calibra puhaltaa haaleaa..
calibra puhaltaa haaleaa..
Hei! kiireistä calibra apua tarvis. elikkä kone lämpenee normaalisti mutta sisälle ei tule kuin haaleaa ja lämpömittari pysyy sinisellä välillä nousee ja toimii normaalisti ja silloin tulee kuumaa...termostaatti?
Re: calibra puhaltaa haaleaa..
Poimi tälläisen tiedon täältä foorumitlta
"Alkoivatko nämä kaikki ongelmat jäähdyttimen vaihdon jälkeen? On mahdollista, että jos lisätty jäähdytysnestettä vain paisuntasäiliön kautta, niin sulla on nestevajausta moottorissa pari kolme litraa. Siksi anturit ei toimi, kun eivät ole nesteen kanssa kontaktissa. Keittäminen ja flektin toimimattomuus johtuu samasta syystä."
Niin minulla ei toimi lämpömittari . myös eilen paikallaan vähän keitti ja flekti ei lähde myöskään pyörimään..Olisiko nestevajaus myös mahdollista? paisuntasäiliössä kyllä nestettä..
"Alkoivatko nämä kaikki ongelmat jäähdyttimen vaihdon jälkeen? On mahdollista, että jos lisätty jäähdytysnestettä vain paisuntasäiliön kautta, niin sulla on nestevajausta moottorissa pari kolme litraa. Siksi anturit ei toimi, kun eivät ole nesteen kanssa kontaktissa. Keittäminen ja flektin toimimattomuus johtuu samasta syystä."
Niin minulla ei toimi lämpömittari . myös eilen paikallaan vähän keitti ja flekti ei lähde myöskään pyörimään..Olisiko nestevajaus myös mahdollista? paisuntasäiliössä kyllä nestettä..
Melko oleellinen tieto olisi, että mikä moottori autossa on...
Itse olen aina ihan pelkästään paisarin kautta täyttänyt järjestelmän(C20XE) ja hyvin on ilmat lähteneet.
Jos termari olisi jumittunut kiinni, niin lämmöt nousisi vähän turhankin ylös. Jos taas auki, niin ei konekaan lämpenisi.
Vesipumppu?
Itse olen aina ihan pelkästään paisarin kautta täyttänyt järjestelmän(C20XE) ja hyvin on ilmat lähteneet.
Viittaa ennemminkin nestekierron ongelmiin.Jarski^^ kirjoitti:Hei! kiireistä calibra apua tarvis. elikkä kone lämpenee normaalisti mutta sisälle ei tule kuin haaleaa ja lämpömittari pysyy sinisellä välillä nousee ja toimii normaalisti ja silloin tulee kuumaa...termostaatti?
Jos termari olisi jumittunut kiinni, niin lämmöt nousisi vähän turhankin ylös. Jos taas auki, niin ei konekaan lämpenisi.
Vesipumppu?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
8v kone
Välillä siis toimii loistavasti esim eilen ku oli käynnissä jonkin aikaa. mittari nousi normaalisti ylös ja sitten huomasin että höyry nousee konepellin alta kun ei flekti lähtenyt pyörimään. heitän varmaa sen puhaltamaa suoraa ku laittaa valot päälle ettei kone keitä. Kyl siel jokanen letku on kuumana. sekä meno että tulo et kyl siel nesteet kiertää..mut se voi olla et sielt eilen läks turhan paljon nestettä että uutta pitäs lisäillä
Vaihda ennemmin todennäköisesti rikki mennyt flektin lämpökytkin syylarin kyljestä kuin teet mitään purkkavirityksiä.Jarski^^ kirjoitti:8v koneVälillä siis toimii loistavasti esim eilen ku oli käynnissä jonkin aikaa. mittari nousi normaalisti ylös ja sitten huomasin että höyry nousee konepellin alta kun ei flekti lähtenyt pyörimään. heitän varmaa sen puhaltamaa suoraa ku laittaa valot päälle ettei kone keitä. Kyl siel jokanen letku on kuumana. sekä meno että tulo et kyl siel nesteet kiertää..mut se voi olla et sielt eilen läks turhan paljon nestettä että uutta pitäs lisäillä
Nesteet ehkä välillä kiertää, mutta jos välillä ei mittari nouse, eikä tule kabiiniin lämpöä moottorin lämpenemisestä huolimatta, niin kyllä siellä silloin nestekierrossa jotain vikaa on.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Sitä höyryä vois kenties myös esiintyä jos sulla jostain sitä nestettä tipahtaa johonkin kuumaan paikkaan.
Kannattais kenties sillo peltiä aukaista ja tsekata, että vuotaako se järjestelmä.
Kannattais kenties sillo peltiä aukaista ja tsekata, että vuotaako se järjestelmä.
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Moottori lämpenee , sisälle tulee lämmintä nyt. nestettä lisätty. mutta mittari silti pimeänä. pitänee puhdistaa anturi ja tsekata liitin
Noniin päivittelyä! elikkä mittarin anturi vaihdettu sekin rupesi heräilemään mutta ei nouse paljo ja jos nousee normaaliin niin kestää todella kauan. moottori lämpenee hyvin , sisälle tulee lämmintä reilusti. Olisiko mahdollista että termostaatti on kokoajan auki ainaki itse epäilen tätä?
niin jos termostaatti olisi kokoajan auki niin moottorikaan ei olisi kuuma? kiinni jos olisi niin keittäisi. kyllä sen ihan kuumaksi kuumenee. vai oliko se ominaisuus että ei nouse mittari paljoa calibra?
Siis onko tähän vaihdettu syyläri, ja jos on, niin ilmasitko koneen tuon saman lt-mittarinanturin kautta? Ja nyt kun vaihdoit anturin, niin sieltä tuli pelkkää nestettä ilman ilmakuplia/ilmaa?Jarski^^ kirjoitti:Noniin päivittelyä! elikkä mittarin anturi vaihdettu sekin rupesi heräilemään mutta ei nouse paljo ja jos nousee normaaliin niin kestää todella kauan. moottori lämpenee hyvin , sisälle tulee lämmintä reilusti. Olisiko mahdollista että termostaatti on kokoajan auki ainaki itse epäilen tätä?
(C)20NE:n ilmaus: kun paisuntasäiliötä täytetään, pidetään ko. anturi pois niin kauan, kunnes nesteen seassa ei ole ilmakuplia, ja sitten anturi kiinni. Ja sitten kone lämpimäksi, että termostaatti aukeaa, ja loput ilmat poistuvat syyläristä paisuntasäiliöön. Muistettava pitää lämmönsäätimet kuumalla!
Mut joko vaihdoit myös sen TJT:n ehdottaman flektin anturin, joka on siinä syylärin kyljessä? Jos siis se flekti toimii ja lähtee pyörimään yhdistämällä ne flektin anturin navat?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Tuon ilmauksen voisin vielä tehdä. juu kummatki anturit vaihdettu mutta tuota ilman päästö juttua en tehny mittarin anturin kautta. Tämä auttoi kiitos!
ja juu kyllä kun otin vanhan mittarin anturin pois niin sieltä ei tullut nestettä !
Mutta mulla on melkee uudet nesteet siellä että ei viittis niitä vaihtaa..onnistuuko ilmaaminen niin että avaan tuon anturin ja laitan auton käyntiin annan tulla ilmat ulos ja sitten kun nestettä alkaa tulmaan kunnolla ilman ilmakuplia niin anturi kiinne ja paisariin lisää nestettä, ja pieni lenkki?
Pitäisi kyllä tulla, jos on ilmattu oikein. Eli siellä on ilmalukko termarin kohdalla, jolloin termari ei toimi oikein, eli se ei avaudu, koska se ei ole kosketuksessa jäähdytysnesteeseen lämmetäkseen riittävästi, ja sitten avatakseen reitin syyläriin.Jarski^^ kirjoitti:ja juu kyllä kun otin vanhan mittarin anturin pois niin sieltä ei tullut nestettä !
Ei tarvitse vaihtaa nesteitä!Jarski^^ kirjoitti:Mutta mulla on melkee uudet nesteet siellä että ei viittis niitä vaihtaa..onnistuuko ilmaaminen niin että avaan tuon anturin ja laitan auton käyntiin annan tulla ilmat ulos ja sitten kun nestettä alkaa tulmaan kunnolla ilman ilmakuplia niin anturi kiinne ja paisariin lisää nestettä, ja pieni lenkki?
Anturi irti ja avaat paisuntasäiliön korkin, jolloin se saa korvausilmaa ja nesteen pitäisi alkaa liikkua. Ja tarpeen mukaan sitten lisää nestettä paisuntasäiliöön. Konetta ei siis tarvitse tuossa vaiheessa käynnistää.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Noniin nyt auto toimii 100%! termostaatti oli jumiutunut auki asentoon
nyt uusi paikallaan ja ilmattu
kiitos neuvoista!