eikös ainakin joku croma pohjautunu 9000 saabiin? vai pohjautuuko se taas johonki opeliin ja se taas pohjautuu johonkin ja sitä rataa. sanotaanko että vm 2000 ja ylös päin on melkolailla omien kokemuksien mukaan melkolailla samanlaisia. siksi suosin vanhoja yksinkertaisia autoja,niitä saa halvalla ja loput rahat voi käyttää sen korjaukseen ja sillä se kulkeekin jo monta vuotta hienostiata kirjoitti:Kannattaa olla tarkkana sen Fiatin oston kanssa myös, nekään ei ole uusia 13-vuotiaina ja jotkut Fiatit perustuu samoihin pohjalevyihin ja korirakenteisiin (eli ns. platformiin) kuin Opelit (Croma ja Grande Punto nyt ainakin) ja monet moottoritkin on samoja, monissa Opeleissa on Fiatin dieselmoottoreita ja Fiateissa taas vastavuoroisesti Opelin bensakoneita...
Huhut pitävät paikkansa..
-
kelkkasilli
- 'Admiral'

Re: Huhut pitävät paikkansa..
kyllä se varmaan ketuttaa kun huono yksilö sattuu mutta minkäs teet. Itse ajanut 7 vuotta b Vectralla jonka piti kans olla ihan paska.Mulla itsellä tullu n110000 kilsaa ja KAIKKI korjaus kustannukset tähän mennessä 227,40e. Huoltokustannukset on joka autossa mutta korjauskulut on mielestäni todella pienet.
Osta ihmeessä se fiude mutta älä syytä meitä muita mikäli alat harkitsemaan hyppyä näsinneulasta tai nesteen konttorin katolta ilman varjoa.
Opel ei ole ehkä paras mutta kaikki tarpeet mitä autolta vaaditaan se täyttää.
Naiset sit hoitaa ne loput asiat. Hyvää kesää sinne tulevalle fiude omistajalle mutta ole varovainen ostopäätöksessäsi.
Osta ihmeessä se fiude mutta älä syytä meitä muita mikäli alat harkitsemaan hyppyä näsinneulasta tai nesteen konttorin katolta ilman varjoa.
Opel ei ole ehkä paras mutta kaikki tarpeet mitä autolta vaaditaan se täyttää.
Naiset sit hoitaa ne loput asiat. Hyvää kesää sinne tulevalle fiude omistajalle mutta ole varovainen ostopäätöksessäsi.
OPEL ASTRA J 5D SPORT 1.4 TURBO 1/2014
No meillä on ollut pihassa vuodesta -99 asti Ooppeleita, Astra, Zafira ja toinen Zafira. Sitä ennen Ascona mutta sen tarinaa en enää tarkkaan muista, se ei kyllä ollut viaton. Sen verran hulluutta esiintyy että myös Fiiatti on omistettu vuodesta 2004. Huomenna tuo Punto vaihtuu Grandeksi, vanha jää sukuun. Erinomaisen vähävikaisia ovat kaikki olleet, tosin ne on uutena ostettu ja ajettu jokaisella suunnilleen 100 000 km. Astrasta vaihdettiin keskuslukituksen piirilevy ja itse tinasin ajovaloautomatiikan releen, ei muuta. Zafirasta meni vetoakselin stefa, ei muuta. Toinen Zafira on vasta vuoden vanha, kääntyvät ajovalot oli uutena vinksallaan kun joku liitin oli irti. Puntossa on vaihdettu toinen jarrusatula ja alavesiletkun ja lohkon väliin O-rengas, ei muuta. Ai niin, antenni on fiksattu mutta se ei ole Punton vika kun joku turhautunut kulkija oli halunnut sitä seurakseen.
Tääkin on vähän totaniin... kohta pääset avautuun viiattivoorumille 
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Mulla ollut kaikki mahdolliset Opelit 80-luvulta 2001 saakka ja ei ainoassakaan ole ollut ruostevikaa pohjassa. Ainoastaan ulkopelleissä ja johtuen useimmiten huonosta ylläpidosta eli pesut vahaukset ja ongelmakohtien peruskorjaukset jääneet tekemättä. Ainoaakaan konetta en oo edes repimällä vielä saanut paskaks. On ollut X20XEV, C26NE, Z22SE ja 1.3-1.6OHC jne ja ihan ovat huoltojen avulla kulkeneet kohti äärettömyyttä. Aloittajalle on taas sattunut sellanen mäihä että autoa ostaessa ei ole viitsitty tutkia mitä on hankkimassa. Vie vaikka autotohtorille auton jota on ostamassa niin saa kyllä selville aika paljon autosta. Ja varmaan 100€ maksaa suunnilleen tuo. Halpa vakuutus! 
Mut ei siinä mitään. Näin ne legendat saa alkunsa!
Saako nyt nauraa? HohohohohOH!!!!
Mut ei siinä mitään. Näin ne legendat saa alkunsa!
Saako nyt nauraa? HohohohohOH!!!!
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
-
ajonautinto
- 'Admiral'

Anna se mulle. Mistä voin hakea?Shark kirjoitti:Opel on p***ka merkki.
Astra lähtee viikon lopulla romuttamolle. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen Opel mitä ikinä tulen ostamaan.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Mä oon ollu täys toope jo parinkymmenen opelin verran.
En oo niihin tehny ku perushuoltoja(öljyt, tulppia,nesteitä, jarruja) ja ajellu, isoin remppa ollu kytkinremppa ja korroosiofiksaukset, mut nehän on jopa fiiatissaki perushuoltoa(omistin joskus turbo unon mikä oli mitä ihmeellisimmistä paikoista umpilaho).
Aina ollu periaatteena, että vähintään 1 opeli pitää pihasta löytyä
Jos haluat luopua opelistasi ni voin kyllä ottaa sen merkkiuskollisuus lahjana vastaan. Mulla on hermoja vaihtaa perus kulutusosia siihen reilu 10vuotta vanhaan koslaasi.
En oo niihin tehny ku perushuoltoja(öljyt, tulppia,nesteitä, jarruja) ja ajellu, isoin remppa ollu kytkinremppa ja korroosiofiksaukset, mut nehän on jopa fiiatissaki perushuoltoa(omistin joskus turbo unon mikä oli mitä ihmeellisimmistä paikoista umpilaho).
Aina ollu periaatteena, että vähintään 1 opeli pitää pihasta löytyä
Jos haluat luopua opelistasi ni voin kyllä ottaa sen merkkiuskollisuus lahjana vastaan. Mulla on hermoja vaihtaa perus kulutusosia siihen reilu 10vuotta vanhaan koslaasi.
Juurikin kun tekee tuota huoltoa ees kerran vuodessa(itelläkin aina vähän niin ja näin) niin niin kyllähän nää on pommin varmoja vehkeitä eikä tartte uusia kalliita osia. Kyllähän ne leviää jos ostaa täysin huoltamattoman paskan niin millä merkillä tahansa on tullut kyllä koettua

-
ajonautinto
- 'Admiral'

Onkohan Shark tänne uinut trolli. Saa todistaa epäilyni vääräksi.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Ei pitäs lähtee näihin provoihin mukaan,sitähän nää haluu.Ei tänne kyl tarttis erikseen tulla kertoo että ooppeli on paska,kylhän me se tiietää et nää o iha paskoi mut mitä sit,nää onki elämän tapa.
Ei tämä nyt mitään lukkoa tarvitse, ei meidän täällä tarvitse sensuroida niiden mielipiteitä jotka ovat Opeleihin pettyneet tai kieltää niitä kommentoimasta. Ainakaan minun mielestäni näin moderaattorin ominaisuudessa. Kaikissa autoissa on hyviä ja huonoja yksilöitä ja jollekin ihan ok ja edulliset korjaukset tarkoittaa toiselle ihan hirveä ja kaamean hintaiset korjaukset...ascona_c kirjoitti:
timppa1 kirjoitti:Ei pitäs lähtee näihin provoihin mukaan,sitähän nää haluu.Ei tänne kyl tarttis erikseen tulla kertoo että ooppeli on paska,kylhän me se tiietää et nää o iha paskoi mut mitä sit,nää onki elämän tapa.
Just näin
- Undertaker
- 'Diplomat'

Lisää näitä! 
Vituttaa ajaa tommosella parivuotta uudemmalla paskalla, itelläki kohta putki vaihtokunnossa, tuliskohan romumies hakemaan

Edit, mulla tosin ei oo vasta kun 137tkm, eli 3tkm päästä paaliin
Edit, mulla tosin ei oo vasta kun 137tkm, eli 3tkm päästä paaliin