Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Käyttöikä tuli täyteen, etupyörän laakerilla, 171tkm.

Ihmettelin autosta koko ajan 100km/t nopeudella kuuluvaa pientä vinkunaa, niinkuin suihkumoottori, joka paheni koko ajan. Tänään autosta keula ylös, ja oikea etupyörän laakerihan se viheltää. Tarvikelaakeri 150€, ja alkuperäinen 220€. Tulee koko napa. Auto ostettu liikkeestä 1kk sitten, joten pitäisi mennä takuuseen. Hieman yllättävää että meni näin äkkiä, mutta kai ne "kuluvia osia" on.
iZero
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja iZero »

Masi kirjoitti:No nyt tajusin. Tuo ongelma on korjattu -10 malleista lähtien eli tuossa alatiivisteessä ei ole enää tuota kapenevaa etupäätä, vaan se loppuu noin tuuman verran ennen etuoven alasauman etupäätä. Tiivisteen etupää on suorassa kulmassa katkaistu ja tietysti umpinainen. Tuon lyhennetyn tiivisteen ansiosta mahdollinen lumi tod.näk. pääsee helpommin poistumaan etureunasta, eikä jäätä pitäisi samalla tavalla muodostua. Omassa Insigniassakaan en ole huomannut mitään jään muodostusta em. kohdassa eli uudempi tiivistemalli toiminee kuten se on suunniteltukin.
Miten tuo tiiviste on kiinni, vaikutti että ois sen verran irtonainen että on vaan tiivisteen "nupeilla", eli vois olla helppo vaihtaa itsekin? Jos laittais uuden mallisen tiivisteen ja roiskeläpät niin luulis helmojen korjauksen jälkeen pysyvän vähän pitempään kunnossa.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Masi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Masi »

iZero kirjoitti:
Masi kirjoitti:No nyt tajusin. Tuo ongelma on korjattu -10 malleista lähtien eli tuossa alatiivisteessä ei ole enää tuota kapenevaa etupäätä, vaan se loppuu noin tuuman verran ennen etuoven alasauman etupäätä. Tiivisteen etupää on suorassa kulmassa katkaistu ja tietysti umpinainen. Tuon lyhennetyn tiivisteen ansiosta mahdollinen lumi tod.näk. pääsee helpommin poistumaan etureunasta, eikä jäätä pitäisi samalla tavalla muodostua. Omassa Insigniassakaan en ole huomannut mitään jään muodostusta em. kohdassa eli uudempi tiivistemalli toiminee kuten se on suunniteltukin.
Miten tuo tiiviste on kiinni, vaikutti että ois sen verran irtonainen että on vaan tiivisteen "nupeilla", eli vois olla helppo vaihtaa itsekin? Jos laittais uuden mallisen tiivisteen ja roiskeläpät niin luulis helmojen korjauksen jälkeen pysyvän vähän pitempään kunnossa.
Esim. muovisella korityökalulla kampeamalla ei jää jälkiä kynnykseen noista niiteistä, joita on aika monta puolellansa.

Noista roiskeläpistä sen verran, että omaani kokeilin niitä parin viikon verran ja otin pois, koska niiden ja maalipinnan väliin pääsi hiekkaa ja vettä -> kuluttaa maalipintaa ajanoloon. Noiden läppien ja maalipinnan väliin tulee läppien mukana kyllä suojateippisiivut, mutta niiden ei ole tarkoituskaan yltää koko matkalle, vaan yläosassa on muutaman sentin matkalla vain kaksipuolinen tarra joka irtoaa ja väli täyttyy hankaavalla hiekalla. En ole katsonut sittemmin, olisiko noihin tullut uusia parempia versioita, toivottavasti olisi tullut...
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Itsekin laitoin eteen roiskeläpät alkutalvesta. Samanlainen suojateippi oli niissäkin. Ei ainakaavielä oo tehny jälkeä. Mutta sama homma oli B ja C Vectrassaki, vaa ei siitä pahemmin haittaa ollut vaikka vähän maalipintaa siitä alta kuluttikin.
Nile_
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Mitkä polttimot on insigniassa keulassa (AFL-valot)? pitäis vähän vaihdella polttimoita mut ei viitsis moneen kertaan räplätä polttimoita.. Jos oikein oon ymmärtäny, niin tuo xenoni on D1S(lyhyt ja pitkä samassa) vilkkupolttimo varmaan ihan norm. 21w, sumarit H10?, ja sit mikä eniten kiinnostaa, niin tuo ns. risteysvalo ? aapuva! :D
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Nile_ kirjoitti:Mitkä polttimot on insigniassa keulassa (AFL-valot)? pitäis vähän vaihdella polttimoita mut ei viitsis moneen kertaan räplätä polttimoita.. Jos oikein oon ymmärtäny, niin tuo xenoni on D1S(lyhyt ja pitkä samassa) vilkkupolttimo varmaan ihan norm. 21w, sumarit H10?, ja sit mikä eniten kiinnostaa, niin tuo ns. risteysvalo ? aapuva! :D
Se risteys valo vai mikä sen nimi onkaan on H11, lukee siinä ihan lampun kannassa kun avaa konepellin ja avaa sen korkin mistä se vaihdetaan.
Masi
'Senator'
'Senator'

Olen tuossa tuuminut, että olisikohan noiden kusenkeltaisten halogeeni kääntymisvalopolttimoiden (H11) tilalle saatavissa mitään riittävän tehokasta led-polttimoa - näyttäisi paljon paremmilta xenoneiden vieressä?

Sumuvaloumpioiden tilalle olen harkinnut laitella lisäpitkät, tiedä sitten huomaisiko niidenkään sitten palavan kun on AFL-pitkät päällä. Jokatapauksessa noiden nykyisten sumareiden hyöty jää lähinnä huurun kuivaamiseen umpioista.
Nile_
OCF Member
OCF Member

G.T.S kirjoitti:
Nile_ kirjoitti:Mitkä polttimot on insigniassa keulassa (AFL-valot)? pitäis vähän vaihdella polttimoita mut ei viitsis moneen kertaan räplätä polttimoita.. Jos oikein oon ymmärtäny, niin tuo xenoni on D1S(lyhyt ja pitkä samassa) vilkkupolttimo varmaan ihan norm. 21w, sumarit H10?, ja sit mikä eniten kiinnostaa, niin tuo ns. risteysvalo ? aapuva! :D
Se risteys valo vai mikä sen nimi onkaan on H11, lukee siinä ihan lampun kannassa kun avaa konepellin ja avaa sen korkin mistä se vaihdetaan.
Aa okei, ja nuo muutko oli oiken..?
Signum 2.0t -03
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Masi kirjoitti:Olen tuossa tuuminut, että olisikohan noiden kusenkeltaisten halogeeni kääntymisvalopolttimoiden (H11) tilalle saatavissa mitään riittävän tehokasta led-polttimoa - näyttäisi paljon paremmilta xenoneiden vieressä?

Sumuvaloumpioiden tilalle olen harkinnut laitella lisäpitkät, tiedä sitten huomaisiko niidenkään sitten palavan kun on AFL-pitkät päällä. Jokatapauksessa noiden nykyisten sumareiden hyöty jää lähinnä huurun kuivaamiseen umpioista.
Itse meinasin juuri tuon muutoksen tehdä ja siihen kääntymis valon paikalle laittaa Creeledin Meinasin et jos huomenna kerkeis jo hakea ja kokeilla miten toimii.
Nile_ kirjoitti:
G.T.S kirjoitti:
Aa okei, ja nuo muutko oli oiken..?
Muista en ole varma, en ole purkanut kuin katsoakseni mikä toi kääntymis valo on kun se ärsyttää niin paljon. Voi olla et sumarikin ois sama H11 mut en mene vannomaan.
Masi
'Senator'
'Senator'

Sumaripoltin on juurikin tuo H10 ja vieläpä 42 wattinen "valotykki" :D .
Nile_
OCF Member
OCF Member

Okei, mites toi pitkän vaihto on noissa AFL-valoissa toteutettu, kun eihän tuossa itse polttimossa ole mitään vaihto systeemiä(D1S)? Siirtääkö se umpion sisällä heijastinpintaa tai projektorin sisällä jotain vai miten..? :oops: :o
Signum 2.0t -03
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Nile_ kirjoitti: Siirtääkö se umpion sisällä heijastinpintaa tai projektorin sisällä jotain vai miten..? :oops: :o
Kuten käytännössä kaikissa "Bi-xenon" valoissa, umpiossa liikkuu jotain itse projektorin sisällä heijastin, linssi yms. Pitkät olisi huonot toteuttaa erillisellä polttimolla, koska xenon polttimo syttyy hitaasti (sinänsä hämäävä tuo "bi" koska sama polttimo siellä loistaa).

ps. jännä juttu, kun olin äskettäin Ruotsissa työn merkeissä nelisen viikkoa ja autoilin joka päivä pimeällä/hämärässä keskimäärin 2h, niin päivittäin 2-6 autoa "huomautti" valojen kirkkaudesta väläyttämällä pitkiä. Nyt taas kotomaassa nämä eivät tunnu ketään häiritsevän... Kyllä sielläkin Volvoissakin valot yleensä rauhoittui, kun itse laittoi pitkät päälle :hypocrite:

ps2. sama juttu oli kesällä Virossa, kun päivällä oli vain nuo ledit käytössä.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mitkä ne nyt on farkku Insignian "tyyppi viat"?
Olen tätä topickia lueskellut,ja ainakin näihin törmännyt.
-Penkinlämmitin
-Takaluukun avauksen katkaisin/kytkin
-Kaksoismassa vauhtipyörä manuaali vaihteisissa
Mitäs muuta?
Masi
'Senator'
'Senator'

Tunari-82 kirjoitti:Mitkä ne nyt on farkku Insignian "tyyppi viat"?
Olen tätä topickia lueskellut,ja ainakin näihin törmännyt.
-Penkinlämmitin
-Takaluukun avauksen katkaisin/kytkin
-Kaksoismassa vauhtipyörä manuaali vaihteisissa
Mitäs muuta?
Minä väitän, että jos manuaalivaihteisella (diesel) Insignialla ei yritä vedättää alle 1500 kierroksen kolmella suurimmalla vaihteella, niin kaksoismassa vauhtipyörä ei ole mikään ongelma tai tyyppivika. Mutta vedättämällä isoilla vaihteella reilun tonnin kierroksilla voimansiirtolinjan saa kyllä sellaiseen "resonanssiin", että sitä ei sitten vaihdelaatikkokaan välttämättä enää pitkän päälle kestä. Eli kannattaa käyttää vaihteita, myös niitä pienempiä, jos on manuaalin autoonsa valinnut.

2009-2010 -vuosimallien 160hp:n (F40-vaihteisto) versioissa saattaa kytkimeen tulla sellainen lonksahtava välys, joka tuntuu kaasua höllätessä ja kevyesti kiihdyttäessä - tämä on myöhemmissä vuosimalleissa korjattu 4-vetoisissa käytetyllä vahvemmalla kytkimellä. Toki noita päivityksiä on tehty jälkikäteenkin esim. omaani jo takuuaikana.

Listalle voisi lisätä turbon sähkösolenoidin pärisemisen/rikkoutumisen, johon on tosin saatavilla sellainen lisäalipainesäiliö, jonka pitäisi ehkäistä vaivan uusiutuminen (ja kyllä se tuntuu auttavankin omien kokemusten mukaan ainakin).

Ekoflex-mallien hehkutulppiin on ympätty sellaiset paineanturit, jotka saattavat vaatia vaihtoa, vaikka sinällään hehkut vielä toimisivatkin. Dieseleissä laturin laakerit ovat myös tiukilla quick-heat sähkölämmityksen vuoksi.

Niin ja lähinnä kosmeettista haittaa aiheuttavat nuo huohotinöljyä vuotavat ahtopaineputken liitokset tai itseasiassa välijäähdyttimen ja imusarjan puolivälissä olevan liitos. Ärsyttävästi tiputtelee öljyä auton alle, eikä pysyvästi vuodon korjaavaa tiivistettä tietääkseni vieläkään tuohon saumaan ole saatavilla. Jos tuon tiivistämiseen on jollakulla antaa vinkkiä niin kiitoksin otetaan vastaan.

Ja nimenomaan farkkumalleissa kannattaa tsekata takapysäköintitutkan toiminta (anturit kunnossa?)
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Mikä ihme siinä on että viistoperäisestä ei saa sisältä avattua napilla takaluukkua? Ja mulla on 3 avainta ja vain yhdessä on takaluukun avausnappi, muissa pelkästään ovien avaus ja lukitus. Onko muilla samallalailla? Itellä unohtu konttiin avain eikä toimi takaluukussa oleva avausnappi, eikä muillakaan avaimilla saanu konttia auki. Onneksi sisäkautta pääsi penkit kaatamalla konttiin.
Onko sisään mahdollista saada sähkönappia takaluukun avaukselle? Ei varmaan.
Vastaa Viestiin