C-Asconoilla ei oikein vielä ole keräilyauton statusta, joten poistuvat kilvistä ja menevät paaliin kohtuullisen herkästi. 10-15 vuotta sitten oli sama tilanne B-Asconoiden kanssa, nykyään alle tonnilla ei tahdo saada ajokuntoista. Mutta kyllä C-Asconoidenkin aika vielä tulee, uusiahan ei saa enää mistään.tursas kirjoitti:Harvinaisiahan nää alkaa oleen. Eipä ole täällä Vantaallakaan vähään aikaan vastaan tullu. Nettiautosta saattaa vielä pari helmeä löytyä.kelkkasilli kirjoitti:onkohan nyky päivänä suomessa liikenteessä olevat(en tarkoita mummolan ladon takana makaavia) ascona c:t harvinaisia..tuli vaan mieleen kun ainakaan tällä perällä ei ole tullut vastaan viimeisen parin kolmen vuoden aikana 2 kpl. varmaan diesel ascona on harvinaisin? tai 1.3i? itse ajelen tuolla 2.0i (ihan perus 20ne 116hp) mutta tulin tuossa ajatelleeksi että ei tunnu näkyvän enää liikenteessä
Tässä yks mielenkiintoinen timantti, ei niin yleinen yhdistelmä:
Viistoperä 2,0 i GT automaatti, mittari menny muutaman kerran ympäri ja vain pakki puuttuu tai sitten ne ei osaa pistää sitä päälle. http://www.nettiauto.com/opel/ascona/5352965
Itsellä oli 14-vuotta sitten 1.3S GLS CC '87, maksanut uutena saman verran kuin 4-ov 1.8i GL. Hyllystä löytyy vielä tuon yksilön GLS-mallin kokopeittävät kapselit. Itse auto meni paaliin "loppuun ajettuna" seuraavalla omistajalla 2007. Ja nuo kaikki suomen 1.3i -Asconat on tulleet suomeen alunperin kaasarimallina. Piirimyyjät asenteli sitten muutaman tonnin lisähintaan ruiskuvehkeet noihin. Lisätehoa tuli muistaakseni +12hv.
Harvinaisin minkä itse olen nähnyt, oli 4-ov '87 2.0i CD, Turussa myynnissä kesällä 2008. Rekisteri oli UVX-768, ja kuvakin taitaa löytyä jostain syövereistä. Nykyään kilvistä poistettuna, liekö kukaan pelastanut, noita C2-mallin CD-Asconoita ei tullut aikanaan Suomeen kuin muutama hassu kappale.
Ja kuten tursas jo aavisteli, tuon nettiauton GT-Automaatin mittarilukemaan voi huoletta lisätä ainakin 250-300tkm. Tuskin myyjäkään uskoo että mittarilukema on todellinen määrä, kunhan kerää katsojia.