Ööö?teemu123 kirjoitti:Miks kiillotat vanteet sisäpuolelta?Näppärän näköinen kiillotuskone. Onko takalippaa löytynyt? Ei taida olla hirveästi tarjolla, mitä oon omaan katellu.
t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"MYYTY!
Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"
Niin eikös se jää renkaan sisään piiloon tuossa kuvassa kiillottamasi kohta?t3mu kirjoitti:Ööö?teemu123 kirjoitti:Miks kiillotat vanteet sisäpuolelta?Näppärän näköinen kiillotuskone. Onko takalippaa löytynyt? Ei taida olla hirveästi tarjolla, mitä oon omaan katellu.
En mä sisäpuolelta tietenkää kiillota, ne on perusmustat. Takavanteiden ulkokehät siis kiillotan uudestaan tolla aineella. Takalasin lippa pitänee tilata saksanmaalta kuitukopiona, alta satasen näyttäis hinta olevan.
Ymmärsin ekan kysymyksen vähän väärin joo. Eli siis tarkotuksena on ollu kiillottaa ihan kehän ulkoreuna, mutta samalla kiillottunut sisäpuoleltakin. Sen takia ulkoreunan olen kiillottanut kun tulee 215-40 ja 235-40 kumit 9,5" ja 10,5" vanteille. Tällöin ulkoreuna kehästä jää näkyviin ja kehissä oli taas erillaiset nuo reunat, niin noin ne sai saman näköisiksi! Eturenkaat tosin oli jo vähän elämää nähneet, niin pitäis hommata uudet kumit eteen, luultavasti 225-40.Rookeri kirjoitti:Kyllä minunki mielestäteemu123 kirjoitti:Niin eikös se jää renkaan sisään piiloon tuossa kuvassa kiillottamasi kohta?
Joo venykumin kans näkyy vähän se ulkoreunakin. Sulla on niin hyvä tuo kiillotuskone että on lipsahtanu kiillotus sisemmäksi 
Kesä tulee!
Nyt on renkaat vanteilla ja pinnotettu Gtechniq C5:lla. Renkaiksi alunperin oli tosiaan tarkotus samat kun viimevuonna eli 215-40 ja 235-40. Renkaat näytti hyviltä kun ne saatiin päälle, vaikkakin 215-40 oli omaan makuun vähän liian veny. Vanteet varastoon ja ja n.3vk myöhemin pinnoittamaan niitä. Kun olin pinnoittanut vanteet huomasin ihan pikku jutun:

Hiekkalaatikolle vähän keskustelun aihetta, Achillesin 215-40 kumista oli runko antautunut. Kuva ei kerro ihan koko totuutta, kun sivusta katsoi oli rengas vanteeseen nähden ihan mutkalla. Olihan ne tietysti suht loppuun ajettukkin, mutta uusilla renkailla siitä selvittiin. Uudet ovat nyt 225-40 ja omaan silmään näyttääkin paljon paremmilta kun 215-40.

Pinnoituksesta testiä:
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=28&t=1710
Pinnoittamisesta sen verran, että isot pojat sano ettei 2000grit asti hiominen riitä. No nuo nyt on hiottu 2000grit+ mothers pintaan. Kiillon piti kuulemma hävitä, kun pyyhkii rasvat pois mutta riittää täysin mulle noi:
Vanteita kun on nyt levitetty 0,5" ulospäin eli n. 13mm ja spacereista otettu 10mm pois, eli pitäis olla melkein samassa kun viimevuonna. Jotenkin näyttää vaan, että etuvanne sukeltaa noilla c2 lokareilla... Pitää vielä tarkistaa asiaa kun saa kesäkorkeuteen ja sovitettua tuolla uudella kumilla. Takaa näytti olevan ihan ok, saa vaan nähdä mahtuuko pyörimään vai joutuuko ottamaan vähän sisään päin. Kuvassa siis vielä 215-40 kumi.

Vielä sitten sisustan siivouksen yhteydessä konehuoneen putsaus, kun oli aika järkyttävä näky kun avasin konehuoneen ensimmäisen kerran n.2vk. Oli suolaa sielä täällä, koneenpäällä öljytahroja, pölyä, kuraa ja kaksi hiiren pesää
Kerran aikasemminkin olen tänä talvena ne jos sieltä häätänyt ja sinne ne vaan tulee...

Ei tullut kuvaa otettua konehuoneesta ennen, kun rupesin samantien siivoomaan sitä kun huomasin missä kunnossa oli.
Tässä suht. paljon lueskellut tota pesunkintaan foorumia viimeaikoina ja tulin sitten siihen tulokseen, että auto myllytetään ja aika varattu 29-31.3
Nyt kun talvirengaskausi rupee olee lopuillaan, niin on aika ruveta etsimään uusia talvirenkaita/vanteita. Jotkut 17" kiinnostaa, että jos jollain on nurkissa ylimääräisiä niin tarjotkaa!!
Kuvat on mitä on, kun ei sitä kameraa sinne tallille muista koskaan ottaa
Nyt on renkaat vanteilla ja pinnotettu Gtechniq C5:lla. Renkaiksi alunperin oli tosiaan tarkotus samat kun viimevuonna eli 215-40 ja 235-40. Renkaat näytti hyviltä kun ne saatiin päälle, vaikkakin 215-40 oli omaan makuun vähän liian veny. Vanteet varastoon ja ja n.3vk myöhemin pinnoittamaan niitä. Kun olin pinnoittanut vanteet huomasin ihan pikku jutun:

Hiekkalaatikolle vähän keskustelun aihetta, Achillesin 215-40 kumista oli runko antautunut. Kuva ei kerro ihan koko totuutta, kun sivusta katsoi oli rengas vanteeseen nähden ihan mutkalla. Olihan ne tietysti suht loppuun ajettukkin, mutta uusilla renkailla siitä selvittiin. Uudet ovat nyt 225-40 ja omaan silmään näyttääkin paljon paremmilta kun 215-40.

Pinnoituksesta testiä:
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=28&t=1710
Pinnoittamisesta sen verran, että isot pojat sano ettei 2000grit asti hiominen riitä. No nuo nyt on hiottu 2000grit+ mothers pintaan. Kiillon piti kuulemma hävitä, kun pyyhkii rasvat pois mutta riittää täysin mulle noi:
Vanteita kun on nyt levitetty 0,5" ulospäin eli n. 13mm ja spacereista otettu 10mm pois, eli pitäis olla melkein samassa kun viimevuonna. Jotenkin näyttää vaan, että etuvanne sukeltaa noilla c2 lokareilla... Pitää vielä tarkistaa asiaa kun saa kesäkorkeuteen ja sovitettua tuolla uudella kumilla. Takaa näytti olevan ihan ok, saa vaan nähdä mahtuuko pyörimään vai joutuuko ottamaan vähän sisään päin. Kuvassa siis vielä 215-40 kumi.

Vielä sitten sisustan siivouksen yhteydessä konehuoneen putsaus, kun oli aika järkyttävä näky kun avasin konehuoneen ensimmäisen kerran n.2vk. Oli suolaa sielä täällä, koneenpäällä öljytahroja, pölyä, kuraa ja kaksi hiiren pesää

Ei tullut kuvaa otettua konehuoneesta ennen, kun rupesin samantien siivoomaan sitä kun huomasin missä kunnossa oli.
Tässä suht. paljon lueskellut tota pesunkintaan foorumia viimeaikoina ja tulin sitten siihen tulokseen, että auto myllytetään ja aika varattu 29-31.3
Nyt kun talvirengaskausi rupee olee lopuillaan, niin on aika ruveta etsimään uusia talvirenkaita/vanteita. Jotkut 17" kiinnostaa, että jos jollain on nurkissa ylimääräisiä niin tarjotkaa!!
Kuvat on mitä on, kun ei sitä kameraa sinne tallille muista koskaan ottaa

Tuosta sitten pinnoitettuna kuva, kun ei muuten antanut taas lisätä.
Muutenkin kuvat paljon isompia, kun mitä photobuckettiin laitoin...
nuo vanteet on jotaki niin herkkua!!
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Pittääpä kokeilla samaa ainetta vanteisiin, siistin näköset 
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Aijai kun on siisti jälkeä
Jaksaispa itsekin panostaa
Jaksaispa itsekin panostaa
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Toi C5 on tosi tarkka siitä miten se laitetaan, pinnote kun on. Vaikuttaa merkittävästi kestoon jos laittaa väärin, saa nähdä miten pysyy kun en ammattilaisen vehkeillä putsannu ensin 
Kyllä tuosta tarttee nähdä paljastavampia sovituskuvia. 
Sovituskuvia tulee, kun vanteet saadaan oikeasti alle
Eilen pesty auto n. 5h ja tänään karkea hiottu. Keulan palikat vesihiottiin, että saatiin suurin osa aplarista ja roskista pois. Naarmuja sinne maalipintaan jää vieläkin, mutta paranee huomattavasti maalipinta vanhaan nähden.
Huomenna mulla on vapaapäivä, mutta pojat käy viimeistelemässä vielä maalipinnan ja laittaa Wolfin Hard bodyn päälle.
Tästä tosin saatte vähän teaseria

Huomenna mulla on vapaapäivä, mutta pojat käy viimeistelemässä vielä maalipinnan ja laittaa Wolfin Hard bodyn päälle.
Tästä tosin saatte vähän teaseria

No nyt on saatu myllyteltyä. Koko pääsiäinenhän siihen meni, mutta nyt kiiltää. Pesukintaalla paremmin juttua aiheesta:
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2545

Jos sitä sitte lähtis tallille tiputtamaa autoa ja tuumailis uskaltaako kesärenkaita vielä laittaa alle

Jos sitä sitte lähtis tallille tiputtamaa autoa ja tuumailis uskaltaako kesärenkaita vielä laittaa alle
-
irYobYetaMis
- OCF Yhteyshenkilö

t3mu kirjoitti:No nyt on saatu myllyteltyä. Koko pääsiäinenhän siihen meni, mutta nyt kiiltää. Pesukintaalla paremmin juttua aiheesta:
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Siitähän tuli musta