Eikö kukaan omista Tech 1 +liitos johto OBD2 liittimeen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Eikö kukaan omista Tech 1 +liitos johto OBD2 liittimeen

Viesti Kirjoittaja sepse »

Eli mulla on Tech 1 ja siihen ostettuna tarvittavat liittimet+ kaapeli / nyt joku jolla on olemassa orkkis välikaapeli Tech 1 ja Omega B mallin OBD 2 liittimen väliin ( vaikka se suora johto jossa toisessa päässä Tech 1 sopiva D 15 pinninen naaras ja toisessa OBD 2 koiras) taikka sitten se johto jossa toisessa päässä on D 15 pinninen naaras ja toisessa päässä CENTRONICS 14-NAP. NAARAS - tämä liittyy siihen VIM -P/N 3000091 välikappaleeseen johon liitetään se välikaapeli joka sopii OBD 2 liittimeen Omega B mallissa.
Nyt olen valmis maksamaan sulle vaikka perjantai pullon hinnan kun vaan mittaat omasta kaapelistasi kytkennän ja kerrot sen mulle .
Ja jos olet itse samoissa Omega B ongelmissa / mulla on yksi ylimääräinen Saksankielinen ohjelmamoduuli joka tarvitaan kun Tech 1 testerillä operoidaan Omega B alkuvuosien malleja /olet varmaan lukenut ettei Tech 2 eikä muut testerit toimi näissä -ainoastaan Tech 1 :thumbsup:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Eikö kukaan omista Tech 1 +liitos johto OBD2 liittimeen

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Luin tuon sun alkuperäisen kysymyksen tästä aiheesta, mutta en tajunnut siitä juurikaan mitään.
Onko sulla siis jonkinmoinen "ALDL 10 pinniä" liitin nykyisessä techissä ja se pitäisi saada liitettyä Omegan 16 pinniä-jännä-OBD -liittimeen?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Eli kyllä se 10 pinninen johto mulla on sekä osa sitä 16 pinnistä johtoa . Se 16 pinninen (OBD 2) rakentuu osista / siihen kuuluu liitosjohto auton ja VIM muutospalan väliin , se VIM palikka ja väli johto VIM palikan ja Tech 1 testerin väliin . Tämä viimeksi mainittu johto puuttuu mutta olen ostanut sitä varten liittimet yms (kytkentä ohjetta kaipailen) .Myös Tech 1 testeriin on saatavana suora välijohto testerin ja sen 16 pinnisen väliin (ilman muutoskappaleita) siihenkin on liittimet yms tulossa jos vain löytyisi kytkentä ohjeet . Siis kumpi tahansa johdoista olisi toivelistalla.
Vielä voisin sekoittaa soppaa lisää kertomalla että Tech 1 jenkkiversion kaapeliin voidaan myös liittää tuo olemassa oleva VIM palikka ja sen jatkeeksi myöskin olemassa oleva johto VIM palikasta 16pinn liittimeen / mutta tuo jenkkiversion johto (joka mulla on) on hankala epävarma hässäkkä , mm siinä virran syöttö testerille tulee erillistä johtoa myöten tupakansytytin liittimestä (kun Opel liittimissä se tulee sen 10 tai 16 pinnisen kautta) .
Tuo kyseinen VIM muutos palikka tuossa hässäkässä sisältänee jotain elektroniikkaa jotenka tuo kytkennän selvitys itseltä on vaikea(kytkemällä jenkkiversio johto+VIM+välijohto 16pinniseen yhteen) ja mittaamalla mikä johdin lähtee 16 pinniseltä ja mihin se tulee sillä D 15 naaras liittimellä (jolla johto liittyy Tech 1 testeriin .
Ja valmista muutos kappaletta joka muuttaisi 10 pinnisen johdon 16 pinniseksi ei kinuski versiona ole /toisin päin olisikin .
Alkuperäiset Tech 1 johdot ovat vaikeita , miltei mahdottomia löytää .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Eli öö?

Puuttuuko sulta tämä johto?
http://www.ntxtools.com/network-tool-wa ... 01744.html

Vai joku mokkula noista kolmesta?
http://www.ebay.com/itm/Vetronix-300009 ... 0912906301

Google löytää noita johtoja aika paljon kun hakee suoraan numerokoodeilla/valmistajan nimellä.
(Lue: mikä on sen osan koodi mitä kaipaat?)

Ehkäpä tommottinen?
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... rid=229466
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kuva 1 koneen puoleinen (ei siis OBD 2 vaan se toinen) tarttis olla naaras.
Kuva 2 nää mulla on kaikki.
Kuva 3 tää on se on kuvan 2 viimeinen linkki joten on tääkin.
Seppo
Vastaa Viestiin