Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Oliko päätös oikea vai ei: jaettu Offtopic

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

seeklima kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Sulle ilmeisesti se on joku tavoiteltava ominaisuus ettei millään ole mitään väliä? Sun oikeuksia poljetaan, mitä sitten...
Mistähän tuonkin "vänkä-einari" keksit? :o Ei mulle ole mikään tavoiteltava ominaisuus, joku vinkit ja vihjeet.
Ilmeisesti sulta jäi lukematta ja tajuamatta mitä tuolla kirjoitin, tai sitten itse tykkäät siitä vänkäämisestä?

Niin kuin sanoin, niin se vinkkiosio on mulle se ja sama, ikinä en ole käyttänyt enkä ole sinne mitään myöskään tehnyt. Sen sijaan se, että kerho kieltäytyy poistamasta sieltä juttua ei ole se ja sama, jutun tekijältä on otettu oikeudet juttuunsa. Puhun ihan tietystä tapauksesta, en yleisellä tasolla enkä mistään vänkäämisen ilosta.

Siitä sen siis keksin, kun yritän puolustaa jonkun oikeuksia ja sinä ihmettelet että mitä ihmettä minä tässä vänkään. Vaikea välttyä siis vaikutelmalta että oikeuksien polkeminen on sulle aika yhdentekevä juttu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Jäsennumero: 2729

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Se alkuperäinen juttu löytyy edelleenkin alkuperäisestä paikasta... itse jutulla en kyllä keksi mitenkään olevan mitään oikeuksia... kuvat saattaa olla toinen juttu, mutta tällaisessa tapauksessa en käsitä kyllä, että miten niidenkään osalta olisi mitään varsinaisia oikeuksia... kuvien osalta voin toki olla väärässä...
Sitten vielä toki sekin, että mikä on tilanne alunperin, että onko luvat kysytty... sitä en tiedä, enkä voikkaan tietää, mutta uskoisin, että luvat on kysytty.

Niin sellanen tuli vielä mieleen, että mitenkäs jos noita ohjeita (juuri näitä kiistelyn kohteena olevia) käyttää hyödyksi ja korjaa kaverin auton jolta sit perii pienenkään maksun niin eikös siinä tilanteessa ohjeen tekijällekkin pitäisi maksaa pari rahaa jos näitä ohjeita suojaa tekijänoikeus? Vaikka siis nyt puhuttais siitä, että ohjeet on ilmaiseksi saatavilla...
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

Mun mielestä paras jäsenetu on se suljetun puolen "selän takana paskan jauhamis topic"..

Ja huikeat ja yhtenäiset moderaattorit, jotka tekee omia linjauksiaan kunnes joku huomauttaa niistä ja saa palkkioks vittuilua ja selityksen siitä miten "joskus on sovittu jotain ja sitten ei ookkaan ja tää on ihan eri juttu".

En kyllä ymmärrä miks aina palaan tänne valittamaan asioista, kai se on joku sairas addiktio.
Nyt kaikki joita vituttaa poistaa sen ocf-kirjanmerkin ja keksii jotain tekemistä elämälleen..
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

tuikki kirjoitti:Sitten vielä toki sekin, että mikä on tilanne alunperin, että onko luvat kysytty... sitä en tiedä, enkä voikkaan tietää, mutta uskoisin, että luvat on kysytty.
Tottakai alunperin on ollut lupa julkaisemiseen. Jotenkin nyt näkyy olevan vaikea ymmärtää, että materiaalin muuttaminen julkisesta maksulliseksi tekee tilanteen ihan toiseksi. Se, että se materiaali on myös jossain muualla, ei ole merkityksellistä.
tuikki kirjoitti:Niin sellanen tuli vielä mieleen, että mitenkäs jos noita ohjeita (juuri näitä kiistelyn kohteena olevia) käyttää hyödyksi ja korjaa kaverin auton jolta sit perii pienenkään maksun niin eikös siinä tilanteessa ohjeen tekijällekkin pitäisi maksaa pari rahaa jos näitä ohjeita suojaa tekijänoikeus? Vaikka siis nyt puhuttais siitä, että ohjeet on ilmaiseksi saatavilla...
Ei tarvitse leikkiä hölmöä, tietoon ei kellään ole eikä voi olla tekijänoikeutta, tietoa saa vapaasti käyttää ja hyödyntää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Tuomas. Sä olet hölmö.
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ Ei onhan Tuomas sinäänsä oikeassa... Uah, Jumala johdattaa karitsoitaan joista valtaosa määkiin takana kun ei osaa muuta kuin valtavirrassa kulkea. Kaikki pitää olla Jumalan tahdon mukaista.
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Mäkin kyllä kerrankin :lol: olen Tuomaksen kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa.
Johnny, la gente esta muy loca.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Nyt kans kyllä pakko myöntää, että Tuomas puhuu asiaa.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Olen havainnut että KERHONHALLITUS ei kommentoi mitenkään näitä nettisivustoon liittyviä palautteita.

Tai jos kommentoi, niin asia tulee yhtä selväksi kuin Kataisen NATO kanta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tuomakselta kyllä varsin painavaa asiaa. Ei voi ku ihmetellä näitä vastaankitisijöitä, jotka ei ymmärrä tekstiä. :)
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

JJ kirjoitti:Tuomakselta kyllä varsin painavaa asiaa. Ei voi ku ihmetellä näitä vastaankitisijöitä, jotka ei ymmärrä tekstiä. :)
Varsinkin Kokkolassa ja Suur-Jämsän perämetsissä tuntuu asuvan sangen sisälukutaidotonta väkeä.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

B-Na kirjoitti:
JJ kirjoitti:Tuomakselta kyllä varsin painavaa asiaa. Ei voi ku ihmetellä näitä vastaankitisijöitä, jotka ei ymmärrä tekstiä. :)
Varsinkin Kokkolassa ja Suur-Jämsän perämetsissä tuntuu asuvan sangen sisälukutaidotonta väkeä.
Jeah, minä en kyllä ihan täysin enää ole mukana mistä täälä jauhetaan. :D Mulle aika sama.
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

B-Na kirjoitti:
Kyllä minä täällä perämettässä ymmärrän täysin mitä Tuomas kirjoittaa, vaan mun kohdalla kyse on tuosta Tuomaksen iänikuisesta vänkäämisestä joka asiasta(Vectramankin tuntuu lähteneen samalle kitinälinjalle).

Mulle on aivan sama poistetaanko jostain osiosta jonkun tekemä ohje vai ei! En ole missään siitä asiasta väittänytkään.

Nytkin tuntuu tässä olevan linja tuo Woodyn mainitsema "valtavirran" mukana kulkeminen, muutama kun on saatu jonkun asian taakse, niin jo on kohta niitä peukalonkuvia ja +1:siä ja samaa mieltä linjaa. Suurin osa Suomalaisista ja tästäkin kerhosta olevista kuuluu Laumasieluihin, joilla ei ole mihinkään asiaan mitään omaa mielipidettä, vaan se mielipide on se muiden luoma.

Ja herneitä saa vetää nenäänsä tästä niin paljon kuin haluaa, aivan sama mulle. Aion silti pyöriä täällä laukomassa mielipiteitäni enkä edelleenkään ymmärrä, ettei isot ihmiset voi olla ruikuttamatta näinkin mitättömistä asioista. Silloin taitaa olla asiat omassa elämässä kunnossa, kun kerkiää päivät pitkään ajatella tämmöisiä.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Mutta hiljainen tämä nykyinen hallitus on. Ei täälä oikein enää tapahdu mitään. Ennen täällä jaettiin bannejakin pienestäkin mölinästä :lol:
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Täällä on hyvä purkaa vitutusta kitisemällä kun ei tässä touhussa enää muuta järkeä olekaan :D Mut mä sentään napisen asiasta enkä pistä periaatteesta vastaan vaikka tietäisin toisen olevan oikeassa, niinkuin seeklima on kokoajan tehnyt.
Myönsi tietävänä mitä ajetaan takaa, mut silti ihan täysin samalla tavalla takertuu ja rupeaa vänkäämään. Se on ihan samanlaista itkemistä sultakin. Joka kerta oot vastannu, jos ei kiinnosta, älä vastaa :lollis:
Vastaa Viestiin