Tuomas kirjoitti:
Niin on, tuo lainaamasi käyttöehtojen pätkä ei puhu sanallakaan tekijänoikeuksista, ne siis säilyvät tekijällä.
Joo, niin että yhdistykselle annetaan muuten vaan lupa poistaa, muokata, lukita tai siirtää viestejä?
Tuomas kirjoitti:
Aineiston muuttaminen maksulliseksi on eri asia kuin poistaminen, muokkaaminen, siirtäminen tai sulkeminen.
Voi voi, ei se ole maksulliseksi muuttamista. Alkuperäiset jutut löytyvät vieläkin jos ei sitten itse kirjoittaja niitä ole poistanut.
Tuonne vinkit & vihjeet osioon on siis muokattu, lyhennelty, karsittu ja koostettu noita ohjeita. Ei noita ole siirtämällä siirretty muualta vaan on koostettu alkuperäisistä keskusteluista lyhyempi ja ytimekkäämpi tietopaketti jossa ei tarvii kahlata niin montaa sivua löytääkseen punaisen langan.
Zafira C A14NET -18
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89, Zafira B Cosmo -06 Z18XER
Mun mielestä on haistapaskatouhua se että, aina kun joku ehdottaa jotain täällä foorumilla, tulee joku (yhteyshenkilö,moderaattori,tms) kiukuttelemaan että turhaan te täällä foorumilla riskaatte, menkää kokouksiin vaikuttamaan.
unique kirjoitti:
Mun mielestä on haistapaskatouhua se että, aina kun joku ehdottaa jotain täällä foorumilla, tulee joku (yhteyshenkilö,moderaattori,tms) kiukuttelemaan että turhaan te täällä foorumilla riskaatte, menkää kokouksiin vaikuttamaan.
pointtina se, että kokouksessa saatte äänenne paremmin kuuluviin... täällä se vain saattaa hukkua muiden viestien sekaan kun ei nuo asoista päättävät henkilöt koko aikaa täällä foorumilla pyöri kyttäämässä muutosehdotuksia.
-19 Astra 1.6T -02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI
Jos tämä keskustelu ei hallituksen korviin kantaudu niin sitten on jo kuulossa ja näössä jo vikaa ja pahasti.. Miksi sitä ohjetta ei vain yksinkertaisesti poisteta kun kerran tekijä itse on vaatinut. Hän kun ei käsittääkseni itse pääse sitä poistamaan. Jos tekijä vaatii niin näin toimitaan eikä itketä niinku pikku penikat, näin modejen käyttämiä ilmaisuja lainaten.
Tuomas kirjoitti:
Niin on, tuo lainaamasi käyttöehtojen pätkä ei puhu sanallakaan tekijänoikeuksista, ne siis säilyvät tekijällä.
Joo, niin että yhdistykselle annetaan muuten vaan lupa poistaa, muokata, lukita tai siirtää viestejä?
Moderointi ei anna oikeuksia viestien sisältöön, ne on aika selkeästi eri asioita.
CableGuy kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:
Aineiston muuttaminen maksulliseksi on eri asia kuin poistaminen, muokkaaminen, siirtäminen tai sulkeminen.
Voi voi, ei se ole maksulliseksi muuttamista. Alkuperäiset jutut löytyvät vieläkin jos ei sitten itse kirjoittaja niitä ole poistanut.
Tuonne vinkit & vihjeet osioon on siis muokattu, lyhennelty, karsittu ja koostettu noita ohjeita. Ei noita ole siirtämällä siirretty muualta vaan on koostettu alkuperäisistä keskusteluista lyhyempi ja ytimekkäämpi tietopaketti jossa ei tarvii kahlata niin montaa sivua löytääkseen punaisen langan.
Jos aineiston näkeminen edellyttää jäsenmaksun maksamista, niin aineisto on maksullista.
Ei ne kaikki ohjeet ole juurikaan muokattuja. Esimerkiksi tämä nimenomainen tapaus on alkujaankin kirjoitettu ohjeeksi, eikä sitä ole tarvinnut paljoa (jos ollenkaan, vaikea tarkistaa kun ei ole oikeuksia) muokata tuonne laittamiseksi.
Muokkaaminen ei kuitenkaan poista tekijän oikeutta tekstiinsä, eikä varsinkaan valokuviinsa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuskin nuo vinkkien ja vihjeiden raapustukset edes ylittää teoskynnystä, eli niillä ei ole tekijänoikeuksien tarjoamaa suojaa ollenkaan.
Tietysti jokainen kirjoitus tuola pitää katsoa yksilönä, mutta automaattisesti se ei tule.
Ylittääkö joku raapustus foorumilla teoskynnyksen on oikeuden päätettävissä. Sitä ei päätä Tuomas eikä muutkaan vastustajat.
Miksi kerhon ja moderaattoreiden täytyy kynsin hampain pitää puoliaan tällaisessa asiassa? Eikö olisi ollut paljon helpompaa toimia yksinkertaisella tavalla, ja poistaa se viesti sieltä maksulliselta vinkit & vihjeet osastolta jos sen tekijä niin kerran haluaa? Ihan näin äkkiseltään tuntuis siltä, ettei tämänkaltaisella toiminnalla ainakaan räjähtävään kasvuun saa maksavien jäsenten määrää. Jos hieman kärjistää niin tästä jupakasta jää ulkopuoliselle semmonen maku, että piiri pieni pyörii - sitä kannattaa varmaan miettiä kuinka kauan.
Pari vuotta jäsenyydestä joskus maksoinkin ja parit summerpartyt käyty aikanaan... Mitään ei ole kerhoa vastaan, eikä ole lainkaan poissuljettua etteikö joku päivä liittyis jäseneksi taas - sen verran on vaan töissä ja muuten pitänyt kiirettä että sen vähäisen vapaa-ajan on käyttänyt mieluummin johonkin muuhun kuin vapaaehtoiseen yhdistystoimintaan. Pelkästä nettifoorumista ei huvita maksaa, vaan jos johonkin yhdistykseen kuulun niin minusta siihen olennaisena kuuluu sitten vapaa-ajan toiminta sen harrastuksen parissa, kokoontumiset jne. ja jos sellaiseen ei jostain syystä ole aikaa/mielenkiintoa niin ei mun mielestä ole mitään järkeä sellaiseen yhdistykseen sitten kuuluakaan.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Sieltäpä se tuli taas uudesta suusta sanottuna sama homma mistä koko juttubsai alkunsakin. Kyllähän tuon pelleilyn seuraukset alkaa jo nyt näkyä ja porukka katoaa, syystä jos toisesta.
Edelleen olen sitä mieltä, että nämä viihdeosiot maksullisiksi, jos jostain tuloja tarvii kerätä...
Tuolta opeleihin liittyviltä alueilta olen saanut aina hyviä ja asiallisia neuvoja, vaikkakin nykyisin siellä on vain muutoma aktiivinen tositietäjä. Esim.Robertx ja kadett90.
Pahaa pelkään, että tuo maksullisuus siirtyy pikkuhiljaa muuallekkin kun vinkit ja vihjeet osioon... Toivottavasti olen (taas) väärässä.
Ja pläsäri, anteeksi henkilökohtaisuuksiin meno, varallisuuttasi en todellakaan tiedä. Mutta siltikin olet nuori, kun minuun vertaa.
T:ikäloppu
Keme kirjoitti:Mä en tajua tota "vinkit ja vihjeet" -osioon liittyvää tunteen paloa. Siellä on jokunen kymmenen tyhjänpäivästä polttimonvaihto topiccia ja mitään uutta sinne ei tule, koska kukaan ei sinne mitään kirjoita. Eli ketä kiinnostaa?
Olisit lukenut mitä siitä on sanottu niin ei olisi tajuaminen niin vaikeaa
Sieltä on kirjoittaja pyytänyt poistamaan julkiseksi tekemänsä jutun, jota kerho ei suostu poistamaan. Kerho ei voi yksipuolisesti päättää jonkun toisen tekemän sisällön muuttamisesta maksulliseksi. Sillä että se juttuu löytyy jostain muualtakin ei muuta asiaa.
Ööö... Kuka on tämä kirjoittaja?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)