Vectra b 2.6 sport vagon

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
voeelämä
'Agila'

Vectra b 2.6 sport vagon

Viesti Kirjoittaja voeelämä »

Jakopään hihna pitäs vaihtaa.. 32 000km/4v takana. Korjaamot tarjoavat korjausta jossa työn hinta on suolaset 400€ Olisko mitään vinkkiä mistä sais halvemmalla? Espoon alueelta tai liki.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Vectra b 2.6 sport vagon

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Kuulostaa kohtuullisen normaali hinta! Tervetuloa klubiin ;)
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
HerraIhme
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HerraIhme »

eikö se tallinna ole kohtuu lähellä.. siellä kuulemma tekee halvalla. Toki takuukin varmaan päättyy kun perävalot häipyy :D
voeelämä
'Agila'

irYobYetaMis kirjoitti:Kuulostaa kohtuullisen normaali hinta! Tervetuloa klubiin ;)
Kiitos. Olin mä täällä ennenkin, mut passut ja muistikuva nickistäkin hävis johonkin :) Mun mielestä 400 euroa työstä ilman osia on aika kauhee hinta.. Etujousetkin pitää vaihtaa kun jousi poikkes.. osineen yli 1500€ kyll tulee konkurssi.. Piti käydä ihan ostamaan miestä väkevämpääkin kun ketutti niin helvatasti.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Sori, ymmärsin että 400€ oli työ ja osat lol. Mut mistä sait 1500€?? Hihnan vaihto menee about 4,1 tuntia ohjekirjan mukaan jos muistan oikein, eli sen 400€ työ kustannus arvio mitä sait on melko kallis kyllä.
Kerran kun asuin nurmijärvellä, maksoi sen 120,000 huolto yht.(osat ja työ) joku 800€ eli hihnat, pumppu ja muut työt mikä kuuluu.
Sitten oli about 650€ täällä joensuussa kun oli se 180,000 huolto.

Eikö sen jousi pysty vaihtaa itse? Tai joku muu lähellä jos tarjoat jotain, ei se mitään kovin vaikea oo.
Hth
Formulatietäjä 2014
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Kysy sveitsinportinautosta ei hirveen kaukana mut hinta kohdallaan anakin kun omaan kyselin jakopään vaihtoa.
voeelämä
'Agila'

Nyt on vaihdettu pelkät etujouset et meni leimastä läpi.. työn hinta 158€ Autoasi lafkassa. vaihtoivat tangot ja laakerit samaan syssyyn. Silti yli satasen halvempi kuin olis ollut tuolla sveitsin portilla pelkillä jousilla. Jakohihnaa en ole vielä vaihtanut kun ei massit riittäneet.. Pyhällä hengellä siis mennään ainakin kuukaus viel.. Olis maksanut 780€ jakohihnan vaihto tuolla portilla kans, et vielä taidan etsiskellä jos jossain ei raiskattais noin pahasti peppuun. Taitaa olla kohta aika hankkia joku kinderi.. Ihana auto tää, mut kaikki korjaukset maksaa hunajaa. Eikä mittarissakaan oo kun 135 000km
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

v6 on kallis huoltaa, se on valitettava totuus, joten miettikää tarkaan, kun ostatte auton, ettei tartte sit jälkikäteen kauhistella huoltohintoja.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

V6 ei ole kovin kallis huoltaa, toiset huoltamot vaan luulee että velttokuutosen omistajilla on enemmän rahaa kuin muilla.

Esim Porin Palinilla vuonna 2009 maksoi 2.6 B Vectran jakopään vaihto alkuperäisosilla noin 430e josta työn osuus oli noin 200e, 2,5h oli annettu aikaa rempan tekoon huolto-ohjeessa. Veipumppua en merkkiliikkeestä ottanut kun halusivat siitä 150e, Motonetista Saksalainen pumppu 39e. Vaihtoivat pumpun siis samalla mutta vein osan auton mukana.

Hinnat on noin hintoja siksi kun tuosta on aikaa 3vuotta ja auto ei ole mulla enää enkä voi kuiteista tarkistaa. Alle 500e kuitenkin oli homma kokonaisuudessaan sisältäen tuon vesipumpun. Auto-Muovikaan ei pystynyt kilpailemaan osissa Palinin kanssa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Niin, mut toiselta ei kaikki suostuu laittaa muut osat kun alkuperäiset (huoltotyö) takuun vuoksi. Ainakin AD ei hyväksyy motornetin osat, tiedän kokemuksesta.

Mie vielä halun kuvia autostasi ;)
Formulatietäjä 2014
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

irYobYetaMis kirjoitti:Niin, mut toiselta ei kaikki suostuu laittaa muut osat kun alkuperäiset (huoltotyö) takuun vuoksi. Ainakin AD ei hyväksyy motornetin osat, tiedän kokemuksesta.;)
No jos haluaa maksaa pumpusta 150e niin se on oma asia. Ei se kuitenkaan kullasta ollut valettu kun pyysin vanhat osat itselle. Eikä se uusi pumppu ollut mikään Motonetin pumppu, he kun eivät sellaisia valmista. Merkkiä en enää muista mutta made in germany siinä luki. Kysyin vielä takuusta niin normaali osa/huoltotakuu oli jakopäällä pois lukien toi vesipumppu josta on varaosatakuu Motonetista.

Toisaalta miksi laittaa alkuperäisosia jos ei anna merkkiliikkeen niitä asentaa :wink:
irYobYetaMis kirjoitti: Mie vielä halun kuvia autostasi ;)
Öö mistä autosta? Tosta V6 Vectrasta vai?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Tarkoitin vain että AD korjamo sanoi mulle kerran että he eivät hyväksy motonetin osat. Kysyin silloin kun mun hammastanko piti vaihtaa. Mut sitten kun sain saksasta kunnostettu tanko, sitä AD suostui asentaa :o mut motornet ei käy!?!

Ja joo, jos mie ostan joku osa omalle autoille, ois mielilaan alkuperäinen, usein englannista kun on halvempi lol, en ite maksaa 150€ pumpusta mut olen tosi varovainen jos joku osa ei kovin tuttu oo. Silloin aina kysyä muualta tietoa/kokemuksia jne ennen osta päätös.
Maksa halvalla, maksa tuplana.

Niin, kuvia tämä projektin autosta ois kiva nähdä :)

Edit... just huomasin ei ta oo mitään projekti threadi :D - Fail - lol
Formulatietäjä 2014
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

irYobYetaMis kirjoitti:Tarkoitin vain että AD korjamo sanoi mulle kerran että he eivät hyväksy motonetin osat. Kysyin silloin kun mun hammastanko piti vaihtaa. Mut sitten kun sain saksasta kunnostettu tanko, sitä AD suostui asentaa :o mut motornet ei käy!?!

Ja joo, jos mie ostan joku osa omalle autoille, ois mielilaan alkuperäinen, usein englannista kun on halvempi lol, en ite maksaa 150€ pumpusta mut olen tosi varovainen jos joku osa ei kovin tuttu oo. Silloin aina kysyä muualta tietoa/kokemuksia jne ennen osta päätös.
Maksa halvalla, maksa tuplana.

Niin, kuvia tämä projektin autosta ois kiva nähdä :)

Edit... just huomasin ei ta oo mitään projekti threadi :D - Fail - lol
Olisit sanonut että tanko on AD:n kautta tilattu, samalta tukkurilta ne tulee kuitenkin. :wink:
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Vastaa Viestiin