Op-Com vikakoodinlukija
Re: Op-Com vikakoodinlukija
latasin tuon mutta en näköjään pysty avaamaan tuollaista rar. tiedostoa näköjään tässä Win8 koneessa ainankaan.
No testaan taas huomenna näillä' muutoksilla mitä nyt on tullut ilmi ja jos ei millään toimi niin sit haen ohjelman tohon rar. fileiden aukaisuun ja kokeilen tolla ohjelmalla. koitan myös tolla mun printterin välipiuhalla huomenna jne... eihän sitä tiedä vaikka alkais toimiin jo nyt?
No testaan taas huomenna näillä' muutoksilla mitä nyt on tullut ilmi ja jos ei millään toimi niin sit haen ohjelman tohon rar. fileiden aukaisuun ja kokeilen tolla ohjelmalla. koitan myös tolla mun printterin välipiuhalla huomenna jne... eihän sitä tiedä vaikka alkais toimiin jo nyt?
Joo jotkut opcom ohjelmat ei toimi ollenkaan niinkuin pitää...matti65 kirjoitti:latasin tuon mutta en näköjään pysty avaamaan tuollaista rar. tiedostoa näköjään tässä Win8 koneessa ainankaan.
100219a toimii ja käytän sitä
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Jälkiasennettu radiokin voi estää vikakoodien lukemisen.
Jos sellainen on sen irrottamista kannattaa kokeilla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Ohoh, tuossapa oli kova tipsi. tuossa mun autossa on nimenomaan edellinen omistaja vaihtanut uuden mankan tuohon. nyt näkyy olevan kiinniLurttinen kirjoitti:Jälkiasennettu radiokin voi estää vikakoodien lukemisen.
Kenwood-KDC W7644UY toi mankan toiminta on kieltämättä pikkasen omituinen siinä mielessä että mm ratin napit ei toimi.
sitten kun tohon mankkaan laittaa virran päälle INFO näytöstä katoaa alimmainen rivi eli päivämäärä ja vuosi näyttö ja tilalle ei tule mitään se vaan pimenee?
muutenkin noi mittarivalot on mielestäni oudot kun ajovalokytkin on 0-asennossa eli ei ole siihen koskenut niin mittari valot ei pala ollenkaan mutta info näyttö näkyy suht mukavan kirkkaasti mutta jos valokatkaisijasta laittaa valot päälle mittaristoon tulee hyvät valot mutta taas info näyttö himmenee huomattavasti (liikaa)
Mutta toi oli hyvä vinkki, kyllähän tuotakin mankan irroitusta pitää koittaa jos muu ei auta
Pitääkin kadota koska jos olisi orggismankka nin siihen tulisi radionkanavan tiedot jne. on ehkä mahdollista ostaa siihen semmonen plugi että toimisi rattinapit ja infonäyttö autossa olevan mankan kanssa.matti65 kirjoitti:Lurttinen kirjoitti:Jälkiasennettu radiokin voi estää vikakoodien lukemisen.
sitten kun tohon mankkaan laittaa virran päälle INFO näytöstä katoaa alimmainen rivi eli päivämäärä ja vuosi näyttö ja tilalle ei tule mitään se vaan pimenee?
muutenkin noi mittarivalot on mielestäni oudot kun ajovalokytkin on 0-asennossa eli ei ole siihen koskenut niin mittari valot ei pala ollenkaan mutta info näyttö näkyy suht mukavan kirkkaasti mutta jos valokatkaisijasta laittaa valot päälle mittaristoon tulee hyvät valot mutta taas info näyttö himmenee huomattavasti (liikaa)
Mittariston valojen ilmeisesti pitääkin olla poissa kun on 0 asento, sitten syttyvät kun laittaa "manuaalisesti valot päälle", infonäytön himmeneminen tosin on outoa...
Itsellä uusi mankka ollut kiinni yhdessä autossa ja ei lukemisessa ongelmia, tosin voihan sekin olla syy/osasyy. ainakaan ei pääse mankan tietoja lukemaan jos on orggis vaihdettu...
Kiitos tarkennuksista valojen/mankan toimintaan.
Ilmeisesti tarkoitat jonkinlaista lisäväli johtoa mankan ja auton johtojen väliin? muistaakseni motonetissa oli iso kasa jotakin välijohtoja en kylläkään ole varma oliko ne juuri niitä "plugeja" kyllähän jos rattinapit ja infonäytön sais pelaamaan muutaman kympin johoista vois maksaakkin.
Muuten tosta valokatkaisijasta vielä niin kun se on 0-asennossa ja käynnistää auton niin ajovalot syttyy, lienee ok. mutta sit kun naksauttaa kerran valokatkaisijaa (keskiasento) niin ajovalot palaa edelleen ja samoiten kun naksauttaa toistamiseen (ääri oikeelle) niin ajovalot palaa edelleen. eli ajossa en saa ajovaloja sammutettua mitenkään, oletan että niiden pitäis sammua keski asennossa?
Vaihdoin itse muuten ton infonäytön, tilasin ebay koska vankjassa oli pikseli vikaa. en sit tiedä jos toi onkin jotenkin väärä ja aiheuttaa sen et se info näyttö himmenee kun laittaa mittarivalot päälle? no ei toi tosin kovin vakavaa ole.
Ilmeisesti tarkoitat jonkinlaista lisäväli johtoa mankan ja auton johtojen väliin? muistaakseni motonetissa oli iso kasa jotakin välijohtoja en kylläkään ole varma oliko ne juuri niitä "plugeja" kyllähän jos rattinapit ja infonäytön sais pelaamaan muutaman kympin johoista vois maksaakkin.
Muuten tosta valokatkaisijasta vielä niin kun se on 0-asennossa ja käynnistää auton niin ajovalot syttyy, lienee ok. mutta sit kun naksauttaa kerran valokatkaisijaa (keskiasento) niin ajovalot palaa edelleen ja samoiten kun naksauttaa toistamiseen (ääri oikeelle) niin ajovalot palaa edelleen. eli ajossa en saa ajovaloja sammutettua mitenkään, oletan että niiden pitäis sammua keski asennossa?
Vaihdoin itse muuten ton infonäytön, tilasin ebay koska vankjassa oli pikseli vikaa. en sit tiedä jos toi onkin jotenkin väärä ja aiheuttaa sen et se info näyttö himmenee kun laittaa mittarivalot päälle? no ei toi tosin kovin vakavaa ole.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Näytön himmeneminen on normaalia. Ei kannata murehtia siitä. Hämärässä ei tarvitse näytön killittää kirkkaana, mitä valosassa. (Hämärässä käännetään valot päälle)
Rattinapit ja näytön voi saada erilaisilla adaptereilla toimimaan, mutta se vaatii napeille ja ulkoiselle näytölle myös tuen soittimelta. (Eli soittimessa on ISO-liitinten lisäksi omat liittimet näille)
Tuolta hifipuolelta löytyy lisää tietoa asiasta. Kuten näytön ohjelmoiminen "ei radiota" -tilaan tai johtojen pätkimistä, jotta päivämäärä pysyy näytössä.
Tuosta on tosiaan TIS2000 ihan huoltotiedote, että tarvikesoitin voi estää yhteyden ecuun. Ohjeistaa joko poistamaan soittimen lukemisen ajaksi tai katkaisemaan jonkun johdon.
Jotain vikaa sulla on ajovaloissa. Pitäisi sammua "keskellä" eli pelkät parkit jäädä palamaan.
Valomuistille on oma releensä ja siinä on tunnetusti huonot juotokset.
Rattinapit ja näytön voi saada erilaisilla adaptereilla toimimaan, mutta se vaatii napeille ja ulkoiselle näytölle myös tuen soittimelta. (Eli soittimessa on ISO-liitinten lisäksi omat liittimet näille)
Tuolta hifipuolelta löytyy lisää tietoa asiasta. Kuten näytön ohjelmoiminen "ei radiota" -tilaan tai johtojen pätkimistä, jotta päivämäärä pysyy näytössä.
Tuosta on tosiaan TIS2000 ihan huoltotiedote, että tarvikesoitin voi estää yhteyden ecuun. Ohjeistaa joko poistamaan soittimen lukemisen ajaksi tai katkaisemaan jonkun johdon.
Jotain vikaa sulla on ajovaloissa. Pitäisi sammua "keskellä" eli pelkät parkit jäädä palamaan.
Valomuistille on oma releensä ja siinä on tunnetusti huonot juotokset.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Lisää tutkittu tänään, läppäri autoon ja piuhat kiinni. ei toimi ei.
No sitten läppäriin winrar ohjelma ja tän foorumin sivulta 13 uusi OP-COM ohjelma läppäriin ja testailua. ei toimi ei.
Ei kellään sattus oleen kilon vertaa muovailtavaa M-heksogeenia ja 1 tulilanka nalli langan ei tarvii olla turhaa liika pitkä
Läppärissä (Win8 ja Win7starter) on siis ajurit asentuneet oikein ja test interface antaa ok tuloksen, koitin myös toisella printterin välipiuhalla. aktivointi kooditkin lienee ihan ok ja ei vaan meinaa wörkkiä millään.
Seuraavaksi meinaan testata sitä vinkkiä että revin ton automankan irti (kenwood) ja kokeilen onko sillä asiaan vaikutusta (samalla koitan virittää infonäyttöön päivämäärän takaisin)
Oisko ketään C-vectra miestä jyväskylän seudulla jolla on toimiva OP-COM laite. voisi kokeilla sitä laitetta mun autoon että onko mun auton pistoke kunnossa. samalla voisi kokeilla tuota mun OP-COM laitetta kaverin pistokkeeseen että lähteekö se siinä toimimaan. vois treffata vaik jossain huoltsikalla ja testata kahvit tms.. korvauksen antaisin tottakai on senverta haastava tää OP-COM mysteeri
No sitten läppäriin winrar ohjelma ja tän foorumin sivulta 13 uusi OP-COM ohjelma läppäriin ja testailua. ei toimi ei.
Ei kellään sattus oleen kilon vertaa muovailtavaa M-heksogeenia ja 1 tulilanka nalli langan ei tarvii olla turhaa liika pitkä
Läppärissä (Win8 ja Win7starter) on siis ajurit asentuneet oikein ja test interface antaa ok tuloksen, koitin myös toisella printterin välipiuhalla. aktivointi kooditkin lienee ihan ok ja ei vaan meinaa wörkkiä millään.
Seuraavaksi meinaan testata sitä vinkkiä että revin ton automankan irti (kenwood) ja kokeilen onko sillä asiaan vaikutusta (samalla koitan virittää infonäyttöön päivämäärän takaisin)
Oisko ketään C-vectra miestä jyväskylän seudulla jolla on toimiva OP-COM laite. voisi kokeilla sitä laitetta mun autoon että onko mun auton pistoke kunnossa. samalla voisi kokeilla tuota mun OP-COM laitetta kaverin pistokkeeseen että lähteekö se siinä toimimaan. vois treffata vaik jossain huoltsikalla ja testata kahvit tms.. korvauksen antaisin tottakai on senverta haastava tää OP-COM mysteeri
Mulla toimi juuri noin kuin piuha oli kaput.
Avasin piuhan ja siellähän oli palaneita komponetteja
Laita CRC:tä sinne sun autosi pistokkeeseen ja / tai ei sulla sattuis olemaan jotain muuta OBD- testalaitetta ?
Esim pelkkää BT mokkulaa jolla näkis tuleeko edes valoja..
Tietty jos leimalla on jouduttu katsomaan niin onhan se ainakin silloin rokannut.
Avasin piuhan ja siellähän oli palaneita komponetteja
Laita CRC:tä sinne sun autosi pistokkeeseen ja / tai ei sulla sattuis olemaan jotain muuta OBD- testalaitetta ?
Esim pelkkää BT mokkulaa jolla näkis tuleeko edes valoja..
Tietty jos leimalla on jouduttu katsomaan niin onhan se ainakin silloin rokannut.
Tuota CRC voisin myös laittaa siihen pistokkeeseen, valitettavasti minulla ei ole muita laitteita joilla oisi voinut asiaa kokeilla. kokeilin tänään tuolla canon printterin välipiuhalla siinä olis samanlaiset päät kuin OP COM piuhassa mutta ei se paremmin toiminut silläkään.
Tuohon opcom palikkaan tulee kyllä punainen valo kun sen kytkee läppäriin ja sit väliin punaisen lisäksi myös keltainen valo. toi auto ollu mulla vasta pari kk joten en ole sitä leimalle vienyt itse, näköjään tammikuussa leimattu kyllä.
No meen kohta viel testaamaan sitä CRC kikalla ja mankka irti kikalla
Tuohon opcom palikkaan tulee kyllä punainen valo kun sen kytkee läppäriin ja sit väliin punaisen lisäksi myös keltainen valo. toi auto ollu mulla vasta pari kk joten en ole sitä leimalle vienyt itse, näköjään tammikuussa leimattu kyllä.
No meen kohta viel testaamaan sitä CRC kikalla ja mankka irti kikalla
Jos valoja syttyy Op-comiin niin luulisi pistokkeen olevan kunnossa..matti65 kirjoitti: Tuohon opcom palikkaan tulee kyllä punainen valo kun sen kytkee läppäriin ja sit väliin punaisen lisäksi myös keltainen valo. toi auto ollu mulla vasta pari kk joten en ole sitä leimalle vienyt itse, näköjään tammikuussa leimattu kyllä.
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Onko kenelläkään ollut OP-Comin kanssa sellaista ongelmaa, että jokin valikko lakkaa kokonaan toimimasta. Kävin muuttamassa UEC -valikosta väärää asetusta, enkä enää pääse korjaamaan asiaa, kun Program Variant Configuration -valikko ei suostu enää aukeamaan.
Nyt ei sitten toimi enää turvavyön varoitusvalo/merkkiääni, eivätkä etusumuvalot.
suosittelen kokeilemaan sitä 100219a version opcom ohjelmaa, matti65
Edit. ai kokeilit jo
Edit. ai kokeilit jo
Enemmänkin että mokkula toimii se todistaa...Nizuxiini kirjoitti:Jos valoja syttyy Op-comiin niin luulisi pistokkeen olevan kunnossa..matti65 kirjoitti: Tuohon opcom palikkaan tulee kyllä punainen valo kun sen kytkee läppäriin ja sit väliin punaisen lisäksi myös keltainen valo. toi auto ollu mulla vasta pari kk joten en ole sitä leimalle vienyt itse, näköjään tammikuussa leimattu kyllä.
Meinaan itsellä eka mokkula meni vaihtoon kun ei tullut muuta kuin punainen virran valo, vaihdoin uuteen ja pelaa samassa autossa...
Joo kokeilin tuota ohjelmaa pariinkin kertaa sekä niitä muitakin ohjelmia. äsken laitoin liittimeen CRC sekä automankka irroitettuna. ei toimi ei.Miku85 kirjoitti:suosittelen kokeilemaan sitä 100219a version opcom ohjelmaa, matti65
Edit. ai kokeilit jo
Elikkä läppärissä monta OP-COM ohjelmaa oletettavasti ne on kunnossa, ohjelmien aktivointeja ne ei ole enään huutaneet eli ilmeisesti kunnossa, kun tökkää opcom palikan kiinni laiteajuriin se ilmestyy ja lukee et toimii oikein samalla palikkaan syttyy punainen merkkivalo joten läppäri tunnistaa palikan ja ajurit ilmeisesti oikein. tällä testikerralla en kyl saanut syttyyn enään sitä keltaista valoo palikkaan mutta eipä se ole toiminut vaikka se tais joskus hetken palaakkin.
Ei auta kun laittaa taas miettimis myssy päähän sillä en heti keksi mitä vois vielä kokeilla
p.s sen auton infonäytön sain toimimaan samalla kun kenwoodissa on virrat päällä: katkaisin yhden johdon poikki johto nipusta oli väriltään sininen ja oli ilmeisesti ulkoisen vahvistimen heräte tai ulkoisen antennin heräte no joka tapauksessa nyt infonäytössä on päivämäärä vaikka mankka on päällä eli jokin asia sentäs joskus onnistuu