20 tonnia jakohihnalle ei pidä paikkaansa. Itse vaihdan 40-50 tonnin välein vaikka Omegalle raja oli jotain 60 tonnia/neljä vuotta.
On ihan totta, että Opeleiden jakopäillä on huono maine. Esimerkiksi mulla on nyt neljäs Opel menossa. Niistä kaksi poiki hihnansa kympin tai kaks ennen vaihtorajaa, kolmannella ajelin vain kesän ja neljännellä oon pitänyt tuo 40-50 vaihtorajan. Kertaalleen jo vaihtanut, vaikka merkkiliikkeessä vakuuttivat niiden nykyään kestävän.
Öljyä voi kulua, mutta siihen vaikuttaa myös öljyn laatu. Vitosen markettiöljyt ei tuppaa pysymään koneessa.
Kannattaa panostaa kalliimppin öljyihin. Venttiilikumeissa ja männänrenkaissa on toki ollut ongelmia. Kieroja sylintereitä...
Huoltojen hinta kuinka kallista on, se on subjektiivinen käsite. Omaan Omegaan jakohihnan vaihto merkkiliikkeessö 260€ töineen/osineen - pidin melko halpana. Kannattaa katsella Opelin pysyvästi edulliset tarjoukset, kuten esim öljynvaihto alkaen 45€
Toisaalta jos en itse osaisi tehdä autolle mitään, niin kyllähän Omegan korjaamiseen olisi neljän vuoden aikana rahaa palanut tuntihintojen muodossa. Tiivisteitä koneeseen, antureita, kuluvia osia...
Eipä sitä ikiliikkujaa vielä ole keksitty. Muilla merkeillä on myös murheet kuluvien osien kanssa ja omat erikoisuutensa...

Itse vaihdoin aikoinaan Peugeotista Opeliin, enkä ole katunut. Pösöön sai lappaa kottikärryllä rahaa korjaamolle eikä siltikään ollut kunnossa.