Ostaako Omega vai ei....
Ostaako Omega vai ei....
Taas tuli aika,jolloin olisi syytä vaihtaa kulkinetta. Nettiautoa selaillessa tuli vastaan tuollainen : http://www.nettiauto.com/opel/omega/5277846 keskustelin myyjän kanssa ja olisi kiinnostunut vaihtelemaan pienellä välirahalla nykyiseen (peugeot 406 hdi -00). Mitäpä asiantuntijat ovat ooppelista mieltä? tuo kaksilitrainen kuullostaa vähän tehottomalta,mutta en minä rakettia tarvitsekaan,vaan luotettavan työmatka-auton. ketju on vissiin luotettavampi kuin hihnatsydeemi ? kertokaapa melipiteenne ????
-
röllimuna91
- 'Kapitän'

Re: Ostaako Omega vai ei....
Ostin kesällä samanlaisen yksilön vm.99, 347 000km, 1300 eurolla. Varusteet täysin samat. Ainoastaan ilmastoinnin kompura poistettu eli ilmastointia ei ollut.
Ainoat rempat normi öljyn vaihtojen lisäksi on ollut käsijarrun kiristys, alavesiletkun vaihto, renkaan laakeri ja nyt viimesimpänä katsastus mies käski korjata polttoainevuodon moottoritilasta.
1. sylinterin putki vuoti.
Niin ja pakettiautoksi rekisteröinnin tein, eli sitä ei ollut ostettaessa.
Syöttöpumppu ongelmat kuulemma voivat tulla näillä kilometreillä.
Omasta mielestä ihan hyvä kapistus ja kyllä silläki kerkeää paikkaan jos toiseenkin.
Ainoat rempat normi öljyn vaihtojen lisäksi on ollut käsijarrun kiristys, alavesiletkun vaihto, renkaan laakeri ja nyt viimesimpänä katsastus mies käski korjata polttoainevuodon moottoritilasta.
1. sylinterin putki vuoti.
Niin ja pakettiautoksi rekisteröinnin tein, eli sitä ei ollut ostettaessa.
Syöttöpumppu ongelmat kuulemma voivat tulla näillä kilometreillä.
Omasta mielestä ihan hyvä kapistus ja kyllä silläki kerkeää paikkaan jos toiseenkin.
Syöttöpumppu ? Onko kalliskin vaihattaa???
Yleensä noista särkyy pumpun elektroniikkaboksi, sen voi korjauttaa. Koko pumppua ei tarvitse vaihtaa. Jos asennukset teetät ilman omaa työtä, niin kyllä siihen oheistöineen 500€ menee aika helposti.
Aja sillä pösöllä, se on oikeesti parempi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Aika paljon pitäs kyllä itellekin saada rahaa väliin että vaihtasin uudemman pösön tuommoseen. Ihan OK peli kyllä, mutta en kyllä oikein näe mitä tuolla vaihdolla saavuttaa. Jos se 406 on farkku niin eipä tuo nyt järjettömästi oo tilavampi, ei juuri hiljasempi, ei kuluta vähemmän mutta kulukee huonommin, jos pösö on sulla jo jonkin aikaa ollu niin on varmaan jonkinlainen käsitys auton kunnosta, tuon verran ajetun käytetyn auton osto kun on kuitenkin aina arpapeliä - voi olla hyvä ja yhtä suurella riskillä iskee käden kyynärpäitä myöten paskaan. Itse en kyllä lähtis vaihtamaan ollenkaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Mitä nyt oon vuoden istuskellut -02 406 HDi Pösön kyytillä vuoroviikoin(sillointällöin Jnutkin), niin joudun pyörtämään kaikki puheeni ranskalaisesta laadusta.
On kyydiltään ja hiljasuudeltaan huippuluokkaa. Ja TILAVA. Polttoaineenkulutus on naurettava verrattuna Omegaan. Ja muutenkin moottorin saa kyllä arvosanaksi kympin.
Yksilö on muuten ajettu vasta lähes 450tkm ja alkuperäiset iskarit yms alla... Ihme värkki.
On kyydiltään ja hiljasuudeltaan huippuluokkaa. Ja TILAVA. Polttoaineenkulutus on naurettava verrattuna Omegaan. Ja muutenkin moottorin saa kyllä arvosanaksi kympin.
Yksilö on muuten ajettu vasta lähes 450tkm ja alkuperäiset iskarit yms alla... Ihme värkki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Työmatka-autosta kun kyse niin ei varmaankaan kannata vaihtaa, ellei sitten omegan ulkonäkö, vetotapa tai yksinkertaisesti tunne ole kriteerinä. Bensa omegat on aika isoruokasia, mutta onko nuo diisselit sitten kovia syömään? Ja ei omegatkaan huonoja ole ajaa eikä melusia, todellakin päinvastoin.
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Kiitos neuvoista ja mielipiteistä. Mulla on ollut joku ihme fiksaatio noihin Omegoihin jo vuosia ja se iski nyt sitten taas
Taidan ottaa järjen käteen ja ajella pökötillä edelleen,kunnes se oikea tulee vastaan....
-
ajoneuvostelija
- 'Kapitän'

- Viesti:
Se että omegaa myydään jenkeissä Cadillacina kertoo jo jotain millanen auto kyseessä.
Ei sitä mitä tahansa pommia myydä cadillac nimellä.
Ei sitä mitä tahansa pommia myydä cadillac nimellä.
Astra G -99 1.6 mattamusta HB ja Astra H 5d -04 1.6 twinport.
-Omega B1 1994 2,5l cd stw,
-Omega A2 2.0, Omega A1 2.0, Vectra B 1.6, Astra F 1.6, Vectra A 1.6
-Omega B1 1994 2,5l cd stw,
-Omega A2 2.0, Omega A1 2.0, Vectra B 1.6, Astra F 1.6, Vectra A 1.6
Mulla on dti vectra, ja auto on kyllä pelanu aika hyvin ja olen tykänny siitä. Nyt tuli vähän ongelmia katsastukseen ja laitoin auton seisontaan...ehkä myyn sen halvalla jollekin.
Kävin eilen kokeileen 406 HDi farkkua ja kivan tuntunen peli oli, hyvillä varusteilla. Auto olis kohtuuajettu ja kohtuuhintainen, mutta eilisillan kattelin pösöfoorumia, niin kyllä
niissäkin tuntu olevan ongelmia...(ei sillä etteikö Ooppeleissakin)...hankala päätös...kovasti pösö kiinnostais
Kävin eilen kokeileen 406 HDi farkkua ja kivan tuntunen peli oli, hyvillä varusteilla. Auto olis kohtuuajettu ja kohtuuhintainen, mutta eilisillan kattelin pösöfoorumia, niin kyllä
niissäkin tuntu olevan ongelmia...(ei sillä etteikö Ooppeleissakin)...hankala päätös...kovasti pösö kiinnostais
Mulle tuli tuo 406 vähän vahingossa ja oli tarkoitus ajaa sillä vaan kesä ja siirtyä toiseen merkkiin. Pösö on kuitenkin toiminut luotettavasti,on kivasti varusteltu ja hyvä ajaa,joten päätin pitää sen. Nyt laitoin yli tonnin kiinni huoltoihin ja korjauksiin,joten ajelen sitten edelleen sillä. Moni on nauranut ja haukkunut Peugeotia,mutta mulle on ollut positiivinen yllätys. Jos noita merkkifoorumeita alkaa liian tarkkaan lukemaan,et uskalla kohta ostaa enää mitään autoa...
Kyllä se käteen jäi se pösö...kävin tänään vielä koeajamassa lisää ja tutkimassa autoa.
Aivan mahtava peli ajella! Vaikken mikään Einstein autojen kanssa olekaan niin en kyllä keksiny siitä mitään vikaa...
ajettu kuitenki vasta 260 tkm. Jos vain toimii hyvin niin varmasti olen tyytyväinen autoon...kun sitä tarkemmin kattelee
niin ei se niin kauhean rumakaan ole
Olet oikeassa foorumien suhteen, en kyllä Opeliakaan tohtis ostaa jos lukee kaikki jutut foorumilta
Aika paljon kyllä sulla rempat makso...oliko jakopäänhihnan vaihtoa vai..?
Aivan mahtava peli ajella! Vaikken mikään Einstein autojen kanssa olekaan niin en kyllä keksiny siitä mitään vikaa...
ajettu kuitenki vasta 260 tkm. Jos vain toimii hyvin niin varmasti olen tyytyväinen autoon...kun sitä tarkemmin kattelee
niin ei se niin kauhean rumakaan ole
Olet oikeassa foorumien suhteen, en kyllä Opeliakaan tohtis ostaa jos lukee kaikki jutut foorumilta
Aika paljon kyllä sulla rempat makso...oliko jakopäänhihnan vaihtoa vai..?
Onneksi olkoon ! Mun pösöllä on kilsoja mittarissa jo 362 000 ja hyvin kulkee edelleen..Ei vaihdettu jakohihnaa,mutta hipisteltiin kaikenlaista muuta,esim automaatti-ilmastointi toimii nyt ja jarrut korjattiin ja muuta. Oli siinä kaikenlaista sellaista mitä olisi voinut jättää teettämättäkin,mutta tulipa nyt kuntoon. Sanovat asiantuntijat,että tärkeintä on olla tarkkana tuosta jakopään hihnasta. Jos ei ajoissa vaihda,tulee pahaa jälkeä...