rookie`` kirjoitti:onko niillä loppuviimeks mitään etua, muutakun virransäästö ja ajovalopolttimoiden käyttöiän pidentäminen.
No siinähän on jo kaksi hyötyä enemmän kuin alkuperäisillä sumuvaloilla
Taitaa niitä hyötyjä tulla enemmän tuolla keskieuroopassa jossa on tähän asti ajeltu päivisin kokonaan ilman valoja. Täällä ne hyödyt jää tosiaan aika marginaalisiksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kyllä. Stten on sekin (en ole varma miten laki nykyään määrittelee) että kys. valojen kanssahan ei saisi käyttää takavaloja? mielestäni aivan järjetöntä, ennemmin omasta mielestä kannattaisi ne takavalotkin näkyä, kun etuvalot. jarruvalot tietysti näkyvät..
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Eikös vähän aika sitten tullut eu säädäntö että takavalot eivät saa palaa päivällä jos ei ole ajovalot päällä? ainakin itse olen asian ymmärtänyt näin.. ja saako muka uusissa autoissa takavalot erikseen päälle ilman että ajovalot laittaa päälle?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
mulla on jemmassa semmoiset telkkarin kokoiset sumarit aattelin laittaa paikalleen että sais vastaantulevilla verenpaineen vieläkin korkeammalle.
mikä niissä noinniinkuin oikeesti ahdistaa? se ettei niillä näi mitään vai se että ne vaan on kirkkaat. vaiko se ettei omassa ole?
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
putkikardaani kirjoitti:mulla on jemmassa semmoiset telkkarin kokoiset sumarit aattelin laittaa paikalleen että sais vastaantulevilla verenpaineen vieläkin korkeammalle.
mikä niissä noinniinkuin oikeesti ahdistaa? se ettei niillä näi mitään vai se että ne vaan on kirkkaat. vaiko se ettei omassa ole?
te lkkarin kokoiset sumarit?
voisin melkein väittää että melkoinen turhake olis laittaa keulalle pari 52" sumaria
cb600 kirjoitti:pitää pudottaa noi sumarit pois, nekun ovat hyvinkin monessa nykyautossa jo VAKIOvaruste...
Vakiovarusteiset sumarit on autoissa puhtaasti kosmeettisista syistä, saadaan yksi ruksi lisää varusteluetteloon ja koristeeksi autoon pari lamppua keulalle. Mitään todellista funktiota niillä pääsääntöisesti ei ole, kun ne on suunnittelupöydältä asti tehty koristeiksi.
Siis mitä suurimmassa määrin turha lisävaruste.
Calibrassa ei ilman lähempää tutkimista erota onko umpioissa sumarit vai ei, joten kosmeettisista syistä ei ihan joka tapauksessa voida puhua.
Jopa 2 kertaa tainnut niistä ihan oikeata hyötyäkin olla, joten omalla kohdalla ihan täysin turhista härveleistä ei ole kysymys.
Hyvin harvoin niitä tarvitsee, mutta noilla kahdella mainitulla kerralla niistä on hyötyä ollut, joten en turhiksi määrittelisi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
mut mun mielestä ne tarvike senonit ei toimi missään yhtään mitenkään . ja komppaa edellistä siinä että tosiaan sopii rihlaumpioihin pirun hyvin, vastaantulevakin näkee että joku sieltä tulee.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
putkikardaani kirjoitti:mut mun mielestä ne tarvike senonit ei toimi missään yhtään mitenkään . ja komppaa edellistä siinä että tosiaan sopii rihlaumpioihin pirun hyvin, vastaantulevakin näkee että joku sieltä tulee.
Tää on kyllä totta, varsinkin jossain III koppasessa golffissa 10000K tsenonit vakkariumpiossa, ihan vit¤¤¤ hienot.
putkikardaani kirjoitti:mut mun mielestä ne tarvike senonit ei toimi missään yhtään mitenkään .
tuosta olen erimieltä.... c veccussa halogeeneillä näkyny mitään mutta xenoneilla oikein hyvin... eikä häikäse yhtään enempää kuin alkuperäiset xenonit. eip katastusmieskä mitää sanonu.