Opel vectra c 2.2 2003-2008 bensa

Keskustelua Opeleista
Opel92
'Kapitän'
'Kapitän'

Opel vectra c 2.2 2003-2008 bensa

Viesti Kirjoittaja Opel92 »

eli mietinnässä tuollainen auto ja nyt tarvittais mahdollisimman paljon käyttökokemuksia? kuinka tehot riittää ja muutenkin minkälainen on?

Pitäs olla sellanen joka jaksais traileriakin vetää?
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel vectra c 2.2 2003-2008 bensa

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Täältä löytyy 2003 vuoden 2.2 moottorilla oleva (Z22SE). Mittarissa jotain 250tkm ja hyvin toimii. päivittäisessä ajossa...

Vuoden kohta ollut meillä eikä ole ollut mitään vikoja. ainoaa että etujouset oli keväällä poikki niin auto seiso muutaman päivän uusia jousia odotellessa mutta muuten on joka päivä pääsyt liikkeelle.

Mielestäni kone ei oo oikeen mikään. tehdas ilmottaa sen 149hp maksimitehoksi ja painoakin tuolla sedanilla muistaakseni oli jotain vähän vajaa 1500Kg..

kyllä sillä kauppaan pääsee ja eiköhän se jaksa traileria kiskoo.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Z22YH kone, eli suorasuihkutuksella oleva 2.2 moottori luputtaa vain 98E5 bensaa.
Näissä on usein "direct" lätkä takaluukussa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Machist
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Machist »

Lainaanpa tätä ketjua kun myös samalla asialla olen kuin aloittaja.
Tässä on VAG konsernin autoja kokeiltu ja korjattavana ne on enemmän kuin ajossa :banghead:

Nyt sitten sattui silmään tuollainen Vectra 2.2 ja siinä tuntuisi olevan ominaisuudet kohdallaan.
Varmaan 2003 -2005 vuosimallin autoa ja 150-200tkm ajettua minun noin 8-9 tonnin budjetilla voisi saada.

Ainoa suurempi vika noissa on tainnut olla tuo jakoketjun kiristäjä, joka on kyllä yli 100tkm ajettuun varmasti jo vaihdettu?

Paljonko tuollanen 2.2 hörppää bensiiniä?
Mitä kannattaa tarkistaa ostaessa? ainakin jakoketjun kiristäjän vaihto, mutta onko muuta?
Ex Vectra 2.2 STW (Z22YH)
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Pakosarja ja polttoaineen korkeapainepumppu.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Machist kirjoitti:Lainaanpa tätä ketjua kun myös samalla asialla olen kuin aloittaja.
Tässä on VAG konsernin autoja kokeiltu ja korjattavana ne on enemmän kuin ajossa :banghead:

Nyt sitten sattui silmään tuollainen Vectra 2.2 ja siinä tuntuisi olevan ominaisuudet kohdallaan.
Varmaan 2003 -2005 vuosimallin autoa ja 150-200tkm ajettua minun noin 8-9 tonnin budjetilla voisi saada.

Ainoa suurempi vika noissa on tainnut olla tuo jakoketjun kiristäjä, joka on kyllä yli 100tkm ajettuun varmasti jo vaihdettu?

Paljonko tuollanen 2.2 hörppää bensiiniä?
Mitä kannattaa tarkistaa ostaessa? ainakin jakoketjun kiristäjän vaihto, mutta onko muuta?
Ei 100tkm ajettuun vielä ole välttämättä laitettu. Varmaan todennäköisempää että ei ole. Tuossa yhdestä yksilöstä kokemusta 16tkm -> 166tkm (2006-2012) ja siinä tehtiin ketjuremppa vasta 160tkm:n kohdalla viime kesänä, vaikka ei se oireillut vielä. Korkeapainepumppu on jossain määrin kulutustavaraa kuten joissakin muunkin merkkisissä suorasuihkutusmoottoreissa. Onneksi tuo OPELin pumppu alkaa nykyään olla kohtuullisen hintainen (ennen remonttiin meni 1200€ ja nykyään taitaa selvitä 600 eurolla?). Talvikeleillä voisi olla viisasta laittaa jotain suojaa maskiin. Muuten saattaa kovemmalla pakkasella lumipöly jäätää maskin takana olevan kaasuläpän jumiin. Tuo ongelma on sattunut 3 kertaa näinä vuosina ja silloin ku itse olin ajelemassa niin siitä kyllä selvisi, kun vaan pisti auton parkkiin hetkeksi (olettaisin moottorin lämmön sulattavan sen kun ajoviimaa ei enää ole).

Mutta muuten autossa ei ole kyllä ollut mitään vikaa. Suhteellisen huoleton laite ja riittävän vahva normaaliin käyttöön (kestää vähän olla kuormaakin).

Kohtuullisen janoinen moottorihan tuo on. Seka-ajossa varmaan helpostikin saa vaikka 9 litraa menemään. 80:iä ajellessa saattaa maantiellä päästä nippanappa alle 7 litran...itse tulee kuitenkin aina ajettua vähä reippaammin niin menee se vajaa 8.
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Moro mulla on ollut reilu neljä vuotta vectra c gts 2003 2.2se active select 150-212tkm. Ainoa vika mikä pitänyt käydä korjaamolla korjaamassa oli kun syttyi päästönhallintavalo vaihdettiin mollemat lambda anturit sillon auto oli ollut jo kolme vuotta minulla, että aika huoleton yksilö ollut tämä minun tapaus. Mutta suurin asia mikä vaikuttaa auton kuntoon/toimivuuteen on minun mielestä sen huolto, öljyt näihin kannattaa vaihtaa useammin kun se oopplein suosittelema 30tkm, itse vaihdan 2 kertaa vuoteen kevät ja syksy viimeksi tuli ajettu reilu 5000km öljyillä. Keväällä meinasin itse vaihdattaa tuon jakopäänketjun/tasapainoakselinketjun ja muut romppeet :peukku: Mitä automaattiin tulee se on toiminut moitteettomasti siihen vaihdatin öljyt 180tkm kohdilla. Kyllähän tälle moottorille menovesi maistuu, itse olen tosin pääsyt matka ajossa alhaisintaan 6.7l/100km sillon mentiin kyllä aika pinta kaasulla mut pääsin alitse tehtaan ilmoittaman 6.9l/sadalla :hypocrite:
Machist
'Kapitän'
'Kapitän'

Kyllä tuo 1.6 golfikin sen 7 litraa imasee ja tuohon ihan huomattavan nuhanen laitos.
Eli ei mitenkään mahdottoman pahalle kuulosta.

Öljyt olen vaihtanut aina kaikkiin autoihin 10 000km välein, mutta vähintään kuitenkin keväällä ja syksyllä.
Nuo muut Opelit ei oikein houkuta tuon jakohohnan takia, jos niissä on 60 tkm vaihtoväli. Tulee ainakin tällä hetkellä yli 30tkm vuoteen mittariin.

Mutta tarkistan siis Vectran kohdalta että
- jakopää rempattu
- ja mahdollisesti korkeapainepumppu

Sitten nää normaalit jutut.

Miten tuo pumppu oireilee kun se on menossa ja onko siinä joku km määrä vai mikä sen hajottaa?
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Eipä se pumppu kyllä paljon oireile ennekun se on valmis. Ehkä ensimmäinen oire on se, että kun vaikka rampista kiihdyttää, niin isommilla kierroksilla moottori nykäisee ihan perkeleesti ja todennäköisesti tulee moottorin häiriövalo päälle. Sitten sen saa jo mennäkin vaihdattamaan, koska pian se alkaa rytkyttämään jo ihan normaalissa ajossakin (ei tosin heti, joten tämä vika ei onneksi jätä välille). Ensimmäisen kerran taisi mennä tuossa minun tuntemassa yksilössä jossain 90tkm:n kohdalla. Sen jälkeen on taidettu vaihtaa vielä kahdesti joista toinen oli takuukorjaus. Jossain vaiheessahan joku täällä tiesi, että pumpun vioittumisella saattaisi olla yhteyttä ketjun venymiseen, mutta en tiedä onko tuolle arvaukselle mitää perustetta. Saa nyt nähdä kestääkö pumppu nyt pitkään kun on ketjuremppakin tehty.
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Machist
'Kapitän'
'Kapitän'

Parista noin 150tkm ajetusta Vectrasta olen nyt laittanut kyselyä.
Yhdestä selvittelin hieman historiaa ja selvisi että se on kolaroitu syksyllä. Takakulmaa korjattu ja maalattu.
Kilometrejä noin 50tkm vähemmän kuin muissa samanikäisissä/hintaisissa.

On noita korjattuja ja ihan siististi laitettuja ollut tuttavapiirissä, mutta ongelmia niissä on ollut hetken päästä.
Joko on alkanut pakkelit ropista ja ruostetta puskea läpi, tai oven/kontin tiivisteet fuskanneet jne..

Jätänpä tuon sikseen ja etsin mieluummin kolaroimattoman yksilön :wink:

EDIT: sainpa jonkun tarjouksenkin foorumin kautta, mutta farkku veccu olisi etsinnässä kun ei koirat ja kamat mahdu muuten mukaan :D
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Machist kirjoitti:Parista noin 150tkm ajetusta Vectrasta olen nyt laittanut kyselyä.
Yhdestä selvittelin hieman historiaa ja selvisi että se on kolaroitu syksyllä. Takakulmaa korjattu ja maalattu.
Kilometrejä noin 50tkm vähemmän kuin muissa samanikäisissä/hintaisissa.

On noita korjattuja ja ihan siististi laitettuja ollut tuttavapiirissä, mutta ongelmia niissä on ollut hetken päästä.
Joko on alkanut pakkelit ropista ja ruostetta puskea läpi, tai oven/kontin tiivisteet fuskanneet jne..

Jätänpä tuon sikseen ja etsin mieluummin kolaroimattoman yksilön :wink:

EDIT: sainpa jonkun tarjouksenkin foorumin kautta, mutta farkku veccu olisi etsinnässä kun ei koirat ja kamat mahdu muuten mukaan :D
Pistin myös tarjouksen foorumin kautta, jos 2 litranen turpofarkku kiinnostais :sleep:
Machist
'Kapitän'
'Kapitän'

Viikonloppuna täytyy yhtä autoa käydä katsomassa, jos ei kerkeä mennä.
Ketjuvika on tuohon korjattu, joten täytyy muuten katsella millaiselta vaikuttaa :)
Gts03
OCF Member 2020

psitä linkki mikä peli käyn ihan mielenkiinnosta katsomassa :food:
Machist
'Kapitän'
'Kapitän'

Gts03 kirjoitti:psitä linkki mikä peli käyn ihan mielenkiinnosta katsomassa :food:
Jopa tuo on hävinny nettiautosta.. johtuu varmaan siitä kun se on mun pihalla :)
Satatonnia ajettu, jakopää ja pumppu laitettu. Mielestäni en hirveetä hintaa maksanut ja entinen auto meni vaihossa..
Gts03
OCF Member 2020

Tuliko tää http://www.nettiauto.com/opel/vectra/5193834 jos tuli niin on kyllä siisti :peukku: :yes:
Vastaa Viestiin