Kehityskeskustelut

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Kiiv1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Kiiv1 »

Oliko ne mun foorumin kehitys ideat sit oikeesti iha paskaa? mitä tuol offtopicissa ehottelin? :D

mut tosiaan miten ois toi 5e foorumi jäsenyys? en usko että se vaikuttas mihinkään myyntiin tms, koska jos oikeesti haluu osaas myyä niin ei se 5e oo paha, lisää sen vaikka sit osan hintaan...

ja sitten oisko huono porkkana että vaikka 3-5 tehdystä Vinkistä tai vihjeestä vois saada tuon vuoden jäsenyyden ilmasiks? varmaan rupeis tulemaan sinnekkin osioon tällein täytettä! ja sit laittas vaan tietyn vaatimustason noille vinkeille et kelpaa, tyyliin pitää olla kuvitettu, tarpeeks selvästi yms?

ja itekkin oon sitämieltä et jättääs ton kerholehen pois tai siirtäs sen digi muotoon. ja vaikka senkin ajan käyttäs sitten foorumiin,tai tapahtumiin.

ja sitten mun idea saada uusia lepojäseniä vois olla jotkut hauskat paidat,pipot, tms? nuo nykyset on vaan tollasia mis on ocf logo ja thäts it, mutta kuten sillä mersu linttaklubilla hauskoja takalasi tarroja niin vähän samalla idealla ocf tuotteita?

tyyliin: Opelilla saat aina,vaikka säälistä.
Näin vanha opel liikenteessä on harvinaisempi kuin ferrari!
Opel, hitaasti mutta epävarmasti, tai hitaasti, eikä siltikään varmasti.

Nopeesti päästä heitetty, mutta kumminkin joku tollanen vois saaha ihmiset kiinnostumaan tästä lupista ja tällein sais lisää jäseniä?

Niin ja entäs oisko vaikeeta toteuttaa tää liittyminen silleen että siitäpäivästä lähtien kun on jäsenyyden maksanu niin siitä 12kk eteenpäin olet jäsen, eikä vain että vuoden loppuun liityit sitten vaikka marraskuussa.

ja noihin tulleisiin muutoksiin, niin ehkä ois ollu fiksumpi tapa näistä ilmottaa etukäteen vaikka nyt tonne johonki lukemaan että huomio! vinkit ja vihjeet siirtyvät vuoden alusta lähtien pelkästään jäsenien nähtäväksi! ihmisillä ois ollu aikaa sulatella tota :D

minun mielestä olis ollu parempitapa hoitaa asia.
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Ehkä osa muutoksista tosiaan tuli vähän ilmoittamatta ja nopeasti kokouksen jälkeen. Minä en ainakaan halua lehdestä luopua tuossa muodossa missä se on. Josko nyt vaan kun on tuoretta tekijää remmissä saadaan se ilmestymään ajallaan.

Tota liittymis jutskaa vois harkita jossain muodossa, esim. liityt kesäkuussa maksat vain puolet kuluvan vuoden maksusta..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Lehdestä vois tehdä B5 -kokoisen. (176x250)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kiiv1 kirjoitti: mut tosiaan miten ois toi 5e foorumi jäsenyys? en usko että se vaikuttas mihinkään myyntiin tms, koska jos oikeesti haluu osaas myyä niin ei se 5e oo paha, lisää sen vaikka sit osan hintaan...
Kaikki jäsenmaksu asiat käsitellään aina yhdistyksen syyskokouksessa. Kannattaa laittaa kokouksesa käsiteltäviksi halutuista asioista viestiä puheenjohtajalle kun seuraavan syyskokouksen kokouskutsu tulee.
Kiiv1 kirjoitti: Niin ja entäs oisko vaikeeta toteuttaa tää liittyminen silleen että siitäpäivästä lähtien kun on jäsenyyden maksanu niin siitä 12kk eteenpäin olet jäsen, eikä vain että vuoden loppuun liityit sitten vaikka marraskuussa.
Eipä tule yhtään yhdistystä mieleen missä jäsenyys olisi jotain muuta kuin kalenterivuotinen.
Vaatisi jokatapauksessa sääntömuutoksen yhdistyksen sääntöihin. Sääntömuutokset taas pitää hyväksyttää kahdessa kokouksessa ja sen jälkeen PRH:ssa.
Joka tapauksessa sihteerille tulisi jo niin paljon lisä hommia ettei sitä enää kukaan vapaaehtoisesti tekisi.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Jarno
OCF Member
OCF Member

Antti H kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
samsa87 kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Vois muuten myydään autoja osioski olla ilmoitusnappula. On melko esimerkillisiä ilmoituksia sielläkin....
Ööö... Siellähän on se??? :o
Ei kyl näy...
Eli se ei sitten näy tavallisille käyttäjille... :D
Tarttis tehdä jotain, ei oo itua jos näkyy pelkille modeille
Liittynee siihen ettei käyttäjät voi vastata viesteihin.
Asetuksissa on kuitenkin sallittu viestien ilmoittaminen.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
one
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja one »

Mikä siinä kerholehessä on niin ihmeellistä? Onko se jotenkin kivempi lukee pikkujouluista sun muista bileistä paperilta ku vaikka foorumilta tai kahtella valokuvia, muistella päässään aivoilla tai jutskailla kavereitten kanssa? Tuntuis paljon helpommalta ja järkevämmältä tehä vaikka noista kokouksista, bileistä, ajopäivistä sun muista ihan vaan tänne foorumille selkee "raportti" kuvien kera. Tavottais varmasti isomman yleisön ja olis helkutisti helpompi tehä. Nyt tietenkin joku kysyy, et kuka sen tekis. No tietenkin se sama tyyppi ku lehteenkin tekis. Ja varmasti tekijöitäkin saattais löytyä helpommin.
Esimerkkinä voin sanoo, et tälläkin hetkellä mun Opel Fanit on kotona kirjahyllyssä, uusimman numeron sijoituspaikasta en ole ihan varma, mut eiköhän se kotona jossain ole. Kovin vähissä on ne kerrat, ku olen vanhan lehen ottanu käteeni selaillen juttuja ja kuvia. Kun taas foorumilta tulis aika varmasti lueskeltua vanhempiakin juttuja ja kahteltua kuvia ja videoita (joita luonnollisesti liitettäis "raporttiin") tapahtumista.

En nyt sano etteikö lehessä olis asiaakin ollu esim. Arin historiajutskat. Mut muuten sen informaatioarvo on aika nollissa ja foorumilta löytyy helvetisti parempaa matskua. Siis jos aatellaan kerholaisten autoja jotka lopulta kait kuitenkin on se perusjuttu tässäkin clubissa.

Tärkeimpänä ehkä just se et onko se sen kaiken rahan ja vaivan arvonen? Olis kiva tietää kuinka ison osan vuoden lehet lohkasee kerhon rahoista. Toki osa kustannuksista kuittautuu mainoksilla, mut silti.
Myös kiinnostais paljonko tulee kustannuksia jäsenkortista. Tosin uusia ei kait viime aikoina ilmeisesti ole kovin paljoo tarvinu teettää...
Mun jäsenkortti oli vuosia jossain kadoksissa, kunnes sen löysin joskus muutama vuosi sitten. Viimesin vuositarra siinä on vuodelta 2003. Muut kerhotarrat on kait vanhoissa lehissä teipattuna. Eli niin paljon mulla on käyttöö kortille. Toki joku sitä saattaa tarvita, mut tuskin olen ainoo jolle se on täysin turha.

Pointtina siis, et varmasti löytyy jotain "turhaa" josta vois menoja karsia. Siten sitä rahaa ehkä riittäis paremmin foorumin kehittämiseen ja tapahtumien järjestämiseen, tai mihin sitä nyt tarvitaankaan. Tosin ihte oon sitä mieltä, et foorumin kehittäminen on se tärkein juttu. Tapahtumatkin on lopulta suht pienen porukan juttuja. Foorumi on kuitenkin varmasti aika iso osa monen ooppeliharrastusta.

Tässä nyt tällein pikaisesti heitettynä hajanaisia ajatuksia. Jos nämä joku ottaa v*ttuiluna niin kannattanee vilkasta peiliin. :)

-(z)-
Opel Astra Sport 1.6 Turbo AT6 -11
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Paljonko lie prosentteina lehden kuluerä kerhon kaikista menoista?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Kyllä tuo lehti mun mielestä ainaki paperi muodossa on hieno homma.
Omalla kohdalla tulis harvemmin luettua sitä täältä verkosta.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Postituksineen arvaisin olevan ainakin 3K€ / numero.

Lehden tarpeellisuutta arvioidessa kannattaa kiinnittä huomiota käyttävätkö kaikki yhdistyksen jäsenet nettiä kuinka aktiivisesti?
Sekään ei ole hyvä idea, jos joillekin jäsenille on lehti käytännössä ainoa kontakti yhdistykseen ja sekin viedään pois.

Lisäksi lehteä on nykyisellään käytetty kokouskutsujen ilmoittamiseen. Vuositarrojen jakamiseen jäsenille ja vuosimaksu toimitettu kyljessä aina loppuvuodesta.
Näille pitäisi keksiä uusi toimitusmuoto, jonka toteuttaminen maksaa omat summansa rahaa. Postituskulut taitaa kirjeenä olla suuremmat mitä itse kirjekuori ja sisältö...

Lehden voisi muuttaa myös vuosikirjaksi, jolloin esimerkiksi vuoden lopussa tulisi 100-sivua tiukkaa juttua vuoden tapahtumista + jäsenmaksulappu.
Loput kulkisivat C5 ja C6 kirjekuorilla. Joko itse tulostaen tai painettuna.

Teki miten tahansa, postitus- ja painatuskuluja tulee joka tapauksessa.
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Kiiv1 kirjoitti:Oliko ne mun foorumin kehitys ideat sit oikeesti iha paskaa? mitä tuol offtopicissa ehottelin? :D

ja sitten oisko huono porkkana että vaikka 3-5 tehdystä Vinkistä tai vihjeestä vois saada tuon vuoden jäsenyyden ilmasiks? varmaan rupeis tulemaan sinnekkin osioon tällein täytettä! ja sit laittas vaan tietyn vaatimustason noille vinkeille et kelpaa, tyyliin pitää olla kuvitettu, tarpeeks selvästi yms?

ja sitten mun idea saada uusia lepojäseniä vois olla jotkut hauskat paidat,pipot, tms? nuo nykyset on vaan tollasia mis on ocf logo ja thäts it, mutta kuten sillä mersu linttaklubilla hauskoja takalasi tarroja niin vähän samalla idealla ocf tuotteita?

tyyliin: Opelilla saat aina,vaikka säälistä.
Näin vanha opel liikenteessä on harvinaisempi kuin ferrari!
Opel, hitaasti mutta epävarmasti, tai hitaasti, eikä siltikään varmasti.
Noi ois miusta aika hyviä. Eritoten nuo tarrat/tuotteet :thumbsup:
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

kiiv1 sanoi mm: vaikka 3-5 tehdystä Vinkistä tai vihjeestä vois saada tuon vuoden jäsenyyden ilmasiks? .. oon sitämieltä et jättääs ton kerholehen pois tai siirtäs sen digi muotoon
Kannatetaan, ja 800x600px kuvien kera, 1 ääni hyvälle idealle. Toinen ääni paperiversiosta luopumiseen. Jos teidän on pakko saada kahistella "oikeaa" kerholehteä niin koko voisi olla A5 ja korkeintaan B5. Säästyisi rahaa.
samsa87 sanoi: ei kyl näy
Se pikkukolmio ei näy kaikilla selaimilla ! Koodi ei validia.
jarno sanoi: Liittynee siihen ettei käyttäjät voi vastata viesteihin. Asetuksissa on kuitenkin sallittu viestien ilmoittaminen.
Ei liity koska käyttäjät voivat vastata viesteihin. Tiedän asian lähetettyäni jo muutamia viestejä enkä ole jäsen :wink:
Pikkukolmio ei näy kaikilla selaimilla ! Koodi ei ole validia.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Jarno
OCF Member
OCF Member

e0101296 kirjoitti:
jarno sanoi: Liittynee siihen ettei käyttäjät voi vastata viesteihin. Asetuksissa on kuitenkin sallittu viestien ilmoittaminen.
Ei liity koska käyttäjät voivat vastata viesteihin. Tiedän asian lähetettyäni jo muutamia viestejä enkä ole jäsen :wink:
Käyppäs vastaamassa jotain johonkin auton myynti-ilmoitukseen.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

e0101296 kirjoitti: Jos teidän on pakko saada kahistella "oikeaa" kerholehteä niin koko voisi olla A5 ja korkeintaan B5. Säästyisi rahaa.
Pitää paikkansa jos kannet on samaa paperia mitä sisäsivut ja sivumäärä A5/B5-koossa 32/64/96jne... (640x900 ja 720x1040-arkit 4/4 painettuna)
Silloin säästetään peltikuluissa ja painokoneella materiaalia/aikaa menee puolet vähemmän mitä sama sivumäärä A4-koossa.

Esimerkiksi 32 sivuinen A5/B5 lehti saataisiin yhdellä arkilla tehtyä, eli 8 pellit.
Verrattuna 32 sivuinen A4 tarvitsee 16 peltiä ja 2 arkkia.

Kannet jos on eri materiaalia, siihen käytetään todennäköisesti toista pienemmän formaatin painokonetta avuksi, jolloin mukaan tulee ylimääräisenä pienempi arkki ja 8 peltiä.

Paperissa on hintaero 640x900 ja 720x1040 -kokojen välillä, mutta just nyt mulla ei ole hinnastoa käsillä.

Repro ja jälkikäsittely on kaikissa kolmessa samanlainen, joten niissä ei säästöä tule.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Jarno kirjoitti:
e0101296 kirjoitti:
Käyppäs vastaamassa jotain johonkin auton myynti-ilmoitukseen.

eihän siellä mullakaan riitä oikeudet vastata yhteenkään viestiin. privaa kyllä voi laittaa ja mulle se ilmoita viesti näkyy
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

jarkkis kirjoitti:Kyllä tuo lehti mun mielestä ainaki paperi muodossa on hieno homma.
Sama juttu!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin