-98 Omega MV6 Sedan Bose-järjestelmällä.

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
AliMatta
'Agila'

-98 Omega MV6 Sedan Bose-järjestelmällä.

Viesti Kirjoittaja AliMatta »

Tervehdys arvoisat Opelistit.

Menin hommaamaan tuollaisen Omegan jossa on Bosen äänijärjestelmä sisällä. Vaikka vehkeet kuulostaakin jollainlailla ihan kivalta niin kasettiadapterin kautta iPhonen pöyrittäminen mankaan on vähän.. hmm... tukahduttavaa. Voisikohan sanoa näin. Olenkin tässä miettinyt että päivittäisin äänivehkeitä autosta ihan radikaalisti, ja kuten olen ymmärtänyt niin Bose-järjestelmästä ei muuteta yhtä komponenttia, vaan kaikki kerralla.

Olen miettinyt JBL:n GTO 609C 6,5" erillissarjaa etuoviin/kojelaudalle, GTO 329 3,5" takaoviin ja GTO 629 6,5" hallyhyllylle. Lisäksi takakonttiin JBL MS-BassPro SQ aktiivibasso.
Tarkoitus olisikin siis laittaa kaiuttimet vanhojen tilalle, toki uusilla asianmukaiset vahvistimilla ja piuhoilla.

Ennenkuin rupean ostamaan mitään kysymykseni kuuluukin että, onko joku foorumilla tehnyt moista operaatiota ja mahdollisesti dokumentoinut sitä jotenkin?

Eniten kiinnostaisi tietää että mahtuuko alkuperäisille kaiutinpaikoille minkälaisia (esim. edellämainitut) kaiuttimia suoraan, kun ei niin hirveän isoa sisäpuolen rekonstruktiota kiinnostaisi ruveta kuitenkaan tekemään. Tiedän edessä on 6,5" elementit + 2" diskantti, takaovissa 3,5" elementit ja hattuhyllyssä samoiten 6,5" elementit, mutta osaisiko kukaan kertoa niiden syvyyksistä mitään? Kyllähän se tosin selviää sitten kun repii vanhoja pois, mutta kysynpä kuitenkin.
whoaaa
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: -98 Omega MV6 Sedan Bose-järjestelmällä.

Viesti Kirjoittaja whoaaa »

Joko teit päivityksen?

Itse availin tänään ovipahveja ekaa kertaa edestä, ja mittasin kaiuttimen halkaisijan tuumamitalla. Se oli tasan 6 tuumaa? Täh? Sovittimen kanssa noin 6,2". Mitä nyt paikkaa kaitoin, niin sovite renkaalla menee todella helposti 6,5 paikalleen. Itseporautuvilla vaan kiinni.

Niin ja mun Omega on kans -98, ilman boseja.
Nikke8899
'Admiral'
'Admiral'

Re: -98 Omega MV6 Sedan Bose-järjestelmällä.

Viesti Kirjoittaja Nikke8899 »

Motonetis ja autohifi liikkeissä myydään ooppeliin muovisia 6,5" soviterenkaita, saa siistiä jälkeä ainakin. Ja nuo taka-kaiuttimet jättäisin kokonaan pois ja sijoittaisin järeempään erkkaan, etupään vahvistimelle, tai kunnon soittimeen, riippuen mitä tarvitset.

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1223

E: Hupsista. Onpas täällä vanhoja aiheita...
Astra F Gsi V6 -96
Astra G Caravan 1.6 16v -00
Corsa B 1.0 12v -96 EX
Astra G 1.6 8v -00 EX
Vastaa Viestiin