Rizla^^ kirjoitti:Tuomas kirjoitti:Rizla^^ kirjoitti:Tuomas kirjoitti:Olen sitä kokeillut ja jättänyt sen muutamaksi päiväksi siihen pudotusasentoon enkä ole huomannut mitään missään, sisälämpötila pysyy muuttumattomana.
Ei siitä mikään kontaktori tai rele kuulosta kääntyvän.
Mahdollisesti poistettu käytöstä? kontaktorit yleensä sähkökeskuksessa ja voi olla myös se kontaktori jumissa/sipannu
Sori, muistin väärin eli valehtelin, kyllä siellä joku naksahtaa.
Olisi vaan ihan fiksu keksintö tuo nappi jos se toimisi...
Onko siihen kontaktorin lähtöpuolelle kytketty mitään? tai sitten jos pattereita/termostaatteja uusittu ja jätetty tuo lämpötilanpudotus kytkemättä / vaihdettu toiseen väriin...?
Noniin, vika löytyi.
Olohuoneeseen kun laitan parkettia, niin tuli nostettua yksi patteri pois seinältä. Avasin sitten sen kytkentärasian uteliaisuuttani, katsoakseni minkälainen kytkentä siellä on.
Sinne tuli kaksi vaihetta, toinen oli kytketty itse patteriin, toinen taas tuommoiseen pieneen mutikkaan johdon päässä. Sitä mutikkaa olen ennenkin ihmetellyt, nyt kun huomasin että sille tulee oma vaihe, niin välähti mieleen, että voisiko tuo lämpötilanpudotus olla niinkin eksoottinen, että se mutikka lämmittää termostaattia. Käänsin lämpötilan pudotuksen päälle, ja mutikkahan lämpeni
Lämpötila ei putoa siitä yksinkertaisesta syystä, että joku sankari on rikkonut noiden mutikoiden kiinnikkeet jokaisesta kämpän patterista, eli se mutikka roikkuu irrallaan patterin alla. Täytyy koittaa jollain säveltää ne paikoilleen.