Ari-S kirjoitti:ohan tossa sinuksessakin 24db suodin subille..
Subsonic on 24db, mutta ei subwooferin alipäästö ole 24db

Subsonicilla rajataan ne kaikista alimmat taajuudet pois jos vaikka käytetään refl. koteloitua subia, niin silloin subsonic säädetään kotelon vireeseen taikka juuri sen alapuolelle.
Ari-S kirjoitti:en kyl hittojakaan noista ymmärrä mutta veikkaan että piisaa mulle toi sinus kun sellasen jo pistin tilaukseen. tuli tota Helixiäkin kateltua mut tuttu suositteli sit tota Sinusta kun varmasti mun käytössä piisaa ihan hyvin.
Ei ole tarkotus rakentaa mitään ihan ultimate mega hifi shöw autoa vaan vähän parennella alkuperästä pahvista soundia. Tosin ainahan se nälkä kasvaa syödessä

Kyllä tuo varmasti asiansa ajaa siinä tapauksessa. Helixillä olisi jälleenmyyntiarvo kenties parempi sitten kun se nälkä kasvaa
Ari-S kirjoitti:E: mitä toi 12/24db jyrkkyys tarkoittaa noin niinkuin käytännössä?
Itse en osaa sen paremmin sitä selittää kuin jos säädetään subwooferin alipäästö esim 60hz ja käytetään 12db jakojyrkkyyttä niin silloin kuuluu esim. 100hz äänet enemmän, kuin jos käytettäisiin 24db jakojyrkkyyttä. Subwoofer kun on tarkoitettu toistamaan periaatteessa 25-60hz ääniä, niin subin toisto kärsii ja se alkaa "kumisemaan" jos sille menee liian korkeita taajuuksia. Tuon huomaa kyllä oli millanen korva tahansa.
Tuo kannattaa sitten huomioida asentaessa SinusLiveä ! "EI SISÄISTÄ SULAKETTA! Käytä 80 A sulaketta ja ulkoista sulakepesää tai -blokkia" Sulakepesä sitten mahdollisimman lähelle vahvistinta !