Samaa veikkaan minäkin, mutta sisustan perusteella. Valoista ja maskista näkis kans että onko "facelifti".
Tässä vielä GT infoa http://www.ascona-info.de/Ascona_GT.html[/quote]
Niin, eikö SEH-konettakin ollu vaan vuosina 87-88? Juu, on tullu tuo sivusto tutuks. Saan perjantaina auton, niin laitan lisää kuvia. Itseä kiinnostaa erityisesti, että mitä tuolta kilvistä selviää..Löytyykö koodi 57K? Suuri jännitys.
Laitan sit lisää kuvia.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Kyllä tuo 87-> GT on. Vanhemmassa -86 mallissa on kuten sanottu harmaat puskurit. Sisustan kuosi on täysin erilainen ja vanhemmassa GT:ssä on samat vanteet kuin D-GTE Kadetissa, tuossa 87-> 2.0 SEH GT-mallissa on taas samanlaiset kuin Kadett E GSi:ssä. Aika helppo verrata kun itselläni on täysin alkuperäinen -86 1.8GT. Sanoisin vaan että aika harvinainen malli 5-ovisena, mielestäni ei ollenkaan hullumpi taltioimisen kohde tulevaisuutta varten. 80-luvun laitteiden arvostus on tällähetkellä aika vähäistä mutta 10vuoden päästä tuommoinen 5D GT voi olla jo aika poikkeuksellinen laite.
KWJ kirjoitti:Aivan samaa mieltä. Nyt vielä saa mm peltiosia hyvin noihin. Tarkoitus on palauttaa tuo alkuperäiseen loistoonsa.
Oikea teko ainakin omasta mielestä
Kyllä niitä osia löytyy uutenakin sieltä täältä ja nyt vielä löytyy siistejä käytettyjäkin osia. Ajan kanssa kun metsästelee niin kyllä noiden kanssa vielä ihan kivasti pärjää. Minullakin taitaa olla uusi 5-ovisen takaluukku nurkissa jos semmoiselle on käyttöä. Classicpartsilta saksasta saa noihin aika hyvin kaikkea, paikalliselta Opelilta aikalailla myyvät ei-oota mutta itse hankin classicpartsilta mm. uudet vesiletkut, punaraitaiset kylkilistat, GT etuspoilerin, uudet kaikki merkit, GT-maskin ym. Eikä olleet mielestäni ihan hinnan kiroissa. Ja onhan täällä suomessakin aika paljon opel-harrastajaa ja uusienkin osien myyjiä joiden kautta osia saa järkevästi.
Kiitos vinkistä! Joo, tämä olis eka "entisöintiprojekti" mulla. Muut autot on olleet paljon vanhempia, eivätkä ole muuttuneet mun käsissä ainakaan alkuperäisempään suuntaan..
Taidan sit aloittaa ihan ihka uuden aiheen tonne projektit-puolelle, jahka saan asconan tontille. Piti hakea tänään, mutta menikin maanantaihin..
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Briteissä on ainakin näitä eli siellä Vauxhall Cavalier mk2:sia entisöity, hyväkuntoiset SRi130:t (vastaa GT:tä SEH-tekniikalla) ovat siellä jo jonkinlaisessa arvostuksessakin, kuten myös Cavalier Calibret jotka perustuvat Ascona C Irmscher Sprintiin joka on erityisen harvinainen.
Kyllä tämmönen asko on ehdottomasti säästämisen arvoinen laitos, mutta sehän vielä olis kun joku hoksaisi säästää niitä tavallisia 1,3 LS mallisiakin näiden erikoisempien ohella. Alkaa olla E-Kadettit ja C-Asconat aika harvinaisia ylipäätään, saati sitten hyväkuntoiset...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
m.k kirjoitti:Kyllä tämmönen asko on ehdottomasti säästämisen arvoinen laitos, mutta sehän vielä olis kun joku hoksaisi säästää niitä tavallisia 1,3 LS mallisiakin näiden erikoisempien ohella. Alkaa olla E-Kadettit ja C-Asconat aika harvinaisia ylipäätään, saati sitten hyväkuntoiset...
Minulla on parastaikaa työn alla (auton täysi entisöinti alkuperäiseen asuunsa)...-88 mallinen 2-Ovinen 1.3s LS alkuperäiseltä väriltään tummansininen....Minulla on myös alkuperäiskuntoinen 2-Ovinen 1.6s LS (alle 200tkm ajettu yksilö,ostettu kolmannelta omistajalta viime vuonna) väriltään tummanharmaa. ...C-Asconoita on ikävä kyllä mennyt paaliin,kun niiden arvostus on yleisesti ottaen aika vähäistä...mutta kaikesta huolimatta tulevat olemaan vielä hinnoissaan,kunhan vuodet vierivät eteenpäin
Itellä vasta 3 C asconaa pihassa..... joista yksi joka päiväisessä käytössä... Asconalla ajavat voisi treffata jossain opel kuukausi meetingissä josko kiinnostusta olis...minulla olis kiinostusta , löytyykö muita..... ehkä lumien lähdön jälkeen olisi parasta aikaa sille
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.