkaan kautta alkaa pahasti öljyä hörppäämään, toisin kuin 1.6 16V Ecotec-koneet? Siinä on kuitenkin airbagit, abs ym. eli hieman turvallisuus parantunut vanhoihin Kadetteihin verrattuna.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Vastaa Viestiin