V6 koneen vesipumppu / Motonetistä ostetun laatu

Keskustelua Opeleista
porakone
'Senator'
'Senator'

Re: V6 koneen vesipumppu / Motonetistä ostetun laatu

Viesti Kirjoittaja porakone »

pläsäri kirjoitti:Motonet tilaa tavarat tukkureilta eli Motonet ei tuo osia itse maahan.
Vähän noinkin, mutta suureksi osaksi myös ei. Motonet(/AD/Broman group) tuo hyvin paljon palikkaa maahan itsekin. Sitä paljon parjattua Mapcoa ei tuo kukaan muu, Janmoriakaan vissiin ei, QH taisi olla Arwidsonin harrastama brändi mutta Örumin ostettua Arwidson, taitaa olla QH:n tuojatkin vähissä, Toprania ei sitäkään tule ainakaan Örum/Koivunen/HL:ltä käytännössä kai mitään, niiden sähköpalikoita sen sijaan taitaa Startax/JA-Elektro jossain määrin tuoda ja tuota rataa. Esimerkiksi GSP, Lemförder, Dolz, Moog, Gates ja vaikka SKF löytyy sitten tavallisilta varaosatukkureilta.

Mapcosta hassu kertomus. Kun BG jokunen vuosi sitten alkoi tuomaan niitä maahan niin rupesivat tietysti työntämään niitä sekä Motonetteihin että AD:lle (joista jälkimmäiseen lähinnä alustan niveliä), mutta puolen vuoden päästä oltiin tultu siihen tulokseen että niiden laatu on sitä luokkaa että niitä myydään jatkossa vain Motonetteihin koska halusivat profiloida AD:n enemmän korjaamoita palvelevaan suuntaan ja siihen toi laatu ei oikein menettele :-)
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Opve kirjoitti:Joo Motonetistä en oo saanu kertaakaan rahoja takas vaikka oon sinne tavaraa kantanutkin takaisin eri syistä. Hyvityskuitin ne antaa vaikka osa olis paska/sopimaton.
Mutta nykyään ne saa ladattua palautuksen summan Motonetin kanta-asiakaskortille. Mullakin on nyt edellisesta palautuksesta kortilla vielä parikymppiä jäljellä.
"Motonet, se on järki kauppa!" (Kummeli äänellä lausuttuna) :bonk:
Kyllähän kanta-asiakkaana saa ihan rahat käteen. Ainakin itse oon saanut, muistaakseni. :D

Ja paskoja tuotteita, Omegan alapallonivelen palautin. Merkki oli muistaakseni Moog. Tuli pulttien kanssa, olisin ottanut vitosen halvemman ilman pultteja mutta kun ei ollut hyllyssä. Pultteja "kiristäessä" en ehtinyt alkaa edes kunnolla kiristämään kun alkoi 12.9-stanssatut pultit venymään. Laitoin nivelen peruspirkkapulteilla sitten kiinni ja palautin toisen nivelen ja näytin venyneet pultit. Tilalle sain TRW:n valmisteen mutta ei oo vielä tarvinnut vaihtaa, edes sen Moogin tilalle.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Opve
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Opve »

Kyllähän kanta-asiakkaana saa ihan rahat käteen. Ainakin itse oon saanut, muistaakseni. :D
Eivät mielestäni tee eroa sille onko kanta-asiakas vai ei palautuksen yhteydessä. Ei kyllä mielestäni pitäisikään.
Mutta kortille ladattu palautus toimii ja säilyy tallessa paremmin kuin ryppyinen kuitti johon on liimattu palautuksen viivakoodi...
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Opve kirjoitti:
Eivät mielestäni tee eroa sille onko kanta-asiakas vai ei palautuksen yhteydessä. Ei kyllä mielestäni pitäisikään.
Mutta kortille ladattu palautus toimii ja säilyy tallessa paremmin kuin ryppyinen kuitti johon on liimattu palautuksen viivakoodi...
Mitenhän onnistuu palautuksen lataaminen meikäläisen ajokortille, joka toimii kanta-asiakaskorttina?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Opve
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Opve »

Kait se toimii jos ne menee sitten vaan asiakastietokantaan eikä "ladata kortille" kuten varaosatiskin myyjä sanoi.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Kyllä nykyään saa "kanta-asiakaskortille", siis kanta-asiakastilille sen palautussumman "talteen". Seuraavalla asiointikerralla kassa todennäköisesti kysyy että käytätkö palautuksia pois. Ja kyllä rahanakin saa, mutta se pitää varaosaa palauttaessa kertoa riittävän selvästi siellä varaosatiskillä johon osa palautetaan. Vaatia siellä se jo käteishyvitykseksi.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
pläsäri
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Diizei_ kirjoitti:Kyllä nykyään saa "kanta-asiakaskortille", siis kanta-asiakastilille sen palautussumman "talteen". Seuraavalla asiointikerralla kassa todennäköisesti kysyy että käytätkö palautuksia pois. Ja kyllä rahanakin saa, mutta se pitää varaosaa palauttaessa kertoa riittävän selvästi siellä varaosatiskillä johon osa palautetaan. Vaatia siellä se jo käteishyvitykseksi.
Jaa että rahana saa takaisin vai? Millähän perusteella olet rahasi saanut takaisin?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Diizei_
'Senator'
'Senator'

pläsäri kirjoitti: Jaa että rahana saa takaisin vai? Millähän perusteella olet rahasi saanut takaisin?
Saa. Itse ei ole ollut tarvetta koskaan käteisenä mitään takaisin ottaa, mutta, sanotaanko näin että lähde jolta tämän faktan sain, että myös käteispalautuksia tehdään, on ihan riittävän läheistä sukua ja tehnyt niitä palautuksia myös :wink:
Subaru Legacy 1998
pläsäri
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

No mut sithän mä ymmärrän! :peukku:
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Diizei_ kirjoitti:
pläsäri kirjoitti: Jaa että rahana saa takaisin vai? Millähän perusteella olet rahasi saanut takaisin?
Saa. Itse ei ole ollut tarvetta koskaan käteisenä mitään takaisin ottaa, mutta, sanotaanko näin että lähde jolta tämän faktan sain, että myös käteispalautuksia tehdään, on ihan riittävän läheistä sukua ja tehnyt niitä palautuksia myös :wink:
Hyvin harvoin tuo vaan tuntuu onnistuvan. Vastaus on yleensä se, että heidän käytäntö nyt on tämä palautuskuitti ja nou kän duu...

E: ja lähde jolta tämän faktan sain on minä itse.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Siihen pitää vastata että mä tiedän että rahapalautuksia tehdään. Mutta siitä päättää ensisijaisesti se jolle osa palautetaan esim varaosatiskillä.
Subaru Legacy 1998
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Kyl mä sain rahat käteen, kun palautin rikkinäisen puskurin.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos vaan palauttaa osan, niin käytäntö siellä on että rahoja ei saa takaisin.

Jos osa on sopimaton eikä ole muita vaihtoehtoja, niin hillot kouraan. Se on ihan Motonetin omienkin ohjeiden, sekä lain mukainen tapa toimia. Jos siinä joku finninaama tiskillä inisee jostain hyvityskuitista niin se on sen myyjän ammattitaidottomuutta, mikä sinänsä ei siellä ole harvinaista.

Omaa maahantuontia Motonetilla on ollut iät ja ajat. Tavara mitä tuovat itse ei ole pelkästään Mapcoa ja muuta ryjää, vaan paljolti ihan oe-tavaraa ja erikoisosaa mitä suomalaiset tukkurit ei myy.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Jatkoa tarinalle / kävin sitten tänään hakemassa yhtä MV6 ja 8venttiilistä varten jakopää satsit ja vesipumput Motonetistä , perk kotona huomasin että uusi Quintonhazelin laatikossa ollut V6 pumppu klappasi valmiiksi :banghead: . Kiukun päiten sitte ajamaan takasin , myyjä totes että sökö on ja haki toisen hyllystä / sama vika , sitte vaan hyvitys lappua että saa Maanantaina hakea Graf merkkisen / eikä siinä vielä kaikki :no: kuitissa kaksi pumppua 8 venttiilisen ja V 6 pumppu :evil: ei kun taas takasin , hyvitys kirjotettu siitä halvemmasta 8 v pumpusta jota ei palautettu- helekutan moinen selostus ja ja vaiva saada oikee hyvityslappu .
No niille viisaille jotka sanoo että hae alkuperäinen / V6 koneisia on taloudessa 4kpl ja alkuperäinen pumppu maksaa 147 eur ja tarvike 39.9 eur ja kilometrejä ei tuu vuodessa paljoo niin sitä yrittää säästää / ehkä juurikin väärässä paikassa :o
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No onko sillä väliä saako rahaa vai hyvityskuitin,itselle ei ole väliä kun asiaa on valitettavasti sinne joka viikko ja ihme on jos ei kuukauteen tule käytyä.Totta puhuen lakikirjaa en tunne mutta kaupanteossa olisi hyvä lähteä siitä että kauppa on lopullinen.Postimyynnissä on lain mukaan peruutusoikeus kaupoissa,itse en muuta lakia tunne joka velvoittaa ottamaan tavaran takaisin.
Zafira kirjoitti:Kyl mä sain rahat käteen, kun palautin rikkinäisen puskurin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Vastaa Viestiin