10,8 puristussuhde vakiona ja männät murenee n.300tkm kahta puolta..
x20xev/22xe koneen virittäminen.
Re: x20xev koneen virittäminen.
Ei varmaan mitään kun ne ei kestä vakionakaan
kyllä se alakerta muuten kestää, mutta männät on kyllä sellaiset että nakutusta ei kestä yhtään, ainakaan jos männistä vielä sorvattu. Vakio sytytyksellä voi melkein unohtaa koko homman, jos meinaa kovin ylipaineen puolelle mennä.valtane kirjoitti:Onko kellään käsitystä mitä tämmöinen moottori tulisi kestämään vakio alakerralla ahtimen kanssa.
Mites kestää vaparivirityksillä tää kone, onko edes varaa nostaa puristuksia varsinkaan 290tkm ajetuilla männillä? kuulin tuossa, että näistä ei saisi kantta madaltaa jostain syystä, että pitäis lohkon tiivistepinnasta ottaa pois. oli kuulemma saatu mukavasti potkua
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Mulla on nyt perushuolto menossa omaan X20XEV myllyyn ja kaikki saastelaitteet tulee lähtemään pois, katotaan miten alkaa toimia 
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
EGR:n poistosta voi jotain hyötyä ollakin, muuten täysin turhaa työtä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Joo, EGR lähtee, lisäilmapumppu letkuineen, bensahuurujen imeminen ja muutakin turhaa ryönää.Tuomas kirjoitti:EGR:n poistosta voi jotain hyötyä ollakin, muuten täysin turhaa työtä.
Niin kuin sanoin, niin niiden muiden poistosta et kostu yhtään mitään.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
näin on ja tulipa turhaa pyöriteltyä muttereita.Tuomas kirjoitti:Niin kuin sanoin, niin niiden muiden poistosta et kostu yhtään mitään.
lepo
Voi sitten myydä eteenpäin viritettynä tuning pssst viuh poppelina.
Mikäs noista letkuista on se itse egr venttiili? pitäis kaikki letkut sun muut pitää autossa, ettei insinööri huomaa, mutta saada pois käytöstä. mitäs nuo insinöörit sanoo jos huomaa itse tehdyn imusarjan?
E: kenelläkään kokemusta tuon kannen laskusta/lohkon laskusta? paljonko olis mahdollista ottaa siivua pois ja paljonko tuo kone ylipäätään kestää puristuksia, tekniikka 290tkm ajettu ja alkup. männillä pitäisi aluksi mennä. vetoja on hyvin, ei tunnu olevan vikaa, mutta kokeilumielessä ruvetaan virittämään. imusarja sekä pakosarja tehdään itse, ainakin imusarja, riippuen löytyykö keneltäkään pakosarjaa ylim.
Sitten noita itse tehtyjä/käytettyjä/halpoja erikoistyökaluja voi myös tarjoilla yv:llä vaikkapa.
E: kenelläkään kokemusta tuon kannen laskusta/lohkon laskusta? paljonko olis mahdollista ottaa siivua pois ja paljonko tuo kone ylipäätään kestää puristuksia, tekniikka 290tkm ajettu ja alkup. männillä pitäisi aluksi mennä. vetoja on hyvin, ei tunnu olevan vikaa, mutta kokeilumielessä ruvetaan virittämään. imusarja sekä pakosarja tehdään itse, ainakin imusarja, riippuen löytyykö keneltäkään pakosarjaa ylim.
Sitten noita itse tehtyjä/käytettyjä/halpoja erikoistyökaluja voi myös tarjoilla yv:llä vaikkapa.
Noniin, tänään lähtee vecusta sitten kansi irti ja tarkoituksena avartaa imu sekä pakokanavat ja kohdistaa ne. Sen lisäksi otetaan venttiilit irti ja sorvataan/hiotaan jonkunverran, sekä kantta madalletaan, oilisko 0,8mm hyvä, vai onko enemmän varaa ottaa ilman et alkaa nakuttaan? Imusarjan kanssa ollaan kahden vaiheilla tehdäänkö itse, vaiko laitetaan alkuperäinen hiekkapuhalluksen jälkeen (karstainen on sisältä). Kaasuläppä sorvataan varmaankin c30xe koneen läpän kokoiseksi (64mm?). Mites tuo pakosarja, mahtaako riittää 150hv pyörätehoille kun kohdistaa vaan pakokanaviin?
Tavoitteena tosiaan tuo 150hv pyöräteho ja vakionokilla mennään aluksi, eli niitä ei vielä ainakaan vaihdeta. Imukanava näyttää ainakin ahdistavan, mutta riittääkö tuo imusarja varmasti, vai olisiko parempi tehdä itse?
Tavoitteena tosiaan tuo 150hv pyöräteho ja vakionokilla mennään aluksi, eli niitä ei vielä ainakaan vaihdeta. Imukanava näyttää ainakin ahdistavan, mutta riittääkö tuo imusarja varmasti, vai olisiko parempi tehdä itse?
millä perusteella imukanava ahistaa? suurin tehon rajotin on vakio imu ja pakosarja.rookie`` kirjoitti:Imukanava näyttää ainakin ahdistavan, mutta riittääkö tuo imusarja varmasti, vai olisiko parempi tehdä itse?
Vaihda se kansi suosiolla C18XE:n kanteen, samasta koneesta saat myös korkeampinostoiset nokat.
Ei ole järkeä höylätä 16v kantta kauheasti puristussuhteen nousun toivossa.
Palotilan muoto kärsii ja saavutettu hyöty on kovin pieni, parempi lopputulos on tuolla C18XE kannella, siinä on valmiiksi pienemmät palotilat, venttiilikoko on sama kuin tuossa 2.0 kannessa.
Kannen madallusta parempi vaihtoehto on lohkon höylääminen.
Ei ole järkeä höylätä 16v kantta kauheasti puristussuhteen nousun toivossa.
Palotilan muoto kärsii ja saavutettu hyöty on kovin pieni, parempi lopputulos on tuolla C18XE kannella, siinä on valmiiksi pienemmät palotilat, venttiilikoko on sama kuin tuossa 2.0 kannessa.
Kannen madallusta parempi vaihtoehto on lohkon höylääminen.
Näin juuri, ei se imukanava ole se mihin tehon nousu ensimmäisenä tökkää, hätä ettei se kanava ole jo liiankin iso valmiiksi.jaketech kirjoitti:millä perusteella imukanava ahistaa? suurin tehon rajotin on vakio imu ja pakosarja.rookie`` kirjoitti:Imukanava näyttää ainakin ahdistavan, mutta riittääkö tuo imusarja varmasti, vai olisiko parempi tehdä itse?
No ehkä kannen madaltaminen jätetään pois, mutta kanavat höylätään, sekä venttiileitä sorvataan varresta ja sitten seuraavana onkin, että tehdäänkö se imusarja itse, kun ei raaski ostaa noita 1500€ imusarjoja
pakosarja on sinällään käypä, kun suoristaa ne "nännit" ja tumppaa egr:än reiät?