RaQu kirjoitti:Löytyy kyllä auton asentaja kavereita tarvittaessa.
MV6 Omegan omistaja tarvitsee apua!
Re: MV6 Omegan omistaja tarvitsee apua!
En ole liikkeseen menossa, ihan kotinurkilla meinasin kyllä hoitaa, sitäpäitsi...
Ei niistä kavereistakaan aina apua ole vaikka olis kuinka suorittanu autonasentaja tutkintoja
Aijaa? Ymmärtääkseni autoliikkeessä on autonajsentajia töissä?
Miten nuo liikkeen pojat sitten eroavat muista autoasentajista?
Ero ainakin on se että kun ne antaa autolle valoterapiaa tunnin niin hinta kova (yli 70€/tunti), kun taas kaverit ehkä ovat pikkasen halvempia ja ei ole samalla tavalla kiirettä kuin töissä olis.
Miten nuo liikkeen pojat sitten eroavat muista autoasentajista?
Ero ainakin on se että kun ne antaa autolle valoterapiaa tunnin niin hinta kova (yli 70€/tunti), kun taas kaverit ehkä ovat pikkasen halvempia ja ei ole samalla tavalla kiirettä kuin töissä olis.
en nyt sanos ihan noinkaan.. ite ainakaan pihalla lähtis tekemään v6 tuotakaan remonttia...jonipekka kirjoitti:Pointtinahan oli että se tiivisteen vaihto on ihan kotihommia joka jätkälle taikka naiselle. Että turhaa mihinkään liikkeeseen kannata vaivautua vaihtamaan.
Ja mun mielestä ne orggis venttiikopan tiivisteet ei mitkään älyttömän hintaset ollu vrt. tarvikkeisiin.. tosin kesti mulla ihan hyvin AD:lta ostetutkin
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Kaveri saa ooppelilta tilattua "halvemmin" ja sano että tiivisteen hinta olisi 65€, maanantaina tarkistus että koskiko tätä nyt vain yhtä tiivistettä vai molempiin.Ari-S kirjoitti:Ja mun mielestä ne orggis venttiikopan tiivisteet ei mitkään älyttömän hintaset ollu vrt. tarvikkeisiin.. tosin kesti mulla ihan hyvin AD:lta ostetutkin
Että 130€ en ala tiivisteistä maksamaan, siinä tapauksessa saa noi motonetin 12,90€/kpl kelvata ihan hyvin
muistaakseni tohon hintaan pitäs saada jo molempiin koppiin. toivo vaan että imusarjan tiivisteet on vielä ehjät. ne maksaa sit jo lähemmäs 150€ ellen väärin muista
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Tässä on simppeli linkki miten paljon työtä tuommoinen V6 venttiilikopan tiivisteen vaihto vaatiijonipekka kirjoitti:venttiilikoppa vaan auki herranjestas! oon mie miun merssiinki vaihtannu venakopan tiivistee v6 seki, mitä väliä sillä on vaikka olis v12?
OmegaOwners.com
Toivotaan parasta vaan, miten sitten taas stefat ku tuntuu siltä että öljyä menee ihan kunnollaAri-S kirjoitti:muistaakseni tohon hintaan pitäs saada jo molempiin koppiin. toivo vaan että imusarjan tiivisteet on vielä ehjät. ne maksaa sit jo lähemmäs 150€ ellen väärin muista
No paljon paremmin pysyy öljy nyt ainakin kun sai tuon huohotin kotelon hankittua
EDIT: Motonetillä ainakin tämmönen hinnasto että ei se varmaan maailmaa kaada vaikka imusarjan tiivisteet olis rikki :p
Imusrjn tiiv Opel X25XE 27-2358 3,0-24V V6 ->00 tarve 2 kpl (alempi?) [1994 - 2000] 10.90 €
Imusrjn tiiv Opel X25XE 27-2359 3,0-24V V6 ->00 tarve 3 kpl (ylempi?) [1994 - 2000] 6.90 €
Te jotka nyt olette olleet avuliaita ja auttaneet niin tarvitsisin vielä apua koskien takaiskareita.
Olen tehnyt autolle oman projekti keskustelun jossa autosta keskustellaan enemmän
Linkki auton projekti keskusteluun
Olen tehnyt autolle oman projekti keskustelun jossa autosta keskustellaan enemmän
Linkki auton projekti keskusteluun
Nyt olisi sitten viimein aika alkaa konetta purkaa venttiilikopan tiivisteen vaihtoa varten, olisiko mitään ehdotuksia mitä osia voisi samalla vaihtaa kun nyt kerran tuo yks hoidetaan? 
minulle ei nyt äkkiseltää ainakaa tuu mitää mielee mitä muuta kannattais vaihtaa,ei kait mitää...oon ottanu saman koneen kolme kertaa auki ja toisen koneen kaksi kertaa auki eikä kumpaankaan ole tarvinnu uusia mitään imusarjan tiivisteitä..ovat aika kestäviä nuo o-renkaat..vinks vinks..RaQu kirjoitti:Nyt olisi sitten viimein aika alkaa konetta purkaa venttiilikopan tiivisteen vaihtoa varten, olisiko mitään ehdotuksia mitä osia voisi samalla vaihtaa kun nyt kerran tuo yks hoidetaan?
omega mv6-97 aut caravan,omega 3,0 sport -98 aut. caravan
- sepse
- OCF Member 2023

Kattoisin sen termostaattiin liittyvän putken onko vuotanu ja onko kovasti hapertunu , se on kiinni O-renkailla ja mulla oli yhdessä syöpyny pahasti se putki.
Jos lämmöissä on ollu jotain ongelmaa saattais kannattaa nyt uusia termostaatti merkki-osalla .
Seppo
Jos lämmöissä on ollu jotain ongelmaa saattais kannattaa nyt uusia termostaatti merkki-osalla .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
Ei lämpeä sisälta mutta koneen lämmöt muuten hyvät ja näkyy kojetaulusta, eli termostaatti on varmaan kunnossa? 
vaiha silti se termari samalla... sit kun se jumii joko auki tai kii ni purattaa taas ihan perkeleesti... Tosin melko hanurista se on nitkutella irti kun on se jakopään takasuoja paikallaan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
näin tehdään
kiitos ehdotuksesta, ihmettelen nyt tässä että pitäisikö samalla vaihtaa jakopää? ku edellisestä ei ole aavistustakaan
menis hyvin samalla kun sitä nyt kerran jo aletaa huoltaa