Tuli kakkosromuks hankittua tollanen 170tkm veivattu 1.2 litranen B koppanen Corsa. Mulla ei itsellä oo kokemuksia näistä pikku- Opeleista, jotenka joudun kyselemään täältä muutaman kyssärin.

Yllä kuva em. yksilöstä. Väriä en oo tarkastanu, mutta vaikuttais kovasti samalta valkoiselta, joka mulla oli Calibrassakin (Casablanca White). Muuten on hyväkuntonen, täys huoltokirja (merkkiliikkeissä huollettu jopa), sisusta tosi hyvässä hapessa, moottori käy ja kukkuu sekä kotelot on ainaski massattu 2000 alussa. Toki ikää alkaa olla toistakymmentä vuotta, joten rupea on vähän ja sitäkin siellä täällä sekä öljypohja tuntuis hikoilevan. Jos ei muuta, niin sainpa auton mukana iskemättömän hinausköyden ja starttikaapelit
Kyssäreitä:
- mulla olis ylimääräsenä Calsun vanteet 4x100, ET38 17" 215/40 kumeilla, meneekö Corsan alle, no roplemo?
- onkos tuo 1.2i nyt sitten tyyppikoodiltaan X12SZ, jos kone näyttää kutakuinkin samalta kuin tässä kuvassa: X12SZ
- tuo pellin alla pihisevä 1.2 on siis 8v motti, onko moottori vapaastipyörivää mallia vai rivahtaako venat jos remmi katkeaa?
- onko jakoremmin vaihtovali tässäkin mallissa se tuttu 60 000 / 4v?
- perästä kuuluu isoissa töyssyissä metallinen kova kolahdus, en löytänyt väljiä toistaseks mistään mutta pakoputken klemmari vaikuttaisi ottaneen taka-akselipalkkiin kontaktia. Kolina johtunee tästä, vai onko Corsia paremmin tuntevilla vinkkejä, mitä kannattaisi tarkastella tarkemmin alustasta?
Vois kai tästäkin kopperosta esittelyn tuonne "projekteihin" laittaa